Институтът за изследване на журналистиката "Ройтерс" към Оксфордския университет оповести годишния си доклад за дигиталните новини.
В частта на доклада за България се посочва, че достъпът на домакинствата до интернет през последните няколко години нараства, наред с все по-голяма популярност на Facebook (85%) и Viber (60%) сред потребителите, на фона на стремително застаряващо население.
40% от българите се доверяват на новините като цяло, сочат данните от доклада.
Същевременно изследователите констатират, че практиката да се плаща онлайн абонамент за новинарски сайтове у нас е рядкост - едва 7%.
Институтът "Ройтерс" публикува и класация на медиите, които се ползват с най-голямо доверие в България.
Класацията е разделена на две категории: доверие сред потребителите, които знаят за конкретната медия; доверие сред потребителите, които четат конкретната медия.
Докладът е базиран на онлайн анкета през януари и февруари 2019 г. сред 75 000 потребители на новини в 38 държави.
Глобалният извод от годишния доклад на института "Ройтерс" е, че повечето хора не биха плащали за онлайн новини и че през последните шест години има малко увеличение на частта от потребителите, готови да платят за абонамент.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
781000
Нова арт инсталация на мястото на мавзолея
динозавър
Браншът благодари на Милошев: За пръв път властта работи за туризма
GB
Отпускаме 250 млн. лв. за Мини Марица-изток, обяви премиерът Главчев
Червената шапчица
Кирил Петков: Росен Желязков изпълняваше заявки на Борисов и Пеевски