Премеждие в 12 стъпки: как се карантинира училищен клас

Защо е необходимо да се редим на опашки в СРЗИ за уведомленията, пита директор. От днес режимът е променен - ще е онлайн, реши инспекцията

Александра Маркарян, Янка Петкова Последна промяна на 15 октомври 2021 в 15:37 3002 0

Премеждие в 12 стъпки. Това, казано накратко, е карантинирането на всяка паралелка при болен от COVID ученик в нея. Наложените на директорите изисквания отнемат часове за изпълнението им и ако те намираха смисъл във всички тях, едва ли биха се оплакали. Но не е така. В разгара на поредната коронавирусна вълна у нас, от тях се изисква да се редят на опашки в душни и тесни помещения, за да вземат документ, който 21. век предполага да могат да получат по електронен път.

Честото редене на опашки в Столичната регионална здравна инспекция в пандемията бе причината директорът на 51. Средно училище "Елисавета Багряна" Асен Александров да се свърже с OFFNews, за да даде гласност на проблема с молба поне това да бъде спестено на училищната администрация.

Паралелка се карантинира при едно болно дете в нея. Процедурата е следната:

1. Обаждане от родителя на детето с положителен тест на класния.

2. Изпращане на документа за положителния резултат от теста.

3. Обаждане в Столичната РЗИ от училището.

4. Училището изпраща на СРЗИ информация за всички лични лекари и родители с телефоните и адресите им.

5. Училището изпраща писмо до съучениците на детето в съответния клас.

6. Училището изпраща писмо до родителите на учениците в този клас.

7. Училището изпраща писмо до всички родители в училището.

8. Училището изпраща писмо до всички учители в училището.

9. Училището подготвя и изпраща доклад до Регионалното управление на образованието и МОН (около 3 стр. обикновено).

10. Директорът издава заповед за организиране на обучение в електронна среда от разстояние.

11. От училището регистрират случая в специализираната електронна платформа на МОН за карантинираните.

12. Представител на училището отива до РЗИ и взимане на заповедите за карантиниране.

И докато директорът Александров недоумява защо е необходима точка 7, т.е. защо всички родители на ученици в училището трябва да знаят за всеки случай, точка 12 докарва него до негодувание, а заместника му, който е натоварен с честите "разходки" до ул. "Враня" 20, до предела на силите.

"Това се случва за всеки клас. Всеки ден на опашка там чакат по 20-30 души, за да карантинират паралелки. Служителите са много любезни, но вдигат рамене: "Така ни е наредено", казват" - споделя Александров и добавя, че на заместника му отиват два часа, само за да прибере заветния документ от СРЗИ, а теоретично би могъл да го получи сканиран по електронен път.

Обърнахме се към Столичната РЗИ с молба за разяснение, откъдето ни отговориха, че уведомленията за карантинирани ученици ще се подават по електронен път. Решението е взето тази сутрин и ще бъде публикувано на сайта на Столична РЗИ. С мярката ще се избегне струпването на повече хора пред инспекцията.

По повод възраженията, че процедурата от 12 стъпки отнема твърде много време и натоварва училищните ръководства (директори), от СРЗИ коментираха, че те разполагат с електронна база данни и процесът не би трябвало да отнема твърде много време. Аргументът в полза на предоставянето на документация на хартиен носител те обясниха с факта, че законодателството не позволява лични данни да се публикуват в платформа, която може да бъде предмет на хакерска атака.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови