Железопътният специалист Христо Алексиев е вероятният министър на транспорта, съобщенията и информационните технологии в служебното правителство с премиер проф. Огнян Герджиков.
В момента той е зам. генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" - стопанинът на релсите в България. Ресорът му е „Стратегия и администрация“.
Кариерата на Алексиев в железниците започна по време на управлението на тройната коалиция. Той се смята за лично назначение на бившия транспортен министър Петър Мутафчиев (БСП). После остана и при ГЕРБ - най-вече защото именно той бе човекът с най-голям опит в преговорите с ЕК по транспортни проекти.
Въпреки високия си пост, Алексиев до голяма степен бе в ролята на вътрешна опозиция, тъй като винаги е поставял жп проектите пред строителството на магистрали, каквато е и общоевропейската приоритизация.
Алексиев има магистърска степен по специалността „Международни икономически отношения“ от УНСС, както и международни сертификати за управление на проекти.
Роден е на 19 септември 1980 г., женен, с две деца.
Новият министър ще поеме сектор "Транспорт" в изключително тежки условия - гардероб, пълен със скелети. БДЖ е във фактически фалит и реално не може да извършва услугата, за която държавата им плаща по над 200 милиона лева на година. Същото е положението и в "Български пощи", които въпреки рекордно високите трансфери от бюджета трупат милионни загуби. В авиацията не е по-различно - през последните години в Гражданска въздухоплавателна администрация "калинки" смениха добрите експерти и Европейската агенция по авиационна безопасност демонстрира все по-голямо недоверие към българските власти при регулярните си проверки.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста