Борисов взе завоя: Преди щяхме да подкрепим споразумението с Украйна, но Тръмп и Европа вече говорят за мир

До момента ГЕРБ заставаше зад всяка инициатива за подкрепа на Украйна

Ружа Райчева 19 декември 2024 в 09:50 34091 30
Бойко Борисов в парламента

Снимка БГНЕС/Антон Станков

Бойко Борисов в парламента

Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов заяви, че не подкрепя подписването на споразумение за сътрудничество в областта на сигурността между България и Украйна.

Вчера служебният премиер Димитър Главчев, каза, че няма да го подпише, без да има парламентарно мнозинство. Тази сутрин обаче стана ясно, че най-голямата парламентарна група ГЕРБ, която доскоро подкрепяше всяка инициатива за подкрепа на Украйна, вече е категорично против идеята. 

В кулоарите на парламента Борисов заяви, че ако това се бе случило преди 6 месеца - щеше да подкрепи, но че сега, когато Европа и САЩ, и най-вече новоизбраният американски президент Доналд Тръмп, говорят за прекратяване на войната в Украйна, това би било като да "отворим фабрика на 9-и септември".

"Разбира се, направили сме много за Украйна, но редовно правителство трябва да реши", обяви Борисов. 

Със споразумението България поема 10-годишен ангажимент към Украйна за политическа, икономическа и социална помощ за украинските бежанци разселени на територията на България, както и за обучение на военни и продължаваща военна помощ.

"Винаги съм твърдял че служебните правителства са, за да правят избори, и винаги съм бил против да подписват дългосрочни договори. Помните договора с "Боташ". Подобно решение може да го подпише МС, не му е нужно ратификация на парламента, а най-правилно е, когато има правителство - да прецени дали да го подпише", коментира лидерът на ГЕРБ. 

Той добави, че не е говорил лично с Главчев. 

Борисов отказа да даде подробности за това как текат преговорите между ГЕРБ и "Демократична България" преди връчването на първия мандат за съставяне на редовно правителство. Попитан дали ще отстъпи от това да стане отново премиер, каза: 

"Никога няма да стана причина нещо да не се случи, макар да знам, че от мен няма кой по-добре да го направи. Нищо повече няма да кажа, защото не влиза в рамките на това, което се бяхме разбрали. Нека минат всички теми, за да можем да кажем доколко имаме консенсус. Аз участвам непрекъснато - всякак."

Борисов каза, че снощи е говорил с вицепремиера и финансов министър Людмила Петкова и че е изискал от нея да представи справка или анализ на финансово състояние на страната:

"Ние или трябва да отменим закона, който задължава МФ да кара по 3% дефицит, или тя трябва паралелно с този бюджет да ни изпрати справка или анализ за практическото финансово състояние на държавата, защото то е зле - и си има име, ако е зле."

ГЕРБ няма да подкрепи нито една част от бюджета за 2025 г. в този му вид и затова Борисов иска да има анализ - "да разберат хората" защо не искам да го подкрепя.

Виж още за:

    Ружа Райчева

    Ружа Райчева завършва "Политически мениджмънт и консултиране" в СУ "Св. Климент Охридски". Преди това се е занимавала с класическа музика и театър. Интересува се от вътрешна политика, медии, култура и международни отношения. Присъединява се към екипа на OFFNews през април 2021 г.

    Най-важното
    1
    2
    3
    4
    5
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    1
    2
    3
    4
    5
    1
    2
    3
    4
    5
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    9618

    33

    yoghurt

    29.12 2024 в 11:40

    Докторе, "вече направени уговорки" няма. Подкрепихме Украйна в най-важният момент в началото на войната. Киев не падна. Не считам, че сме поемали ангажимент да влизаме във война Заради Украйна, а реално за 10 години - какъвто е периодът на договора - може всичко да се случи. Не един договор е белег за това да имаш морална позиция, каквато считам, че България показа, включително чрез изпращане на оръжия и гориво. Не без облага за нас, ВМЗ Сопот, срамно или не, спечелиха доста.

    По-леко с емоционално заредените изрази, моля. И не ми слагай думи, които не съм казал. Напротив, Бай Тошо беше опортюнист, избивал интелигенцията на "Славянска беседа", едно от местата където са правели списъците с това кого да убият 1944-1945.

    Само казвам, че когато различни политически играчи не се впускат с две ръце да подписват подобен договор, значи има нещо което те може би, като политици, знаят, което ние не знаем.

    Няма морална война, уви.

    1000

    32

    Кок

    25.12 2024 в 12:54

    Явно Бойко е завъртял и става Путинова човек Като Орбан ,Словеницс,и АвстрйскиятКанцлер,Това е позорно вярвах му но подкрепата за Путин е престъпно.Само Дел.Пеевски в момента е истинс патриот и защитава Евро Атлантическите ценности.Путин купи много наши политици.Но те мислят ли че след като Русия фалира няма кой да им плаща ще ги порецсеаме за предателството.

    1055

    31

    helper68

    20.12 2024 в 10:56

    Б@х тоя русоробски народ и след 35 години не може да рзбере че, в България си ги Управляват бивши и настоящи фурнаджийски лопати... На Бай ти Ганя такава му и ''демокрацията'' - Комунист-демкратическа.. :((((

    2550

    30

    alfakentavur

    20.12 2024 в 06:06

    Ама разбира се, бе youghurt, как така някой ще ти пречи да си измисляш всякакви фантазии и говориш несвързани и нелогични неща, само и само да прокараш рашистките иннтереси. Все едно някой ще ти се върже.
    Аз съм виновен, че не ти се получава.
    Да не би да те глобяват за това?
    За про-рашистки коментар - 10 копейки.
    За про-рашистки коментар, след който всички казват "Да, прав си" и приемат рашистките опорки за свои - 1 рубла.
    За про-рашистки коментар, на който никой не се връзва - 1 копейка :(

    710

    29

    Д-р Мазникуров

    20.12 2024 в 00:53

    yoghurt, виждам че неистово се опитваш да остроумничиш братле - със "само" десните завои и прочие метафорки, но яко скърцаш и много отдалече си вониш на Кремълски тежки *****! Как да не знаем, какво подписваме? Преподписваме вече направени договорености и ангажименти - ако сме поне малко достойни люде и някаква що-годе държава още! Или понеже задухал вятъра от друга посока сега, добре дошло туй за путлерските интереси, и я викаш да се поснишим ние, да се поогледаме, да поизчакаме ... Точно по Бай-Тошовски, и в този стил и на неговия най-добър ученик и питомец - Боко! Е да, затова те се оказаха най-успешните български политици за последните дестилетия - представители на най-долната утайка от селски подлеци, тъпи тарикати, вероломни мошеници, нехранимайковци, подлизурковци, русоробски изродици. След като всички читави и достойни Българи бяха смлени, избити, прокудени. Сигурно се тюхкаш и ти "колко хубаво се живеело при Бай Тошо",а? Без да си имаш и хал-хабер сигурно от онова време.

    9618

    28

    yoghurt

    19.12 2024 в 23:25

    Сори, Алфа, игнорвам те вече. Проусесваш някасви неща изглежда, но моля те да си говориш с мен, не със своите си въпроси.

    Зла, това е ясно ако имам идеал за Запада. Аз уви съм живял на Запад пет години и този идеал го нямам. Знам, че елитите му са такива зверове, каквито са и всички останали елити. Може би това е заложено, няма нищо страшно в това. Но не си правя илюзия, че некой там горе ми мисли доброто, напротив.

    Идеята ти, всички да сме в едно общо политическо пространство е страхотна, стига ние, хората вътре в това пространство, имаме някакъв капацитет да разсъждаваме самостоятелно. Уви, виждам как този капацитет се губи, като не обвинявам никого другиго за това осмен наспсамите и заложената в обществото ни от комунизма корупция, шупобаджанащиня и незачитане на постиженията на другите - както със сигурност обаче не е на Запад, поне на ниско ниво.

    Мъката ми е наистина, че доста хора не разсъждават самостоятелно, това че сме станали на отбори.

    Харесва ми идеята, че ако

    -5674

    27

    Владè

    19.12 2024 в 22:41

    Яяяяяяяа иноземския вкиснал знаел и небъгарски думи . Евала бате , дапамин работиш, шик си, ше пичатлеваш мисири.

    2550

    26

    alfakentavur

    19.12 2024 в 22:31

    Кисело мляко, излагаш се сега.
    Трябва да кажеш, че предците ни не са помагали на Украйна и това е изконна наша ценност.
    И да си направим наша нова Украйна, ако искаме да й помагаме.
    И на теб да помогнем да си занесеш вкъщи вагона копейки, с който ти плащат.

    1010

    25

    Зла свекърва

    19.12 2024 в 22:29

    Мляко, спести си тирадите. За всеки с достатъчно ум в главата, е ясно, че подкрепата за отбраняващата се Украйна е подкрепа за българския национален интерес. Само безродници и национални предатели могат да се надяват Русия да прегази Украйна, и те го правят, защото се надяват Русия да продължи с агресията си, да дойде и тук и да ги постави като свои протежета на власт.

    Ако си истински българин, ще подкрепяш Украйна в справедливата й отбранителна война, за да спре руската агресия, а самата Украйна да бъде и в ЕС и в НАТО, така че всички земи, където има българи, да са заедно с нас в едно свободно политическо пространство.

    9618

    24

    yoghurt

    19.12 2024 в 21:51

    Какви принципи, когато не познаваме реално какво подписваме. Украйна не е априори по-важна от нас, макар и обезправена - ние ли ще подписваме договора и ние ли сме онези, които са запознати със клаузите му? От каква позиция се изказваме окончателно?

    Или очакваме добрите български политици да взимат все решения в полза на Украйна, и който не взима такова решение е мигновено - лош политик.

    Все едно да кажем на някой - карай само в дасно. Каквото и ще да става, единственото решение което може да вземеш по улиците е да завиваш в дясно. Пределно ясно е че така до никъде няма да стигнем и че това никой политик не може да го направи, и да остане с автономия за вземане на решения.

    на допаминови запалянковци сме станали, моля някой ме обори.
    ,
     
    X

    Методи Лалов: Революция в прокуратурата!