Изключително скандален проект е сключило ръководството на БДЖ в дните след парламентарните избори, научи OFFNews. Компанията е възложила без процедура по Закона за обществените поръчки ремонт на 15 вагона на частния жп завод в Дряново.
Договорът е на стойност 27 милиона лева без ДДС, което прави по 1,8 милиона лева за всеки от 15-те вагона. Още по-любопитното в случая е, че превозните средства са произведени през 1974 г. и 1984 г. - по-старите вече гонят 50-годишен юбилей.
Почти за същите пари би могъл да се купи чисто нов вагон с всички екстри от водещ световен производител - климатици, плазмени екрани и т. н.
В коридорите на централното управление на БДЖ скандалният договор е наречен "проекта Сокол".
Според източниците на OFFNews идеята за ремонта на старите вагони е форсирана веднага след излизането на резултатите от парламентарните избори на 4 април т. г. когато стана ясно, че правителството на Бойко Борисов и ГЕРБ вече няма да управлява.
Смешното в случая е, че точно по това време БДЖ се отказа да купи чисто нови мотриси Дезиро ML от германския технологичен гигант Сименс.
За да бъдат заобиколени процедурите по ЗОП и в този случай е използвана вратичката "ин хаус възлагане", чрез която 4,5 милиарда лева за строителство на пътища минаха пред държавната фирма "Автомагистрали" и бяха прибрани от частни компании, близки до властта.
За да бъде директно възложен контрактът, заводът в Дряново е представил документи, че има авторските права за прототипа. Не е ясно как точно е станало това чисто юридически, защото през 1974 г., когато е създаден моделът, предприятието е било собственост на самата БДЖ.
Според източници на OFFNews държавните железници вече са направили авансово плащане по сделката в размер на 6 милиона лева, а изобщо не е ясно дали изпълнителят на договорът има капацитет да се справи с проекта.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
6000
2
23.05 2021 в 15:27
Въпросните вагони ,предвидени за модернизация , всъщност са най-новите вагони от парка на БДЖ.
Произведени са в периода от 1986-та до 1996-та година във Вагонен завод „Дряново“.
Те са заведени в активите на БДЖ като серия 1974 (конструктивен номер А86) и серия 2974 (конструктивен номер В84).
Та , цифрата „1974“ не означава година на производство, а серия на вагон!
Разбира се „парашутистите“ от БДЖ-Пътнически превози ЕООД , вероятно , също като автора на статията не са наясно със смисъла на тези цифри, тъй като са ги объркали дори в публикуваният в ЦАИС Договор.
А авторски права върху т.н. „прототип“ , няма как да има който и да било – ПРОТОТИП НЯМА!
И НЯМА КАК ДА ИМАШ ПРАВА ВЪРХУ НЕЩО КОЕТО НЕ СЪЩЕСТВУВА!
По шокиращото е , че няма нито техническо задание , нито техническа спецификация за дейностите по модернизацията която ще се извършва. НИТО СТРАНИЦА! НИТО РЕД!
1806
1
21.05 2021 в 06:36
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара