Емблематичният японски бранд символ Hello Kitty, щампован върху милиарди продукти по света, става на 40 години в събота.
В момента малкото коте с панделка е изобразено на над 50 000 вида стоки за малки и големи, а индустрията "Hello Kitty" се оценява на милиарди долари. Котката може да се види върху детски дрешки и играчки, аксесоари, бирени бутилки, хигиенни материали и дори върху рокля на Лейди Гага.
Когато за пръв път се появява в магазините в Япония през 70-те, Kitty бързо грабва публиката със сладкия си вид. Думата на японски звучи като "kuwaii" (сладък), а преди четири десетилетия стоките рядко изглеждат "kuwaii" (сладки).
Според създателите на Кити-манията успехът на котето се дължи не толкова на децата колкото на възрастните. "В Япония и друзи азиатски страни през 90-те имаше тенденция, според която не се смяташе за детинско, ако възрастните имат продукти с рисувани изображения. Същото се случи в Америка и Европа след 2000 година."
Образът на Hello Kitty e собственост на японската компания Sanrio. Създател на котето е Юко Шимизу, а в момента за това отговаря художникът Юко Ямагучи.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
yoghurt
Потвърдено: С нови американски оръжия ВСУ спря руснаците в Харковска област
Telluris Malus
Тренд: Битката на вота е за второто място, за него спорят ПП-ДБ, ДПС и Възраждане
bobisan
От фирмата на шеф Манчев отговарят на Георги Георгиев за гробищата в Банкя
демотиватор
Кремъл отрeче изстрелването на космическо оръжие срещу сателити