Кристинката на Миро Найденов взе още 540 000 от поръчки при новата власт

OFFNews 25 ноември 2013 в 18:29 6592 5

Кристина Спасова Снимка: в.

Снимка в. "168 часа"

Кристина Спасова Снимка: в. "168 часа"

 

Обществени поръчки на стойност около 540 000 лева е спечелила пиарката на бившия земеделски министър Мирослав Найденов Кристина Спасова през мандата на настоящото управление, писа „Медиапул“. Спасова, която нашумя покрай скандалната поръчка за Фейсбук и Туитър профили на селската програма (ПРСР) за 50 хил. лв. при предишното управление, е спечелила десетократно повече при сегашното, показва рекапитулацията. Поръчката стана причина Еврокомисията да спре за половин година разплащането по медийните проекти на програмата за селските райони, а прокуратурата образува разследване за търга, което обаче впоследствие бе замразено.

Спечелените търгове са по европроекти по оперативните програми „Регионално развитие“ и „Развитие на човешките ресурси“.

Най-голямата поръчка е по „Човешки ресурси“ - на стойност 290 000 лева без ДДС. Възложител е Главна инспекция по труда, а проектът - „Превенция за безопасност и здраве при работа“ е за организиране и логистично осигуряване на обучителни семинари. По него трябва да бъдат организирани 13 еднодневени семинара с общ брой от 500 участника, 13 двудневни семинара с общ брой от 800 участника и 30 двудневни семинара с общ брой от 1000 участника. Както OFFNews писа през лятото, решението за класиране на фирмата на Спасова - „БММС“ бе взето на 23 май – дни преди встъпването на кабинета „Орешарски“ в длъжност. Договорът обаче е от 18 юни.

Неизвестно по каква причина, този договор фигурира единствено в регистъра на обществените поръчки, но 5 месеца след сключването му все още не е отразен в информационната система за еврофондовете ИСУН.

По програма "Регионално развитие" фирмата на Спасова е спечелила четири търга до момента. Най-скъпият е на община Поморие. Той е по проект "Развитие на регионален туристически продукт и маркетинг на район Поморийски залив и Източна Стара планина". Поръчката е разделена на три позиции, за които са се явили десетима кандидати. "БММС" е спечелила две от трите позиции - за изработване на бранд на туристическия регион, дизайн и печат на рекламни материали за 116 400 лв. (без ДДС) и за реклама в интернет, създаване на профил в социална мрежа и 10 публикации за 57 300 лв. Договорите с общината са сключени през септември.

Месец по-рано фирмата е подписала договор с община Трън по проект "Непознатата България – Откритието – Западни покрайнини". Търгът е на две позиции и кандидатите са двама. "БММС" печели едната – за организиране на събития: експедиентски пътувания, посещения на пътнически агенти, туроператори, автори на пътеводители, журналисти, туристически форуми, конференции, работни срещи за 54 000 лв.

Също през август е подписан договорът на Спасова с община Етрополе по проекта "По пътя на вярата, апостолите и древните цивилизации в сърцето на Стара планина - развитие на регионален туристически продукт на общините Етрополе, Правец и Тетевен". Поръчката е разделена на две позиции, а кандидатите са седем. "БММС" печели едната позиция, също за организиране на събития: експедиентски пътувания, посещения на пътнически агенти, туроператори, автори на пътеводители, журналисти, туристически форуми, конференции, работни срещи с цена, двойно по-ниска от прогнозната - 18 000 лв. без ДДС.

Най-евтиният проект, спечелен от фирмата е на стойност 6400 лв. Договорът е с община Сопот и е за публичност по проект за енергийна ефективност "Сградите на ЦДГ "Роза".

Междувременно, фирмата играе и в други 3 търга, личи от информацията на сайта й. Единият е на община Русе – конкурсът е за осигуряване на публичност по проекта „Интегрирана система за градски транспорт на град Русе“. Вторият е на община Провадия – за информационна и рекламна кампания по проекта „Светът на предците“, финансиран от програма „Регионално развитие“. Третият е на Министерството на транспорта – за дизайн и отпечатване на брошури, плакати и стикери за повишаване на информираността на гражданите за правата им като пътници в Европа.

Сайтът на фирмата е създаден след публикациите за скандалния проект за Фейсбук-а на селската програма, който бе спечелен от бившата пиарка на Мирослав Найденов, докато той все още бе министър. Както личи, сайтът е фокусиран върху разсейването на неприятното впечатление за участие в нагласени поръчки. „Категорично няма да позволим информационни агенции да създават псевдоновини на наш гръб, тъй като считаме за право на всяко изрядно дружество да се явява на открити конкурси, без да бъде ограничавано от това му законово право чрез изкуствено създадени скандали. Всички проекти, които изпълняваме се реализират при стриктно спазване на изискванията на Възложителите, нормативната уредба и европейските регламенти и директиви. Във връзка с твърдения, които бяха публикувани за нас, Ви предоставяме възможност да следите нашата работа и по-конкретно спечелените от нас проекти и тези, за които кандидатстваме в момента. Фирмата премина пълна данъчна ревизия и проверки от други компетентни органи, като резултатите от проверките опровергават неверните твърдения и внушения за неизрядност на дейността на дружеството“, гласи информацията в сайта.

Седалището на "БММС" компанията е в столичния квартал "Манастирски ливади" на бул. "България". Това е офисът от 187 кв.м, който компанията купува за 332 491 лв. през пролетта на 2012 г., а през лятото на същата година купува и втори от 113 кв.м за 175 046 лв. И двете сделки станаха без да са ползвани ипотечни заеми, показа разследване на в."Сега", по което се сезира Европейската комисия.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Мистерии в Хераклея Синтика