Последното зрънце морал
Транспортният министър Ивайло Московски имаше предостатъчно възможности да си тръгне достойно. Загуби ги всичките.
Сега вече въпросът е дали трябва да си отиде един истински дисидент - Николай Колев-Босия, преди министърът да е намерил последното зрънце чест и морал.
И не, не става дума за едно неприключващо вече четири месеца разследване на убийство по непредпазливост. Иде реч за чисто професионалните аргументи, превръщащи в абсурд оставането на Московски на поста.
Трябва да си напълно сляп, за да не видиш корупцията в ДАИ, за която говори Босия, за това, че въпреки всички пируети с видеонаблюдения и електронни листовки, неграмотници си плащат и си уреждат книжки.
После излизат на пътя и убиват.
"Не мога да се справя с корупцията в ДАИ", бе казал Московски още по време на втория си мандат, след като бе арестуван съученика му и доверен човек, когото бе сложил за шеф на ведомството. Същото стана и с началника на автомобилната администрация преди него.
А щом не може да се справи, явно не е за там! Другият вариант е началникът на Московски умишлено да държи за министър човек, който не може да спре корупцията във ведомството... Дебела става.
За какво точно става дума, можете да прочетете в разследването на OFFNews "Как се купуват шофьорски книжки и защо стават толкова катастрофи".
Московски наистина е виновен за случващото се в "Автомобилна администрация".
Миналото лято след акция на ГДБОП за продажба на шофьорски книжки бяха арестувани 12 от общо 16 изпитващи от столичния ДАИ. И какво се случи след това - започна гонка срещу шефа им Кънчо Димитров, който съдейства на службите за разкриването на схемата. Арестуваните си останаха на работа, а Димитров бе уволнен.
Същински театър на абсурда.
Изобщо управлението на транспортното министерство е същински "дрийм тийм". Московски - клиент на националното следствие, заместникът му Ангел Попов - от месеци с повдигнато обвинение от прокуратурата в измама за 8000 евро (Б. ред. - мисловните конструкции на този човек са впечатляващи. Може да си ги припомните от интервюто му "Продават ли се книжки и има ли корупция в ДАИ - разсъжденията на зам.-министър Ангел Попов пред OFFNews"). Другият заместник на Московски - Велик Занчев, пък е бил в управлението на фирма, поискала фалит и вече обявена в неплатежоспособност - "БДЖ-Кончар". Обявяването в несъстоятелност е въпрос само на време, което автоматично ще направи невъзможно Занчев да продължи да е шеф на борда на БДЖ. И той обаче си кюта тихо и кротко в министерството.
За приноса на Московски за това, че при управлението на ГЕРБ националният жп превозвач бе докаран до неспасяемо състояние и фактически фалит, е излишно да говорим. На три пъти назначава център-нападателя аматьор и бивш лидер на червения комсомол, самоосъзнал се навреме като гербер, Владимир Владимиров начело на БДЖ.
Четвъртодивизионният тим "Локо БДЖ" си рита мачлета в група, от която няма отпадане и присъства стабилно в средата на таблицата сред други селски отбори от Шоплука. Пътниците намаляват, товарите намаляват, кредиторите започват разпродажби, държавата пак взема от нашите пари, за да даде на БДЖ, реформи няма и всичко е точно. Има обаче търгове за много пари, които е ясно как ще завършат.
В жп инфраструктурата се наливат милиарди по европроекти, а нямаме една читава жп линия открай до край. Няма и да имаме скоро.
При автомобилните превозвачи се пробутва лобистки закон в интерес на спонсор на управляващите. Стотици превозвачи излизат на протест, но пак всичко е точко.
При такситата става видимо по-зле. Все по-мърляви автомобили, все по-неучтиви шофьори и откровени измамници, които ДАИ не вижда. Но далаверата на фирмите, продаващи лепенки на жълти коли, си продължава без никакъв проблем.
Всичко изброено е в ресора на министър Московски.