Убедена съм, че душата на Борисов е яка. Мисля, че го доказа и в този месец, когато пое отговорността да се водят тези преговори и лично да поеме управлението на държавата, на кораба, който е с много пробойни и е загубил курса. Така че именно неговата генералска душа се надявам да удържи кораба, да го върне към курса и да започнем да запълваме пробойните.
Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред bTV.
Болно ми е , защото намирам много неща в министерството на етапа на развитие, в който ги оставих март 2013 г. Тази година и половина ще трябва да я компенсираме – няма 100 години да я компенсираме, но със сигурност първите две години от мандата ще трябва да компенсираме първо щетите на тази година и половина и чак тогава ще можем да започнем да надграждаме, каза Павлова.
Ето, вчера бяхме на инспекция на магистрала „Марица“ с колегата Московски – там има огромно закъснение, от година и два месеца. Това е с всеки един проект, на който отидем на инспекция или на който направим преглед на нещата такива, каквито са – те или са замразени, или имат закъснение, или не се работи по тях с необходимия темп. И това са фактите. Вижте и еврофондовете. При спрени европейски фондове, специално програмата за регионално развитие и програмата за околна среда, нещата са критични. В края на програмния период – спрени програми, недостатъчни плащания. В края на годината ще загубим огромни суми, заяви министърът.
Давам пример – в програмата за регионално развитие трябва да разплатим, имаме едни рискови 106 милиона. Към днешна дата, ако трябва да направим разчета, тези 106 милиона евро са много рискови. Всяко едно евро от тях, което успеем да разплатим, ще е победа и е разплатено. Но всичко, което от тези 106 милиона не разплатим, просто на принципа и на правилата, по които се дават тези фондове, остава неусвоено за България и ще се приспадне от общия бюджет средства за България. Това са фактите – да работим да минимизираме щетата. Тя, така или иначе, е милиони, категорична е Павлова.
Направих национално съвещание миналата седмица с всички фирми, които са ангажирани със снегопочистване, разбира се и с всички областни пътни управления. Направихме разбор към тази дата каква е ситуацията и какво е състоянието. Там, където имаме червени зони – три са основните проблеми, които имаме там. Първо – липса на сключен договор, нов четиригодишен договор за зимно поддържане, тъй като договорите изтичат тази година. Това е първият голям проблем, с който се сблъскваме. То трябва време, знаете - една процедура трябва между 3 и 6 месеца, а договорите изтичат сега, ноември и декември. Имаме сключени договори за зимно поддържане и съответно изтичащи договори. Част от търговете са проведени, но още няма избран изпълнител, текат процедури по обжалване и всичко такова, посочи тя.
Вторият проблем, с който се срещаме: там, където все пак има снегоподдържащи фирми или има договори, или те все още не са изтекли, ситуацията е, че няма достатъчно машини. Ето, на места се изискват 66, налични са 4. На трети места третият компонент, който гледаме, е наличието на химикали и сол, с които трябва да обработваме. Ами, тях също ги няма – повече от 60% от необходимите химикали ги няма, заяви министърът.
Рязането на храсти, на клони, които падат на пътя и го задръстват, когато им натежи снегът, оправянето на мантинели и маркировки, и закърпването на дупки е най-важно, за да се подготвят пътищата за зимата. Но вместо това да се направи за магистралите, за всички тежки старопланински проходи в държавата, са правени такъв тип дейности по много малки третокласни пътища, по които няма товаропоток от автомобили, а там, където е най-тежко, това не е направено, констатира Павлова.
Ние буквално от утре, 17 ноември, обявяваме началото на зимния сезон. Това означава, че започваме да плащаме на фирмите за готовност, 24-часова готовност, ако завали сняг, те да осигуряват поддържането на пътищата. До края на седмицата, която започва утре, ще направим препроверка и се надяваме тези червени зони, които виждаме днес, да бъдат прекоригирани и вече да попаднат поне в жълтата графа, което означава, че техниката е на място, макар и не 100%, и че необходимите химикали да започнем зимния сезон ще бъдат налични. Това за мен е най-важното, заяви министърът.
Апелирам и към всички водачи – не тръгвайте, ако е тежка обстановката, не тръгвайте, ако знаете, че се очаква снеговалеж и ако не сте подготвени, ако нямате зимни гуми, ако нямате вериги. Това е най-важното – взаимно да си помогнем, защото всички сме в крайна сметка пътуващи по тези пътища. Най-важна е безопасността, това ни е топ приоритет, допълни Лиляна Павлова.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
17.11 2014 в 19:17
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.11 2014 в 09:25
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.11 2014 в 01:35
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.11 2014 в 00:50
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.11 2014 в 00:00
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.11 2014 в 21:38
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.11 2014 в 20:09
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.11 2014 в 20:06
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.11 2014 в 18:51
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.11 2014 в 18:16
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
ГЕРБ и ''Демократична България'' продължават преговорите и утре
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград
Защо сега се иска имунитетът на Бориславова: Едва сега излязла експертиза в прокуратурата
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград