Няма опасност фармацевтичните компании да погълнат болниците-длъжници и терените им да бъдат приватизирани. В закона е предвидена само касова приватизация, заяви Елеонора Николова – и.д. директор на Центъра за превенция и противодействие на корупцията и организираната престъпност (БОРКОР).
Законът дава възможности изключително лекари, които работят в лечебните заведения, да се сдружат и да участват в приватизацията им, обясни Николова. Според нея джипитата и медиците, които са наематели на помещения в клиниките, ще се възползват от възможността, а болниците ще получат свежи пари.
В Закона е изрично упоменато, че средствата, които постъпят от такава приватизация, се преразпределят за здравни политики, допълни Николова. Има и "предпазни клаузи" – решението за приватизация на активи на общинските болници се взема от Общинския съвет, а на тези, които са държавни или 100% държавни и общински – от МС, обясни тя.
Ако има централизирана борса за лекарства с наддаване между всички участници, предварителните разчети сочат, че за 6 месеца могат да се спестят около 20 000 000 лв. от доставките на лекарства на неизгодни цени за лечебните заведения, посочи Николова.




























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
19.06 2015 в 11:51
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
19.06 2015 в 11:03
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
19.06 2015 в 10:43
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
19.06 2015 в 10:40
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
София планира ''пълна промяна'' в градския транспорт през 2026, пари за увеличение на заплати няма
Радев: Ще изляза със свой политически проект, когато най-малко го очаквате
Концерт набързо, хореография по график - как преминават протестите на Делян Пеевски из страната
Концерт набързо, хореография по график - как преминават протестите на Делян Пеевски из страната
Световната банка ще помага на България за по-ефективна жп инфраструктура