Певецът, завладял света с хита си "Happy" Фарел Уилямс даде старт на Седмицата на модата в Париж с пролетното мъжко ревю на "Луи Вюитон" вчера вечерта, представяйки на подиума костюми с елементи от американския Див запад, предадоха световните агенции.
Началото на ревюто беше дадено с индиански барабани, под чиито звуци моделите дефилираха с каубойски ботуши със сребърни върхове и дънки, широкополи каубойски шапки и копринени уестърн ризи със заострени яки.
"Мъжкият стил на "Луи Вюитон" се развива чрез американския уестърн стил на обличане", се казва в бележките към ревюто, като се изброяват детайли на дамски чанти, проектирани заедно с художници от Дакота и Лакота, и обувки, изработени с марката "Тимбърленд".
Дефилето е третото на дизайнера, откакто пое дирекцията на мъжкото облекло на марката миналата година.
Дебютът на Уилямс се състоя на Понт Ньоф в Париж през юни миналата година, на улично парти с изпълнения на Уилямс и Джей-Зи. През ноември той се появи в Хонконг за втората си изява на модния подиум, с моряшки костюми и хавайски щампи, пише Ройтерс.
Искате да знаете повече?
Чудесен певец и автор на песни, накарал целия свят да припява и да танцува на парчето му "Happy", рапър, музикален продуцент, моден дизайнер, предприемач, филантроп, а отскоро и артистичен директор на мъжките колекции в "Луи Вюитон" - това е Фарел Уилямс, човекът, който се чувства толкова добре, създавайки световни хитове, колкото и подписвайки впечатляващи договори за сътрудничество с големи модни къщи.
В началото на 2023 г. Уилямс изненадващо беше обявен от известната модна къща за наследник на покойния дизайнер Върджил Абло, който създаваше колекциите мъжка мода на "Луи Вюитон" от 2018 г. Абло почина от рак през ноември 2021 г. на 41-годишна възраст.
Вездесъщото, ориентирано към потребителите присъствие на Абло в поп културата беше голямо, всеобхватно. Наричаха го "Джеф Кунс на модния свят". Приветстваха го като Карл Лагерфелд на неговото поколение. Върджил Абло беше първият чернокож директор на мъжкото облекло в "Луи Вюитон", една от най-прочутите френски модни къщи. След смъртта му марката продължи да организира пищни мъжки ревюта, но без творчески директор.
Назначението на Фарел Уилямс влезе в сила незабавно, а първата му колекция за бранда беше показана на Седмицата на мъжката мода в Париж през юни 2023 г. "Луи Вюитон" има удоволствието да обяви Фарел Уилямс за творчески директор на мъжкото облекло", гласеше изявлението, направено от модната къща.
"Фарел Уилямс е визионер, чиито творчески вселени се простират от музиката до изкуствата и модата. През последните 20 години той се утвърди като универсална културна икона. Неговата способност да прекрачва границите между различните светове, които изследва естествено се вписва в културното измерение на "Луи Вюитон", укрепвайки ценностите на бранда - иновация, пионерски дух и предприемачество", се посочваше още в изявлението.
"Неговата творческа визия отвъд модата несъмнено ще поведе "Луи Вюитон" към нова и вълнуваща епоха", каза на свой ред Пиетро Бекари, главният изпълнителен директор на модната къща. Бекари отбеляза още, че е щастлив от завръщането на Фарел след сътрудничеството му с "Луи Вюитон" през 2004 и 2008 г."
Името на 49-годишния Фарел Уилямс не се споменаваше сред потенциалните наследници на Върджил Абло, поради което новината за назначението му изненада модните среди. То обаче е в унисон с наследството на Абло, универсален артист и новатор, който се превърна в модна икона заради умелото съчетаване на лукс и улично облекло - подход, споделян и от музиканта-продуцент.
Свикнал да е на първите редове на модните ревюта, Уилямс има множество модни сътрудничества - с "Монклер", "Адидас" и "Луи Вюитон". Работил е и с японския дизайнер Ниго, който наскоро беше назначен за артистичен директор на "Кензо", също собственост на групировката Ел Ем Ве Аш (LVMH).
