Quantcast

6 пъти повече пари за туризма в България

OFFNews Последна промяна на 28 януари 2014 в 13:41 1054 0

Бранимир Ботев Снимка: БГНЕС, архив
Бранимир Ботев Снимка: БГНЕС, архив

Около 6 пъти се е увеличило бюджетното финансиране за туризма в България през 2014 спрямо 2013 г. От 3 млн. лева средствата са се увеличили на 18 милиона.

„Надявам се, че с работата си и с резултатите, които българският туризъм ще покаже, този възходящ тренд ще продължи, т.е. ще убедим правителството да увеличи бюджета за следващата година и този бюджет да не бъде константна величина, макар че е решително по-добър от досега“, каза зам.-министърът на икономиката с ресор „Туризъм“ Бранимир Ботев.

На пресконференция днес той отчете и приключилите и изпълнявани в момента проекти с европейско финансиране по Средносрочната рамкова инвестициона програма (СРИП) за 2008-2015 г. От 14-те заложени проекта по нея са изпълнени 8 на обща стойност 31 млн. лева.

Сред най-съществените резултати са успешно реализираната рекламна кампания сред целевите аудитории в интернет и създадената Методика за 400-те избрани обекта, която послужи при създаването и приемането на новата Оперативна програма „Региони в растеж“ (2014-2020), обобщиха от МИЕ. Като свои успехи те отчетоха и проведената рекламна кампания на България по тв каналите National Geographic Channel, Eurosport, Euronews, Discovery Channel и разработената стратегия за бранд „България“.

Шестте, които се изпълняват в момента, са на стойност 21.6 млн. лева. Вече са проведени процедурите, няма нито едно обжалване, подчерта зам.-министърът.

„В този период, когато аз поех ресора, има 6 проекта, които са стартирали. Минаха по тях процедурите, имаме 26 договора щандови за представителство на България. Нямаме нито едно обжалване“, похвали работата на екипа си Ботев, който отдаде успешните процедури на максималната прозрачност на работата.

„Направих две неща, които считам, че допринесоха – променихме състава на комисиите и ги отворихме за браншовите организации в туризма, включихме външни експерти – юристи, специалисти по маркетинг, по публична реклама и това даде своя резултат. Комисиите са под непрекъснат външен контрол, след всяко заседание протоколите се публикуваха на сайта“, обясни той.

По един от приключените 8 проекта обаче ще има ревизия. Той е за изработването на лого на България, станал печално известен със съпътствалите го скандали.

„Имахме 4 срещи с изпълнителя на бранд за България, за да предложат алтернативни варианти, защото иначе ще отидем към разваляне на договора. Над 10 са предложили“, каза Ботев.

След обществено обсъждане ще бъде избран един от тях.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !