Ситуационната комедия или още наричана ситком, е вид комедия, възникнала в радиотеатъра, но най-често срещана в телевизията. А в нашия случай е така: възниква с появата на сателитната телевизия по нашите земи; развива се по света с всяко занесено устройство и чиния от жадни за новини българи из чужди земи; продължава с новите ТВ-технологии за приемане/предаване – достига към 800 хил. зрители и 38 % „от официално обявения пазар” (според Макс Зиф пред tvnovini.bg) и от година на година се превръща в чиста трагедия за потребителите си.
Споделих някои размисли около т.нар. услуга в началото на август, когато се състоя мероприятието по Великия системен ъпгрейт – вследствие на който непредупредени абонати нямаха никаква картина с часове. Лично аз не съм усетил да съм обезщетен по никакъв начин. Но това вече е в миналото. В епичната сага на Оператора срещу клиентите си има прекрасна нова серия. И тя се побира в една мъничка, никаква (наистина НИКАКВА) кутийка с размери 9 х 9 х 2.5 см.
Мислех изобщо да не пиша „рецензия” на комедийния епизод и само да прехвърля десетина мнения на потребители от форума им. Истинско чудо е и това, че не е затворен и забранен, но пък на кого ли му пука (от онези в тапицираните кабинети, от които зависят нещата) какво пишат там нЕкви несретници. Които се оплакват, търпят, даже попържат понякога, ама си плащат таксите, а не се местят. И си мисля, че ние сме си виновни.
Отклонение по този повод. Ако за българи по чужбината или тираджии, услугата и предоставяните възможности от Булсата са сгодни, разбирам ги. Взимаш приемник, карта и чинията, плащаш за година време, носиш такъмите където понастоящем пребиваваш… От време на време някой близък в Бегето ти плаща таксите и ти си гледаш. Струва ми се и, че ако не работиш за левове, вероятно ти излиза и от евтино, по-евтино. Можеш да се „запишеш”, да се „отпишеш”, да минеш за някакъв период на „стендбай” като предупредиш (или не предупредиш); да вземеш от някого карта и тунер и да ги „съживиш” вместо титуляра. Наистина, няма такава свободия при другите днешни БГ-оператори. Бъркам ли, че по-важно е качеството на услугата. Понеже, щом искаш да гледаш широко и много, няма да се правиш на Андрешко; избираш, харесваш, плащаш си и трябва да си доволен. С тези, дето си зяпаме у нас, доводът за качеството ми идва по-меродавен. Но – ако съдя точно по форумните излияния – ние се оплакваме, плащаме и си стоим. А избор вече има. Т.е. ние сме си виновни. Обществената метафора, че младите гласували с краката си през Терминал 2 – в случая с телевизията, явно не се случва (навик, мързел или мазохизъм?). Затова и промените вървят само към надолу – въпреки добрите намерения на хартия и в съмнително готови технологични предложения.
Оо, да не забравя да осветля всички, които си търсят приемници с карта през сайтовете „купи-продай”. Внимание! От първа ръка: паричките ви отиват на… телевизия. Нищо няма да активирате – освен, евентуално, продавачът да е от вашия град и да има половин час за губене. Купувате апарат с карта, има реален титуляр – плащането от Петрич на Силистренски абонат не е невъзможно, но ако е имало прекъсване, трябва да имате ЕГН и други лични данни за рестартиране на услугата. А ако искате прехвърляне: само с полагане на лични подписи от стар/нов собственик в офиса.
Ако не гледате Булситкома, може би се съмнявате в белите абонатски кахъри? Ето няколко мнения от теми от форума. Най-напред за модерните „фюжън”-приемници, които „не спират”, щом навън прокапе или задуха…
Juliusceaser, 20.11.2019: „Проблемите са, изброявам: 1. Загуба на звука на всички канали след преминаваме през ID Xtra; 2. Загуба на картина и звук заради недобър контакт на HDMI кабела с входа на Fusion-а; 3. Включване на Fusion приемника, ей така от нищото, когато му скимне (особено приятно е през нощта); 4. Повечето 4K канали насичат, за което има не едно или две оплаквания от абонати, при други пък няма проблеми.”
mr77, 19.02.2020 (по повод на един от изредените горе проблеми и „разрешаването” му по неандерталски): „И на ТВ е изключена и пак се случва. Звънях в Булсатком, казаха, че не можело да се случва щом е изключено, а то е изключено, ще звъня ли да ги питам ако нямах проблем? Единственото работещо решение е ваденето на кабела, но това е тъпня.”
Понеже после ще опиша най-най-новата им технологична джаджа, която работи, но не се управлява, от личен вчерашен опит, по „трасето” на апаратурите марка „Флийнтстоун”, които се предлагат на клиентите, обобщение от тях.
Mcd, 07.08.2020: „Срамота в 21-ви век един скапан тв бокс да не могат да оправят, а спътници ще изстрелват. Единствения + на този оператор беше конкурентната цена, но напоследък и нея я вдигнаха и скоро няма да има причина да се стои ня тях. Аз лично не виждам защо да стоя въпреки, че съм от години клиент: 1. Качеството на така наречените ХД канали е отвратително спрямо който и да е друг оператор. 2. ИПТВ устройството е скапано - забива, включва се само, ХДМИ ЦЕЦ не работи, бавно е, плейването на записано предаване е лагаво. 3. Няма почти никакви записани канали - сигурно са 10% от всички. 4. Добавят се някакви малоумни руски и патагонски канали за пълнеж, а смислените канали са преместени в нов план ПРЕМИУМ ПЛЮС за да се вдига цената. Скоро чакаме ПРЕМИУМ ++, +++. 5. Интернешънъл интернета е с лошо качество и голям лаг - явно слагат тхротлинг, защото една елементарна онлайн игра не мога да изиграя - дори не е риъл тайм, а е търн бейсд. Същата игра през мобилния ми интернет ХВЪРЧИ. Цената стана твърде висока за тези компромиси - започват да ми омръзват и ще се разделяме ако не се вземат в ръце.”
Преписвам всичко това, комай някой от новите шефове да прочете тук, щом не чете мненията на тези, които му плащат таксите. С интервюта и обещания… тя, държавата замина, какво тук значи някакъв си Булситком. И ако читателят се чуди все тъй ли е било, последно мнение от препатилите. Даже с подкрепа към горките служители в офисите им (още няма омазани витрини с яйца и домати, нали).
Skalistiq, 13.12.2016: ”Искам да отправя призив към абонатите на Була, посещаващи този форум - при проблем, НЕ СИ ГО ИЗКАРВАЙТЕ НА СЛУЖИТЕЛКИТЕ в офисите. Бъдете сигурни, че всяка една от тях е постъпила на работа с желанието да бъде любезна с клиентите и лоялна към фирмата. Но същата тази фирма им разказа играта... Да отговаряш отрицателно, години наред... - в какъв човек ще се превърнеш. - Интернет - няма! Приемници - няма! Допълнителни приемници - и допълнителни няма! Дистанционни - няма! Дайсеци и монтаж на допълнителна антена - няма! Стойки - няма! Канали с НД качество - няма! НВО - няма! Фюжъни - не сме ги виждали! ИПТВ - не сме и чували... Единственото, което можем е - да Ви вземем таксата... а ако търсите нещо, любезно да ви излъжем - да наминете другата седмица.” (правописът и препинателните са запазени)
А сега да пусна новия епизод от трагикомедията. Развалиха се HD-каналите на приемника (стар „захаринчо” ZHD 210; с който можеш да подадеш картина и през RCA-чинчовете, ако HDMI кабела или чипа откажат). Проби с това-онова, викнах техниците. Отзивчиви и два дена правихме още проби разни. Трябваше да се сменя приемника (нямах късмет да е само от трансформаторчето). И… чудо! Имали приемници. Съвсем нови. Последно поколение, дет’ се вика. Кутийка 9 х 9 х 2.5 см. Вързаха я, благодарих и си заминаха, а аз хванах дистанционното да си подредя „навиците в къщата”. След два часа зяпах онемял в нищото над екрана.
Няма да градирам по важност и по глупост. Във форума има само 4 мнения за новите GM100 (едва от 2-и т.мес., да си изям и късмета) – едното е:
DevNull, 03.10.2020: „Обърнете внимание на поведението часовника на екрана като го изкарате. Иначе фаворитен списък няма. HDMI CEC няма. Има заложена някаква мултимедия която естествено не работи.”
Синият бутон, който изваждаше сигнал/транспондери – води към таймер за изключване. „Онова”, горе в небето, отдето гледаш, се открива някъде-си, но само за една позиция. Другите ги няма. Когато с „Enter”-а (или ОК) извадиш в ляво на екран реда на каналите и скролваш нагоре-надолу, за посочения канал не излиза минималното инфо къде си, какво върви в момента.
В „Списъка на каналите” (main menu) има цвят и икони за преместване, но нищо не се мести наникъде. Което е 777 и е пред 999, там и си стои, каквото и да цъкаш. Тук можеш да задаваш „Любими” (Favorits) в групи – новинарска, спортна, филмова… И точно си мислиш, че поне ще си подредиш програмите: огромна греда! Дънер на боабаб просто. Няма „Любими”. Има групи, които се вадят през „Окея”, след това „pip”, след това скрол само в дадената група. Да припомня: там пък 101 не може практически (само е „замислено”) да иде след 202. По-добре да не редиш абсолютно нищо и да оставиш „Всички” накуп. Проумяваш го след няколко часа. Иначе си на Канала (решил си, че е „Новини”), желаеш да идеш на Дискавъри (логично, или „социален” или „образователен”), тц! Не става така. Излизаш от едната група, влизаш в другата, търсиш къде е програмата там. Т.е. подреждане няма. Опитваш задаване на „бърз бутон”. Отвежда те към друга програма в друга група, която започва с буква от избрания бутон. Откъм удобство, това е най-голямата гавра с дочакалия нов тунер клиент. В „настройки на дисплея” полезно се настройва само прозрачността на менюто, в „час” има ГМТ, ала няма часовник; за показване на екрана тъй и не го открих.
Отпред на кутийката липсва ЛЕД-индикацията на кой канал си. А отзад има само ток, HDMI, един тънък жак за външно аудио и USB за записи и „глезотии” – които са в менюто, ама още не са „пуснати” от софтуера. За 4-5 часа работа „табакерата” само със странични отвори, загря като съветски ролков магнетофон отпреди половин век. Подигравка отвсякъде.
from Gagdz.com (24.05.2016.)
И отидох в офис да си искам стария приемник. Нямали, но и не можело. Под сурдинка: тествали новите „кутийки”, ами да, нищо не работи в тях, освен само картина и звук, ама вече други приемници няма да се дават. Зле са, много са зле, май се чака нов софтуер. Това е положението. (Картината и звукът, след половин ден опити да намеря къде е каквото искам да гледам, са единствените приемливи компоненти в кутийката.)
Както един от най-помагащите и отзивчиви на молби и въпроси във форума е написал в последното (до момента), едва четвърто мнение за супер-уреда: А бре ти май искаш всичко да работи.
Понеже съм предплатил нещичко, обещавам до края на месеца или да съм се вредил с приемник (стар/нов, но с работещи полезни функции), или до Коледа да съм напуснал театъра на трагикомедиите. Ще се предложа в роля на морско свинче на друг. Нали изобщо у нас е така: всички са маскари. Е, идва време да дам на другиго да изпитва търпението ми. Може пък да е по-сносно за двама ни. През това време ще агитирам както/където мога да изхвърлим разните фюжъни, да пробваме други илюжъни. Ще попитам КЗП те могат ли да защитят потребителите в платени безхаберия, различни от хлебарка в сиренето. По-важното е, мисля си, че ще гласувам с моите пари. Колкото и да са. И се надявам и други драги зрители да оценят гласа си.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
alfakentavur
Путин започва официално петия си мандат, редица държави бойкотират церемонията
Джендо Джедев
Путин започва официално петия си мандат, редица държави бойкотират церемонията
демотиватор
Путин започва официално петия си мандат, редица държави бойкотират церемонията
демотиватор
Денков: Митрофанова навреди на страната си, срина имиджа на Русия