''Военната диета'' сваля до 10 кг на седмица с ванилов сладолед и кренвирши

OFFNews 10 април 2024 в 09:05 38479 0

Тридневната военна диета

Снимка Тридневната военна диета

Тридневната военна диета

Няма универсален подход към здравословния начин на живот. Успешните планове за хранене трябва да бъдат индивидуални и да отчитат цялостната личност. Преди да започнете нов хранителен план, консултирайте се с вашия доставчик на здравни услуги или с регистриран диетолог, особено ако имате някакво хроничен здравословен проблем.

Какво представлява тридневната военна диета?

Военната диета, известна още като "тридневна диета", е програма за бързо отслабване, която включва три дни на специфичен, много нискокалоричен хранителен план, последвани от четири дни на по-малко ограничителен, нискокалоричен план.

Поддръжниците на военната диета твърдят, че можете да свалите до 10 кг на седмица или 30 кг за месец, докато ядете храни като ванилов сладолед и кренвирши. Диетата твърди, че комбинирането на определени храни може да засили метаболизма и да изгори мазнините. Въпреки това няма научни доказателства в подкрепа на това.

Какво казват експертите

"Тази диета се прилага циклично в продължение на три дни и след това се изключва за четири дни, като в дните на включване се осигуряват само около 1100 до 1400 калории, а след това в четирите дни на изключване се допускат само 1500 калории. Това е изключително рестриктивно и не е достатъчно за повечето хора."

- Кели Плоу, магистър по медицина, доктор по хранене

7-дневен диетичен план

През трите дни на плана храните са доста ограничени. В дните "извън" има малко по-голямо разнообразие, като например:

Ден 1, понеделник: Тост с фъстъчено масло; риба тон; грейпфрут; кренвирш, броколи; сладолед
Ден 2, вторник: извара, банан; пържола, зелен фасул; кренвирш, ябълка
Ден 3, сряда: Грейпфрут, твърдо сварени яйца; кренвирш, зелен фасул; извара, солети
Ден 4, изключен: Парфе от кисело мляко; салата с протеини; паста от скариди и тиквички
Ден 5, почивен: Овесени ядки с ядки и плодове; пилешко пържено с кафяв ориз; чили от боб и говеждо месо; сладолед
Ден 6, почивен: Зеленчуков омлет; доматена супа с пълнозърнест хляб и нискомаслено сирене; сьомга с киноа и кейл
Ден 7, почивен: Пълнозърнест препечен хляб с масло от ядки, плодове; спаначена салата с пилешко месо; свинско филе с кореноплодни зеленчуци

Какво можете да ядете

Военната диета се състои от тридневен хранителен план с три хранения на ден без закуски, последван от четири дни на малко по-ограничено хранене с три хранения и две закуски.
Одобрени храни

През първите три дни спазващите режима ще ядат храни от много строг списък. Калорийният прием е между 1100 до 1400 калории на ден. Храните, които трябва да се консумират, включват:

Тост с фъстъчено маслоТтвърдо сварени яйца
Сирене с извара
Грейпфрут
Риба тон
Месо
Кренвирши
Солени крекери
Банани
Ябълки
Броколи
Зелен боб
Кафе
Сладолед

След това спазващите режима се освобождават от крайните ограничения за четири дни и ограничават дневния си калориен прием до 1500 калории от здравословни храни.

Какво не можете да ядете

В плана са разрешени ограничени замени, стига през първите три дни храненията да са в рамките на препоръчителните калории. В "почивните" дни на спазващите режима се препоръчва да консумират по 1500 калории на ден от по-малко рестриктивна храна, като в идеалния случай избират по-здравословни, цели храни пред преработените. Въпреки това, ето някои храни, които по принцип не се препоръчват:

Алкохол:

Вино
Бира
Спиртни напитки

Някои млечни продукти:

Мляко
Сметана (в кафето)

Захар:

Бяла или кафява захар
Мед
Кленов сироп
Агаве

Цикълът се повтаря до достигане на желаното тегло. Оттам нататък програмата препоръчва да се спазват указанията, изложени в четиридневния план, който насърчава по-здравословните храни.

Как се приготвя тридневната военна диета и съвети

Военната диета силно насърчава контрола на порциите и ограничаването на калориите. През първите три дни всички калории се отчитат, освен ако не направите замени, които трябва да бъдат измерени и преброени по калории. През следващите четири дни се препоръчва да водите дневник на храните и да броите калориите.

Военната диета е строг нискокалоричен хранителен план, който включва специфични храни, за които се твърди, че са създадени, за да "работят заедно и да дадат тласък на отслабването", но няма почти никакви доказателства в подкрепа на това твърдение.

Макар че някои храни като грейпфрут или кофеинови напитки като кафето се свързват със загубата на тегло, няма изследвания, които да показват, че комбинирането на специфичните храни, изброени във Военната диета, може да ускори метаболизма ви и да ускори процеса на отслабване.

За да бъде всичко още по-объркано, няма един "официален" източник за военната диета. Наред с многобройните уебсайтове, посветени на диетата, има и няколко книги.

Въпреки че ограничаването на калориите до 1500 на ден може да насърчи загубата на тегло, краткосрочната диета, която набляга на нездравословни преработени храни като хотдог, не е идеално решение за цялостното здраве и управление на теглото, особено ако цикълът се повтаря.

Плюсове на тридневната военна диета

Тридневната военна диета има няколко предимства.

Осигурява структуриран план: Диетата обещава бърза загуба на тегло и предоставя структуриран план за постигането ѝ, което помага да се премахнат догадките при спазването на диетата.

Може да предизвика загуба на тегло: Загубата на тегло може да бъде положителна, но само когато се извършва устойчиво. Малко вероятно е загубата на тегло, която се получава в резултат на тази диета, да бъде устойчива.

Недостатъци на тридневната военна диета

Подобно на повечето модни диети, 3-дневната военна диета има повече недостатъци, отколкото ползи.

Може да не осигурява достатъчно хранителни вещества: Диетата е силно рестриктивна, включва бедни на хранителни вещества преработени храни и може да не осигурява достатъчно калории за поддържане на енергията през целия ден. Тя не се счита за здравословен хранителен режим.

Вероятно е да възстановите теглото си: Тъй като планът за хранене е специфичен и строг, той не позволява на спазващия го да научи вътрешните сигнали за глад или плановете за хранене след постигане на целите. Това вероятно ще доведе до възвръщане на теглото.

Не е дългосрочно решение: Поддръжниците на 3-дневната военна диета твърдят, че чрез този план може да се постигне бързо отслабване. Въпреки това, дори и да загубите няколко килограма, това вероятно е било само водно тегло. Диетата е рестриктивна и представлява нереалистичен начин на хранене в дългосрочен план.

Няма научни доказателства: Военната диета твърди, че е една от най-добрите "естествени диети". Това обаче не е доказано чрез научни доказателства.

Насърчава нездравословни храни: Диетата насърчава консумацията на кренвирши - силно преработена, неестествена храна. Преработените храни съдържат съставки, които могат да увеличат риска от рак и сърдечни заболявания, когато се консумират в излишък.

Насърчава нездравословни хранителни навици: Военната диета също така насърчава нездравословни хранителни навици, което може да накара някои хора да предпочетат непреработените храни пред естествените, пълноценни храни или да доведе до нарушения в храненето.

Тъй като кренвиршите и сладоледът са с високо съдържание на калории и наситени мазнини, консумирането на твърде много с течение на времето може да доведе до увеличаване на теглото и да увеличи риска от сърдечни заболявания.

Дали 3-дневната военна диета е здравословен избор за вас?

Смята се, че 3-дневната военна диета е ефективна за краткотрайно отслабване, но всяка загуба на тегло, постигната по този план, вероятно ще бъде възстановена, след като възобновите нормалното си хранене.

Военната диета не е дългосрочно решение за намаляване на теглото или план за здравословно хранене, нито пък дава необходимите умения като планиране и приготвяне на здравословни ястия, които могат да помогнат за трайно намаляване на теглото.

Насоките за хранене на Министерството на земеделието на САЩ (USDA) включват препоръки и съвети за здравословно, балансирано хранене, което трябва да включва разнообразие от зеленчуци, плодове, зърнени храни, постно месо, боб, бобови растения, ядки, семена, млечни продукти и масло.

USDA също така предоставя диапазони на калориите за възрастни мъже (2200 до 3000 калории на ден) и жени (1600 до 2 200 калории на ден) за поддържане на теглото, но също така подчертава, че този брой варира в зависимост от възрастта, пола, теглото и нивото на активност.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Елена, която върна наградата