Министерството на туризма обяви обществена поръчка за организиране и провеждане на тематични турове за чуждестранни журналисти, снимачни екипи, блогъри, влогъри, инфлуенсъри и експедиенти. Това показва справка на специализирания сайт за туризъм TravelNews в регистъра на търговете.
Обществената поръчка е на стойност 720 000 лв. с ДДС, а крайният срок за кандидатстване е 6 декември 2022 г. Изпълнителят ще бъде определен по критерия най-ниска цена. Договорът ще бъде за 1 година или до изчерпването на ресурса.
Досега подобни дейности нямаха ефект за рекламата на туризма. Причината беше, че нямаше ясни и прозрачни критерии, по които се избират чуждите журналисти и медиите, които представляват. Най-популярните чужди журналисти, инфлуенсъри и блогъри не са идвали в България. Много е важно да има контрол, отчет на публикациите и достигнатата публика, коментираха пред TravelNews от туристическия бранш. В противен случай просто ще бъдат изхарчени едни пари за екскурзии. От бранша обаче са категорични, че подобна дейност трябва да има, но да бъдат канени наистина популярни журналисти и лица с много читатели и последователи.
Министерството на туризма изпълнява държавната политика в областта на туризма, като при изпълнение на тези функции следва да организира и провежда опознавателни журналистически пътувания и посещения на чужди туроператори и туристически агенти в страната. Участниците в процедурата следва да притежават валидна регистрация за извършване на туроператорска и/или туристическа агентска дейност. Фирмите следва да са реализирали за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, минимален общ оборот, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, в размер минимум на 500 000 лева.
Бъдещият изпълнител трябва да предложи организация, подготовка и изпращане на покани до чуждестранните журналисти, снимачни екипи, експедиенти и други участници от съответните пазари. Списъкът трябва да бъде одобрен от възложителя и да е с обосновка за избора на участниците, спрямо спецификата на тура, логистика, самолетни билети, хотелско настаняване, осигуряване на трансфери и вътрешен транспорт. Изпълнителят трябва да предложи програма на всеки тур, включваща цялостна организация на пътуванията, кои обекти ще бъдат посетени, маршрути и тематика, заложени минимум 3 броя атракции, анимации и дегустации, характерни за дадения регион. Туровете да бъдат между 3 и 7 дни.
Настаняването трябва да бъде в хотели 4 и 5 звезди, съобразени с маршрутите и близостта на туристическите обекти. Храненето в заведения с категория 2 или повече звезди – закуски, 3-степенно меню за обяд и вечеря, с включени напитки. Менюто следва да представя български и традиционни ястия и напитки. Гостите трябва да бъдат придружени от екскурзовод, притежаващ документ за правоспособност. Представител на Министерството на туризма също трябва да бъде предвиден в групите.
Изпълнителят трябва да осигури разрешения за достъп и заснемане на включените в тура обекти, както и заплащане на съответните такси, билети и др. Фирмата трябва предварително да подготви прескит с информация за туристическите обекти, които ще бъдат включени в зададения маршрут, представена по интересен начин на хартиен и електронен носител на съответния език за всеки представител на медиите и да бъде одобрен от възложителя. Допълнително да има медицински застраховки на пристигащите групи, застраховка и лиценз на превозното средство в страната, което да бъде оборудвано с климатик, телевизор и микрофон за предружаващия екскурзовод, безжичен интернет и напитки.
Изпълнителят трябва да предложи тематичен тур за представители на печатни и електронни медии, блогъри, влогъри и инфлуенсъри от целеви и перспективни пазари. Продължителност на тура да е 5-7 дни за 8 човека. Темите са културни забележителности, морски туризъм, зимен туризъм, занаяти и обичаи, гурме и вино, голф, СПА и уелнес, еко и приключенски туризъм. Следващият тематичен тур е за 6 човека снимачен екип при същите условия. Третият е за представители на туроператори и туристически агенти с продължителност 3-7 дни. Групата да е до 8 представители на бизнеса, като им бъдат организирани и бизнес срещи, посещения на места за настаняване и за провеждане на MICE събития – конференции, семинари, конгреси, фестивали, концерти и други.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
-5427
2
13.11 2022 в 19:48
3767
1
13.11 2022 в 13:36
Село Бларни, графство Корк, Ирландия. Там ме т.нар. "камък Бларни", в една от вишките на "замък Бларни", който е незначително малко укрепление по средата на красиви гора и ливади.
https://blarneycastle.ie/
Ходихме с жената, взеха ни нещо от типа на €30 на човек за вход. Красиво, уредено. Откак го посетихме не спирам да се ядосвам на нашите дебили. Защо ли?
Нищо и никаква двуетажна крепост. Има рекичка, езерце. Това е. Обаче направили "градината с отровни растения", наредили "камъка на вещицата", нарисували врата на дърво и то е "домът на феите", и прочее глупости за да го докарат примерно до 50 обекта за туристи. И си събират пари, и си поддържат имота, има крави, кончета, кошери...
А тук? 10 000 години история. Най-старите златни съкровища НА СВЕТА. Където и да копнат в градовете - римски, тракийски, праисторически сгради. И какво правим с всичко това? 720 000 лв. за "инфлуенсъри". Майко мила...
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир