Премахват апаратите за закупуване на билети в градския транспорт

OFFNews 09 февруари 2020 в 16:04 9784 6

Центърът за градска мобилност поетапно премахва апаратите, от които пътниците в тролеи и трамваи можеха да си купят билет. Причина за това е внедряването и предстоящото пускане на новата тикет система, която трябва да започне да функционира в края на тази година и необходимостта старата система да бъде изключена, съобщава БГНЕС.

„Процесът на оборудването с нови валидатори, бордови компютри, принтери за еднократни карти, камери и други е свързан с изключване на старите си системи. Това са общо близо 13 000 различни устройства. Част от старата система са и апаратите за продажба на еднократни карти в трамваите, които постепенно се демонтират. Пътниците към настоящия момент нямат проблем с липсата на такива апарати, които и досега съществуваха само в колите на „Столичния Електротранспорт“, тъй като подобни карти се купуват от водачите, пунктовете на ЦГМ и многобройните ни дистрибутори“, заявяват от ЦГМ.

В цялата система на обществения транспорт на София се извършва цялостна промяна на оборудването и 4 G свързаност като част от двугодишния процес на внедряване на новата тикет система. Тя ще позволи съвсем различен начин на работата и най-вече повече удобства за пътниците – от начина на закупуване на единен като вид и за всички видове транспорт документ за пътуване, до пълен анализ на натовареността на транспорта, така че да се гарантира качество на обслужването по различните линии. Всеки един от вече над 600-те броя оборудвани превозни средства има и внедрено видеонаблюдение. В тази връзка вече са монтирани и валидатори, на които пише, че са в тестови период.

От ЦГМ посочват, че след като новата тикет система заработи пътниците ще могат да закупуват превозен документ чрез банкова карта, поставена директно върху валидатора; възможност винаги да си закупят на място превалидиран еднократен превозен; запазва се възможността за закупуване на билет от водача на превозното средство; дозареждане на съществуваща карта /пластика/ в съществуваща и новоизградена търговска мрежа; възможност за използване на мобилен телефон за закупуване и валидиране на превозни документи; зареждане на превозни документи върху карта през уеб портал, както и ще се даде възможност гражданите да зареждат карти през автомати за продажба на превозни документи, които ще се намират извън превозните средства.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    23293

    6

    Стефан

    10.02 2020 в 01:59

    Диво се извинявам за невежеството си, разбира се!
    Но задължително ли и е да се "закупуват" "превозните документи"? Или човек просто може да си купи билет? Без словесни изпражнения.

    4022

    5

    4.Удължения на съществуващите трасета.
    5.Средства за новоизграждащото се метро.(Начало от 1973 г.)
    6.Работни заплати на администрация и обслужващ персонал.

    4022

    4

    ЦЕНА НА БИЛЕТИ ЗА ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ ГРАД СОФИЯ
    Цената на билета през 1989 г. бе 0.06 лв
    Цената на билета през 2019 г. е 1.6 лв Увеличението е 26.67 пъти.
    Въпроса:Каква би трябвала да е реалната цена на единичен билет ?
    Цената трябва да се определи от съотношението на минималните заплати
    през 1989 и 2019г,а те са съответно 1989 г.-140 лв, а 2019-560лв
    Получава се коефициент К=4(Увеличение на минималната работна заплата)
    Следователно реалната цена би следвало,да бъде Ц=0.06х4=0.24 лв.
    Може би се досещате какъв ефект би имало върху замърсяването в град София.
    Никой нямаше да говори за "Зелен билет"
    "Как при изградена инфраструктура и с единична цена билет Ц=0.06 лв се ти"
    раше :
    1Поддръжка и ремонти на превозните средства.
    2.Поддръжка и ремонти на съществуващиге трасета.
    3.Поддръжка и ремонти на ел. мрежа по трамвайни и тролейбусни трасета.

    6774

    3

    ЛАФЪРДИЕВ

    09.02 2020 в 17:11

    Направило ли ви е впечатление, че никой вече не си облича шлифера? Защото според тренда всички си обличат тренчкота. Дънките отдавна са джинси, сакото е джакет, а ризата си има странно бг превъплъщение - шъртка. Пазаруване е дума от речника на милата ми осемдесетгодишна баба, която и представа си няма, че вече ходи до минимаркета или чейнстора на шопинг. Плодовете и зеленчуците не са просто свежи, а фреш, добрата храна е с вкус на хоум мейд, а продуктите с холестеролно съдържание и букет от Е-та с различна номерация са джънк фуд. В магазина киселото мляко е йогурт (според някои това било прабългарска дума), сиренето и кашкавалът са чийз, а щандовете с нискокалорични храни са дайът. Чистите продукти са еко. Колата е в кенчета. Нещата, които харесваш, не са просто добри - те са куул, турбо, мегаяки или фешън. Нещата, които не харесваш, трябва да наричаш чийп. Ако ти е точен, размерът ти фитва и тогава си топ оф дъ топс.

    6774

    2

    ЛАФЪРДИЕВ

    09.02 2020 в 16:53

    Радост за джебчиите ша настане..
    Една, две карти на ден.. са си 50-100 лева..
    Докат собствениците им са усетят.. Че им инвентаризиран джоба или чантата..
    А представяте ли си - в навалицата си даваш картата на тез до валидатора.. Да ти "купят" билетчето...

    15509

    1

    Бухльо

    09.02 2020 в 16:36

    Не е лошо да дадат един отчет колко е струвало закупуването и инсталирането на апаратите, които сега махат, както и колко средства са получени през тях.
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице