Леопардовият принт отново е на мода, коментират експертите в модата.
Това лято той измести флоралните мотиви и дрехите с точки и навлезе в колекциите на висшата мода и магазините за масова конфекция.
Тази разцветка е перманентна в моделите на модните дизайнери и се появява на фокус през годините, като се свързва както с властта, така и със сексапила. От Рияна, през Тераза Мей до кралица Елизабет II, той е подходящ за всяка класа и всеки вкус.
Джо Уелдън, автор на книгата „Историята на леопардовия принт“, разказва, че той е станал модерен още през 1920 година сред флапърите (модерен стил в САЩ от началото на 20 век), а през 1950 година Кристиан Диор описва принта с думите „Ако си честна и сладка, не го носи“.
През 60-те години достига нови модни върхове и дори Джаки Кенеди облича леопардово палто.
През 70-те години леопардовите шарки стават популярна сред рок звездите, като сред най-големите им привърженици е Дейвид Бауи.
„Това беше начин хората да играят с андрогинията, това беше бунт“, разказва Уелдън.
През 80-те години пък кожата на леопардаа става част от пънка и от това, което Уелдън нарича „стила на MTV“.
През 1991 година модният дизайнер Azzedine Alaïa представя емблематична есенно-зимна колекция с животинската разцветка.
„Леопардовият принт ще остане завинаги в модата. С него човек може да се почувства по-зрял, по-млад, по-небрежен и по-секси. Може да се отличи или да се слее с тълпата. Това умение на плата сякаш го прави безсмъртен и го превръща в дългосрочна инвестиция“, добавя Уелдън.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
демотиватор
Рекорд: Байдън събра 25 млн. долара дарения по време на предизборна среща
Mateevk
Днепър е под ракетен обстрел, разрушена е критична инфраструктура
Човека
Томислав Дончев: Отново са възможни разговори с ПП-ДБ след изборите
avitohol
Руски военен самолет се е разбил край Севастопол