Леопардовият принт се завръща на модния подиум

Последна промяна на 05 юли 2018 в 16:15 1252 0

Снимка Instagram

Леопардовият принт отново е на мода, коментират експертите в модата.

Това лято той измести флоралните мотиви и дрехите с точки и навлезе в колекциите на висшата мода и магазините за масова конфекция.

Тази разцветка е перманентна в моделите на модните дизайнери и се появява на фокус през годините, като се свързва както с властта, така и със сексапила. От Рияна, през Тераза Мей до кралица Елизабет II, той е подходящ за всяка класа и всеки вкус.

Джо Уелдън, автор на книгата „Историята на леопардовия принт“, разказва, че той е станал модерен още през 1920 година сред флапърите (модерен стил в САЩ от началото на 20 век), а през 1950 година Кристиан Диор описва принта с думите „Ако си честна и сладка, не го носи“.

През 60-те години достига нови модни върхове и дори Джаки Кенеди облича леопардово палто.

През 70-те години леопардовите шарки стават популярна сред рок звездите, като сред най-големите им привърженици е Дейвид Бауи.

„Това беше начин хората да играят с андрогинията, това беше бунт“, разказва Уелдън.

През 80-те години пък кожата на леопардаа става част от пънка и от това, което Уелдън нарича „стила на MTV“.

През 1991 година модният дизайнер Azzedine Alaïa представя емблематична есенно-зимна колекция с животинската разцветка.

„Леопардовият принт ще остане завинаги в модата. С него човек може да се почувства по-зрял, по-млад, по-небрежен и по-секси. Може да се отличи или да се слее с тълпата. Това умение на плата сякаш го прави безсмъртен и го превръща в дългосрочна инвестиция“, добавя Уелдън.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !

 
X