Автоинструктори от цялата страна ще вземат участие в национален протест на 14 януари (вторник) от 13:00 часа на площад Батенберг в София.
Протестът е организиран от Националния автоинструкторски съюз, Българския автоинструкторски съюз и Съюза на българските автомобилисти – СБА.
Основното искане на протестиращите е незабавно да бъде отменена заповедта на министъра на образованието и науката от 15.11.2019 за увеличение на броя на часовете по кормуване от 31 на 42. Тази промяна е тясно обвързана с въвеждането на нова система за контрол върху практическото обучение на водачите. Начинът на въвеждане на системата за контрол от Министерството на транспорта даде основание на голяма част от експертите в сферата да се усъмнят, че става въпрос за корупционна схема.
Договорът за изработка на системата е подписан в момент, в който работната група по обсъждане на промените, все още не е приключила своята работа. Междувременно, фирмата, на която е възложена изработката, вече е била готова със софтуера и той дори е предоставен за тестване на определени автоинструктори. В тази връзка възникват няколко въпроса, на които протестиращите очакват да получат отговори:
- Възможно ли е фирмата да е работила върху изработката на система за сигурност преди държавата да ѝ я възложи?
- Как собствениците на фирмата са знаели предварително, че изработката на тази система ще бъде възложена точно на тях?
- Кой е работил по тази система, тъй като към момента на сключване на договора фирмата няма наети работници, не внася осигуровки и няма публично оповестени проекти, свързани с възложените ѝ дейности?
- Възможно ли е промените да се правят с цел една частна фирма да събира такса (в размер на 20-30 лв) от 60-70 000 курсисти годишно за достъп до тази система?
- Ако последното съмнение е вярно, възможно ли е по този начин да се цели пренасочването на близо 2 милиона лева годишно към една частна фирма?
Националният протест е поредна стъпка срещу въвеждането на допълнителна тежест автоинструкторите и обучаващите се шофьори, след като през месец декември бяха събрани близо 1000 подписа на автоинструктори срещу промените.
„Нашето настояване продължава да бъде усилията на държавата да бъдат пренасочени към изпита, а не към шофьорския курс. Ако изпитът може да бъде купен, какво значение има колко трудно и продължително е обучението? В крайна сметка не курсът на обучение, а изпитът дава шофьорската книжка“, заяви инж. Емил Панчев, председател на СБА.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23293
2
10.01 2020 в 21:50
Махат два часа седмично английски, и ги сменят със Закона за движение по пътищата, и Правилникът за приложението му. От VІІІ клас, и нататък. А в последните два класа на гимназията - да въртят кръгчета из двора на училището, и по улиците наоколо. Накрая - и матура за шофьорска книжка, който иска.
Хем двама емигранта по-малко, хем двеста трупа пак по-малко.
Зер за труповете и осакатените по пътищата плащаме всички. А който иска да изучи децата си за емигранти - да си плаща сам.
13510
1
10.01 2020 в 18:25
Последни коментари
Люгер Химарс
Борисов не е в положение да поставя условия, заяви Асен Василев
Mladen900
Украйна съобщава, че ситуацията на фронта се влошава
Д-р Мазникуров
Украйна съобщава, че ситуацията на фронта се влошава
Козин Човков
''Ако едно прасе се снима до Зеленски, то не спира да бъде прасе''
781000
Украйна съобщава, че ситуацията на фронта се влошава
ob1
''Ако едно прасе се снима до Зеленски, то не спира да бъде прасе''