Телевизията няма да изчезне, но трябва да се промени
Потребителят ще бъде спечелен от този, който му предостави най-лесен достъп до това, което го интересува, до това заключение стигнаха участниците в последния панел на петата Годишна национална конференция на Българската асоциация на кабелните комуникационни оператори (БАККО).
Участниците прогнозираха, че в следващите 5 години телевизията ще бъде далеч от изчезване, а просто ще бъде добавено повече „он деманд“ (по поискване) съдържание.
По време на дискусията главният мениджър на HBO България – Димитър Нойков сподели, че за потребителя винаги е хубаво да има избор, като за него не е от значение по какъв канал го получава. Той остана учуден от това защо в страната ни се предлагат огромни пакети от канали на ниски цени, при положение че средностатистическият потребител гледа до 10 програми.
Нойков смята, че пиратските сайтове са огромна конкуренция на платените канали и ги карат допълнително да се развиват, за да могат да се задържат на пазара. Той е на мнение, че тези сайтове предоставят на потребителите цялото съдържание накуп, без да се налага да чакат.
Участниците в дискусията се съгласиха, че който създаде по-голям спектър от забавления, той ще успее да спечели зрителите и тяхната лоялност, която според тях се корени в интересът на потребителите.
Относно бъдещето на телевизията и опасенията, че тя отива към своя залез, всички присъстващи бяха на мнение, че това не е така.
Според търговския директор на Net1 – Мария Божилова, разликата се корени в новото поколение и факта, че то не следва, а създава тенденции.
Потребителите искат сами да си избират сценария на филма, който гледат и съответно телевизията трябва да се стреми към повече интерактивност. Телевизионните продукти вече трябва да бъдат исторически съобразени, за да задоволят зрителите, в противен случай интересът изчезва много бързо.
Макар все по-малко хора да разчитат на „новините в 7“, за да се информират, ролята на телевизията като основна медия се запазва, смятат те.