Нина Ламбова: Апатията започна да отстъпва пред гнева

OFFNews 25 октомври 2019 в 16:58 4589 0

Нина Ламбова е практикуващ юрист, адвокат, арбитър в Международен арбитражен съд към Алианс за правно взаимодействие, дългогодишен опит в областта на браншовите организации в земеделието, също така тя е осма в листата на Движение ЗАЕДНО за промяна в София.

Ето какво заяви тя във Фейсбук:

„В навечерието на местния вот, основният въпрос е кое ще ни мотивира - прогнозите и обещанията за бъдещето или спомените за лошото управление на София? Битката за столицата беше белязана от скалъпени скандали срещу "новите лица" в надпреварата и изведе на преден план страха на сегашните управници от асиметрия в собствените им избирателни ядра.

Политическото "баламосване" на избиратели, обаче, явно не е способно да увеличи неговото доверие към кмета на столицата. Избирателите искат промяна, въпреки дългосрочната си политическа привързаност към управляващата столицата партия и нейния кандидат Фандъкова. Колкото и да се изтъкват от самата нея извършени инфраструктурни проекти и ремонти в столицата, паметта на гражданите й не е толкова къса, че да изтрие сивото петно, което оставиха "купчинките" от ремонтите, "перките на акулите", мръсната градска среда и мръсния въздух. Ускореният ритъм на живот на столичния избирател диктува по-високи, европейски изисквания към управителя на най-важния град в държавата ни. Негативните "странични ефекти" от лошото управление на София като замърсената околна среда, натоварения трафик, хаотичното управление на транспорта, в това число и градския, некачествените ремонти станаха едни от най-важните показатели за измерване на личния просперитет на живеещия тук избирател и безспорността на това лошо управление.

Политическото поведение на действащото управление е да ни убеди в "очевидността" на вота и симпатиите към себе си. Функционирането на икономическия вот, все пак, е на път да даде "на късо", защото политическата апатия започна да отстъпва пред гнева и разочарованието на избирателите. Очевидно е, че управляващата партия има пари за политическа реклама. Най-голямото унижение за демократичния изборен процес е да се опаковаш с рекламна кампания, която да надхвърля възможностите ти и после да броиш гласовете като талони от лотарията.

Купуването на гласове също влезе в ход. Трябва да си за дадем въпроса: от къде идват парите за купуването на нашите гласове? Естествено от нашия джоб. И да презрем това политическо инженерство. Ние имаме право да изберем кой да ни управлява, но не го правим рационално с активно гласуване, а даваме това право на "капитала", който наема управляващите.

Изборът за столицата, а и всеки от останалите градове е битката за завземане на "контролния пакет" за влияние. И ако не гласуваме мъдро ще получим отново "старото меню" в "68 нюанса сиво" и ще сме недоволни. На гледахме ли се на "тинк-танк" изборни резултати, мръсна политикономия и професионални политици? Управлението на столицата се осъществява от управляващата в България партия От нея излезнаха почтено непочтени държавни служители и политици с "апартаменти", "тераси", "паспорти на килограм", "къщи за гости" - все радетели на частния интерес, който облечен с инструментите на властта поддържат жизнеустойчива корупцията.

Никой от техните ръководители не пое отговорност за действията им. Това пренебрежително управление към избирателя не подмина и Столична община. В европейска София все още има квартали без канализация, които се зстрояват на принципа "закуска за донори", без последните да имат задължение първо да изградят инфраструктурата около обектите си. И затова ни заливат с "ремонти на ремонти те" и "глоби за лошо изпълнение", от които нашия личен просперитет не расте. Колко интересно щеше да бъде ако изборния кодекс налагаше лимит на финансите за предизборна политическа реклама до нивото на финансите на най-малката участваща партия.

В момента" купуването и продаването на гласове" е форма на брутална подигравка с тези кандидати в изборите, които не могат да си позволят да се опаковат луксозно с политическа реклама и нямат свободно телевизионно и медийно пространство. В резултат на досегашното управление столицата наследи острата нужда не само от "нов въздух" за дишане, но и от "нов въздух" за управление. Тя има нужда от нов механизъм за управление на обществените поръчки, от нова администрация, от нов общински парламент с публичност и прозрачност на дейността му по вземане на решения, касаещи гражданите, от пълно отстраняване на корупционните механизми, от обгрижване на гражданите, на семействата с малки деца, от създаване на гаранция, сигурност и превенция за младите хора, от комплексна дигитализация на публичните услуги. Според самата кметица на столицата, пред "Файнешъл Таймс", София е на трето място в Европа по брой на стартиращи те компании в IT сектора и в нея работят 90% от те-компаниите в България. Защо тогава не беше направено нищо, за да бъдат привлечени големи инвеститори, които да внесат технологиите за" по-умна София".

Очевидно, заради натиска към силните инвеститори за "контролния пакет". "У нас е така" и в София е така, затова не живеем в "умни сгради", не пресичаме на "умни сфетофари",, административните услуги са само частично дигитализирани, контролът на въздуха е оскъдно загатна на някои места в столицата. Въвеждането на технологиите в тези сегменти на управление на столицата, като част от привличането на инвестиции, съкращаване на "ръчния труд" в почистването й, администрацията (изкуствено раздута), в градската инфраструктура и охраната на обществени обекти, ще доведе до намаляване на разходите за управление поне с 1 млрд лева от бюджета на столицата и ще стимулира младите хора, ще доведе до цялостна кадрова подмяна и обновяване на управлението на администрацията и градската среда, до модерност и не на последно място до морал в управлението. Стратегически нужно е на тези избори да влезнат нови хора в управлението на столицата, защото те ще внесат новите приоритети, които останалите европейски столици отдавна прилагат в ежедневието на гражданите си: роботизирана почистване и дигитализация на градската среда, дигитализация на административните, финансовите и здравните услуги, дигитализация на образованието и проверка на знанията, нова инвестиционна политика за общинската собственост за развиване на образователни и спортни дейности и изкуство.

Промяна е нужна сега на тези избори!“

Местни избори 2019

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови