В последните години все повече се обръща внимание на дискриминацията и избягването на стереотипи, в това число при регулацията, свързана с рекламите, които стигат до голям брой потребители.
Във Великобритания ще започнат да действат и нови правила за рекламите, като те вече няма да могат да показват как мъжете или жените не са способни да свършат едно или друго - например да поправят кола.
Регулаторът, който следи за спазването на подобни правила, обяви, че засилването на стереотипите на пола пречи на хората, икономиката и обществото, съобщава Би Би Си.
Правилата обаче далеч не са били толкова строги в миналото. Ето няколко реклами, които са считани за напълно приемливи, но днес изглеждат шокиращо:
1975 година: „Невинността е по-секси, отколкото си мислиш“
Love Baby's Soft е фирма за козметика, която предлага на млади жени продукти, чийто аромат наподобява този на бебе.
Една от рекламите им включва дете, което държи плюшено мече, а надписът гласи: „Защото невинността е по-секси, отколкото си мислиш“.
В рекламата се казва още: „Love Baby's Soft е този неустоим, чист аромат на бебе, достатъчно пораснал, за да е секси. Ухае меко. Чисто и невинно. Вероятно е най-секси ароматът наоколо".
1970 година: „За по-лесно шофиране“
Автомобилите Mini не са имали проблем със стереотипа на жените, които са по-лоши шофьори от мъжете.
Тяхната реклама от 1970 г. включва жена с широко отворени очи, която изглежда стресирана, докато кара.
Текстът под снимката гласи: „Няма за какво да мислите по време на шофиране, защото ние се справяме с уредите вместо вас“.
1970 година: „Разходи се върху нея“
Това е реклама на панталони. В рекламата се вижда жена в ролята на кожено килимче, а мъж стъпва върху главата ѝ.
"След като погледна панталоните на господин Легс, тя беше готова да го накара да се разхожда върху нея“, се казва в текста на рекламата.
1969 година: „Тя ще те последва навсякъде“
Реклама на цигари Tipalet пък предлага на мъжете да издишат дима от цигарите в лицето на жена. "Издишай дима в лицето ѝ и тя ще те последва навсякъде", гласи текстът.
1961 година: „За какво друго са съпругите“
Очевидно рекламата е насочена към мъжете, които се грижат за семейството. Тя е за многофункционален кухненски продукт.
Всъщност според Kenwood уредът „прави всичко освен да готви. За това са съпругите“.
1959 година: „Мъжете са по-добри от жените“
Рекламата на пуловери започва с гръмкото "Мъжете са по-добри от жените" и продължава: "На закрито жените са полезни, дори приятни. В планината те са безполезни“.
1953 година: "По-щастлива с "Хувър"
Според компанията "Хувър" това, което иска всяка жена за Коледа е прахосмукачка. В рекламата жената лежи на пода и се радва на новата си прахосмукачка, докато останалите ѝ подаръци са все още неотворени.
1947 година: "Винаги ли е незаконно да убиеш жена?"
Рекламата е за пощенски печати. Червенокосата Мориси е служител в пощенска станция и не обича машината, на която работи. Един ден слага новия пощенски печат във формата на розова панделка и започва да се наслаждава на работата си.
След като споделя, че откакто ползва новия печат, работи по-бързо и има време да клюкари с колежките си, шефът й решава да я убие. "Винаги ли е незаконно да убиеш жена", се чудят създателите на рекламата.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)