Изключително скандален проект е сключило ръководството на БДЖ в дните след парламентарните избори, научи OFFNews. Компанията е възложила без процедура по Закона за обществените поръчки ремонт на 15 вагона на частния жп завод в Дряново.
Договорът е на стойност 27 милиона лева без ДДС, което прави по 1,8 милиона лева за всеки от 15-те вагона. Още по-любопитното в случая е, че превозните средства са произведени през 1974 г. и 1984 г. - по-старите вече гонят 50-годишен юбилей.
Почти за същите пари би могъл да се купи чисто нов вагон с всички екстри от водещ световен производител - климатици, плазмени екрани и т. н.
В коридорите на централното управление на БДЖ скандалният договор е наречен "проекта Сокол".
Според източниците на OFFNews идеята за ремонта на старите вагони е форсирана веднага след излизането на резултатите от парламентарните избори на 4 април т. г. когато стана ясно, че правителството на Бойко Борисов и ГЕРБ вече няма да управлява.
Смешното в случая е, че точно по това време БДЖ се отказа да купи чисто нови мотриси Дезиро ML от германския технологичен гигант Сименс.
За да бъдат заобиколени процедурите по ЗОП и в този случай е използвана вратичката "ин хаус възлагане", чрез която 4,5 милиарда лева за строителство на пътища минаха пред държавната фирма "Автомагистрали" и бяха прибрани от частни компании, близки до властта.
За да бъде директно възложен контрактът, заводът в Дряново е представил документи, че има авторските права за прототипа. Не е ясно как точно е станало това чисто юридически, защото през 1974 г., когато е създаден моделът, предприятието е било собственост на самата БДЖ.
Според източници на OFFNews държавните железници вече са направили авансово плащане по сделката в размер на 6 милиона лева, а изобщо не е ясно дали изпълнителят на договорът има капацитет да се справи с проекта.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
6000
2
23.05 2021 в 15:27
Въпросните вагони ,предвидени за модернизация , всъщност са най-новите вагони от парка на БДЖ.
Произведени са в периода от 1986-та до 1996-та година във Вагонен завод „Дряново“.
Те са заведени в активите на БДЖ като серия 1974 (конструктивен номер А86) и серия 2974 (конструктивен номер В84).
Та , цифрата „1974“ не означава година на производство, а серия на вагон!
Разбира се „парашутистите“ от БДЖ-Пътнически превози ЕООД , вероятно , също като автора на статията не са наясно със смисъла на тези цифри, тъй като са ги объркали дори в публикуваният в ЦАИС Договор.
А авторски права върху т.н. „прототип“ , няма как да има който и да било – ПРОТОТИП НЯМА!
И НЯМА КАК ДА ИМАШ ПРАВА ВЪРХУ НЕЩО КОЕТО НЕ СЪЩЕСТВУВА!
По шокиращото е , че няма нито техническо задание , нито техническа спецификация за дейностите по модернизацията която ще се извършва. НИТО СТРАНИЦА! НИТО РЕД!
1806
1
21.05 2021 в 06:36
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир