Томас Щокле ще изнесе публична лекция за доверието в социалните мрежи

Последна промяна на 14 май 2018 в 13:08 7665 0

Mедийният експерт Томас Щокле ще проведе публична лекция във Факултета по журналистика и масова комуникация (ФЖМК) на Софийския университет "Св. Климент Охридски" на тема "Комуникация и доверие в ерата на социалните мрежи".

Срещата е организирана от катедра „История и теория на журналистиката“ на (ФЖМК) със съдействието на агенцията за медийни анализи Perceptica и ще се проведе на 15 май, вторник, от 14.00 до 17.00 ч. в зала 13. 

Когато една поредица от дребни събития и изменения най-накрая предизвика голяма и значима промяна, този момент се нарича „повратна точка". Изглежда, че тристранните отношения между социалните медии, техните потребители и рекламодателите минават през такава точка именно сега, споделя гост-лекторът Томас Щокле.

Той посочва още, че случаят с Facebook и изтеклите данни към Cambridge Analytica има и по-голям контекст и в него става дума за потенциално разтърсващи промени във взаимоотношенията между бизнеса и потребителите.

Това е „последната капка на безнаказаността“, както я описа в блога си Лондонско училище по икономика и политически науки – момента, в който осъзнахме, че „общественият договор“ между социалните платформи и потребителите е нарушен. Ние всички мислехме, че свободната употреба на Facebook, Google, YouTube и Twitter означава безплатен обяд. Е, сега научаваме, че безплатен обяд няма. Списание Forbes ни го каза още през 2012 г: „Ако не плащате за продукта, значи вие сте самият продукт“, казва още Щокле.

Томас Щокле е независим медиен изследовател и консултант. Доскоро ръководи стратегическото бизнес развитие в LexisNexis Business Insight Solutions (BIS), където изследва новаторски и интуитивни начини за добавена стойност към клиента чрез по-задълбочени инсайти, получени на базата на агрегиране и анализ на съдържание и информация. Съпредседател е на Комисията за измервания в Института за връзки с обществеността (IPR), Флорида. Член е на редакционния консултативен съвет към „Журнал за връзки с обществеността“, както и член на Консултативния съвет на Дружество за изследвания на нови комуникации (SNCR). Води подкаста Форум на малки данни, където скорошни дискусионни теми със сътрудниците му Сам Ноулс и Невил Хобсън включват нарастващата роля на анализа на данни в политическия маркетинг, както и явлението фалшиви новини и загубата на доверие във фактологичната информация.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !