Министерството на туризма обяви обществена поръчка за организиране и провеждане на тематични турове за чуждестранни журналисти, снимачни екипи, блогъри, влогъри, инфлуенсъри и експедиенти. Това показва справка на специализирания сайт за туризъм TravelNews в регистъра на търговете.
Обществената поръчка е на стойност 720 000 лв. с ДДС, а крайният срок за кандидатстване е 6 декември 2022 г. Изпълнителят ще бъде определен по критерия най-ниска цена. Договорът ще бъде за 1 година или до изчерпването на ресурса.
Досега подобни дейности нямаха ефект за рекламата на туризма. Причината беше, че нямаше ясни и прозрачни критерии, по които се избират чуждите журналисти и медиите, които представляват. Най-популярните чужди журналисти, инфлуенсъри и блогъри не са идвали в България. Много е важно да има контрол, отчет на публикациите и достигнатата публика, коментираха пред TravelNews от туристическия бранш. В противен случай просто ще бъдат изхарчени едни пари за екскурзии. От бранша обаче са категорични, че подобна дейност трябва да има, но да бъдат канени наистина популярни журналисти и лица с много читатели и последователи.
Министерството на туризма изпълнява държавната политика в областта на туризма, като при изпълнение на тези функции следва да организира и провежда опознавателни журналистически пътувания и посещения на чужди туроператори и туристически агенти в страната. Участниците в процедурата следва да притежават валидна регистрация за извършване на туроператорска и/или туристическа агентска дейност. Фирмите следва да са реализирали за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, минимален общ оборот, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, в размер минимум на 500 000 лева.
Бъдещият изпълнител трябва да предложи организация, подготовка и изпращане на покани до чуждестранните журналисти, снимачни екипи, експедиенти и други участници от съответните пазари. Списъкът трябва да бъде одобрен от възложителя и да е с обосновка за избора на участниците, спрямо спецификата на тура, логистика, самолетни билети, хотелско настаняване, осигуряване на трансфери и вътрешен транспорт. Изпълнителят трябва да предложи програма на всеки тур, включваща цялостна организация на пътуванията, кои обекти ще бъдат посетени, маршрути и тематика, заложени минимум 3 броя атракции, анимации и дегустации, характерни за дадения регион. Туровете да бъдат между 3 и 7 дни.
Настаняването трябва да бъде в хотели 4 и 5 звезди, съобразени с маршрутите и близостта на туристическите обекти. Храненето в заведения с категория 2 или повече звезди – закуски, 3-степенно меню за обяд и вечеря, с включени напитки. Менюто следва да представя български и традиционни ястия и напитки. Гостите трябва да бъдат придружени от екскурзовод, притежаващ документ за правоспособност. Представител на Министерството на туризма също трябва да бъде предвиден в групите.
Изпълнителят трябва да осигури разрешения за достъп и заснемане на включените в тура обекти, както и заплащане на съответните такси, билети и др. Фирмата трябва предварително да подготви прескит с информация за туристическите обекти, които ще бъдат включени в зададения маршрут, представена по интересен начин на хартиен и електронен носител на съответния език за всеки представител на медиите и да бъде одобрен от възложителя. Допълнително да има медицински застраховки на пристигащите групи, застраховка и лиценз на превозното средство в страната, което да бъде оборудвано с климатик, телевизор и микрофон за предружаващия екскурзовод, безжичен интернет и напитки.
Изпълнителят трябва да предложи тематичен тур за представители на печатни и електронни медии, блогъри, влогъри и инфлуенсъри от целеви и перспективни пазари. Продължителност на тура да е 5-7 дни за 8 човека. Темите са културни забележителности, морски туризъм, зимен туризъм, занаяти и обичаи, гурме и вино, голф, СПА и уелнес, еко и приключенски туризъм. Следващият тематичен тур е за 6 човека снимачен екип при същите условия. Третият е за представители на туроператори и туристически агенти с продължителност 3-7 дни. Групата да е до 8 представители на бизнеса, като им бъдат организирани и бизнес срещи, посещения на места за настаняване и за провеждане на MICE събития – конференции, семинари, конгреси, фестивали, концерти и други.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
-5427
2
13.11 2022 в 19:48
3767
1
13.11 2022 в 13:36
Село Бларни, графство Корк, Ирландия. Там ме т.нар. "камък Бларни", в една от вишките на "замък Бларни", който е незначително малко укрепление по средата на красиви гора и ливади.
https://blarneycastle.ie/
Ходихме с жената, взеха ни нещо от типа на €30 на човек за вход. Красиво, уредено. Откак го посетихме не спирам да се ядосвам на нашите дебили. Защо ли?
Нищо и никаква двуетажна крепост. Има рекичка, езерце. Това е. Обаче направили "градината с отровни растения", наредили "камъка на вещицата", нарисували врата на дърво и то е "домът на феите", и прочее глупости за да го докарат примерно до 50 обекта за туристи. И си събират пари, и си поддържат имота, има крави, кончета, кошери...
А тук? 10 000 години история. Най-старите златни съкровища НА СВЕТА. Където и да копнат в градовете - римски, тракийски, праисторически сгради. И какво правим с всичко това? 720 000 лв. за "инфлуенсъри". Майко мила...
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара