Малки бургазлии творят в „Шарена палитра“

Последна промяна на 06 октомври 2017 в 14:40 1145 0

Любителска школа за талантливите деца от бургаския квартал „Победа“ работи от началото на тази година към бургаското Народно читалище „Христо Ботев“ 1937 г. Нейното създаване е част от „Интегрирания проект за социално включване на ромите и други уязвими групи в общините Бургас, Средец и Малко Търново“, финансиран в рамките на Програма ЗОВ.

Общо 30 деца, на възраст между 8 и 13 г., участват в школата, разделени в 7 групи. Желаещите се оказаха повече от възможностите на проекта, затова децата, които не се включиха в него, бяха поканени в друга формация към читалището.

Въпреки трудностите при започването, художественият ръководител Атанаска Желязова е оптимистична:

Желанието, искрите за знания в очичките им, любопитството да научат, знаят и да бъдат заинтригувани, спечели сърцето ми. Днес се гордея с тези деца, с постиженията им, с постоянството им и с постигнатите им уменията да работят в група, както и с подкрепата на част от родителите. За тези месеци, те се научиха на толератнтост едни към други, започнаха да се подкрепят и поздравяват за постигнатите успехи, да изказват мнение и споделят собственото си виждане за изкуство в рисунките“, казва Желязова.

През изминалите месеци, децата от школата участваха в редица конкурси, където печелиха награди и грамоти. Освен в изобразителното изкуство, те създават кукерски маски, учат се на макраме, изработват картички, пана, мартенички. Атанаска Желязова ги запознава и с българския бит и култура. Дейностите на школата излизат и от рамките на изобразителното изкуство, провокирайки четенето и любовта към писаното слово. Екологията също е застъпена, като децата бяха провокирани и да създаван пана – рисунки със семена, растения и екоматериали.

Художественият ръководител Анатаска Желязова споделя, че излиза и извън рамките на проекта:

След определените часове, които стриктно се спазват, започнах да им показвам различни техники и сред народното творчество - ръкоделие, плетене, макраме, мънистоплетене, изработване на мъниста, които децата сътворяваха след това на белия лист. Пример за това са шевиците от българският фолклор, които се появиха на рисунките им на народните носии. Част от децата се научиха да плетат на една и на две куки, научихме се да си правим гривни и гердани от мъниста“, споделя Желязова.

„Интегрираният проект за социално включване на роми и други уязвими групи“ е по Програма ЗОВ, швейцарска подкрепа за социалното включване на роми и други уязвими групи, финансирана от Българо – швейцарската програма за сътрудничество. Партньори по проекта са община Средец, община Малко Търново, фондация „Областен ромски съюз“, Основно училище „Христо Ботев“ в бургаския квартал „Победа“ и фондация „ОФФ Медия“.