Лаков: Авиоотряд 28 е изгорил 33 млн. за рязане на ленти и партийни мероприятия
Истинското име на доклада за дейността на правителствения авиоотряд трябва да е “безразборното хвърчане на властта“.
Това коментира депутатът от "Атака" Венцислав Лаков, който председателства парламентарната анкетна комисия за дейността на Авиотряд 28, в предаването "Неделя 150" на БНР.
Докладът вече е внесен в деловодството на Народното събрание. Той е над 40 страници, но обобщенията в него не дават пълната картина, понеже комисията не е получила пълните данни, необходими за работата й, уточни депутатът.
Това минава за колективна безотговорност на институциите. Убедихме се, че всички те, или голяма част от тях, действат по схемата: „Не знам, не чух, не видях“. Оказа се, че нито една от институциите, имащи отношение към работата на Комисията, няма задължение да съхранява списъците на пътниците, които са използвали самолетите на властта, даде пример Лаков.
Какво показва анализът на комисията: за периода 2009-2013 г. авиоотрядът е извършил 443 полета. Горивото за тях е за 3 141 980 лева. "Подчертавам, че тези данни са непълни, защото не ни бяха предоставени данни нито списъците по вътрешните полети, нито за разходите, направени през 2009 и 2010 година, когато Авиоотрядът не е бил на директно подчинение на министър-председателя", каза Лаков.
Не успяхме да установим име по име кой как е летял, но излязоха други факти. Например изпълнените полети за нуждите на президента, знаете двама са президентите през този мандат, са 75 и са на стойност 667 158 лв. Вицепрезидентите са летели 6 пъти за 88 867 лв, а председателят на НС е летял 24 пъти на стойност 178 133 лв. На фона на тези цифри, изпълнените полети за нуждите на председателя на МС са 267 на стойност 1 663 587 лв. Това е само за горивото. Иначе разходите са много повече – над 33 млн. лв, които са изгорени във въздуха за рязане на лентички, за партийни мероприятия, коментира депутатът.
Лаков изтъкна, че разходите, всъщност, са много по-големи, защото кортежите с бронирани лимузини на НСО дублират по земя маршута на полета, за да посрещнат влиятелните държавни служители.