Кой е Фарел Уилямс?
Още преди да навърши 20 години, роденият на 5 април 1973 г. Фарел Уилямс създава продуцентското дуо Нептюнс (Neptunes) заедно с партньора си Чад Хюго. Двамата са забелязани от нюйоркския продуцент Теди Райли, който им помага да започнат работа.
Като опитни музиканти двамата млади продуценти разграничават жанровете и смесват различни влияния без предразсъдъци. "Това е ритъм енд блус, кръстосан с техно, ню уейв и хип-хоп", казва Райли пред "Ню Йорк таймс". В началото на хилядолетието те се превръщат в най-търсените продуценти в индустрията и работят с изпълнители от ранга на Нели, Бритни Спиърс, Джъстин Тимбърлейк, Джей-Зи, Гуен Стефани.
През 2001 г. Фарел Уилямс започва изявите си като певец и издава първия си албум под името N.E.R.D. - група, създадена отново съвместно с Чад Хюго. Две години по-късно Уилямс издава дебютния си сингъл "Frontin'", записан в сътрудничество с рапъра Джей-Зи.
През 2013 г. Уилямс си сътрудничи с френската група "Дафт пънк" над глобалния хит "Get Lucky", преди няколко месеца по-късно да издаде "Happy" - поп бомба, превърнала се в класика, която накара целия свят да "избухне".
По време на музикалната си кариера Фарел Уилямс е спечелил 13 награди "Грами" - най-престижните музикални отличия.
Любител на изкуството и колекционер, Уилямс се откроява на червените килими и с изтънченото си чувство за мода. Той е един от първите, които нарушават правилата за обличане на гала вечери. Неговите къси панталони тип "бермуди", носени със сако и обувки, и високата му шапка - творение на дизайнерката Вивиан Уестууд, предизвикват сензация.
През 2003 г. Фарел Уилямс лансира своя собствена марка за готово облекло Billionaire Boys Club, вдъхновена от манията по стриптийза. "Имам същата философия за обличане, както когато правя музика", казва той в интервю, а именно "дух на универсализъм, отворен за всички тенденции, без предразсъдъци".
Фарел Уилямс има и две номинации за "Оскар" - за песента си "Happy" към анимацията "Аз, проклетникът 2" и като съпродуцент на филма "Скрити числа".
Носител е и на наградата "Модна икона" на Съвета на модните дизайнери в САЩ, с която са удостоявани звезди на шоубизнеса като Наоми Кембъл, Бионсе, Риана, Лейди Гага, Дженифър Лопес.
Уилямс се радва на популярност и в социалните мрежи с над 14 милиона последователи в Инстаграм.
Фарел Уилямс е известен и със своите антидискриминационни проекти като "Йелоу" (Yellow) - неправителствена организация, която се стреми да даде равни възможности на всички млади хора чрез образование.
През 2020 г. той стартира "Блек амбишън" (Black Ambition) - инициатива, осигуряваща мост към успеха за предприемачи в неравностойно положение, които стартират нови предприятия в областта на технологиите, здравеопазването и потребителските услуги.
На следващата година в рамките й Фарел Уилямс организира менторска програма за чернокожи и латино предприемачи съвместно с модна къща "Шанел". През същата година той е удостоен с новоучредената специална награда за постижения "Химн" на наградите "Уеби" - т.нар. интернет "Оскар"-и. Отличието е присъдено на Уилямс за дейността му за постигане на расово равноправие в образованието и предприемачеството.
Хитът "Happy" на Фарел Уилямс е в Топ 10 на най-щастливите песни, според проучване на здравни експерти, 85 процента от участниците в което споделят, че музиката е важна за физическото и психическото им здраве.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
user4eto
Сезонът на подаръците в сервиза на Huawei е открит с удължена кампания „Повече грижа за теб“ до 31 декември 2024
Джендо Джедев
Мелания Тръмп няма намерение да се мести в Белия дом
ob1
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
user4eto
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода