Mедийният експерт Томас Щокле ще проведе публична лекция във Факултета по журналистика и масова комуникация (ФЖМК) на Софийския университет "Св. Климент Охридски" на тема "Комуникация и доверие в ерата на социалните мрежи".
Срещата е организирана от катедра „История и теория на журналистиката“ на (ФЖМК) със съдействието на агенцията за медийни анализи Perceptica и ще се проведе на 15 май, вторник, от 14.00 до 17.00 ч. в зала 13.
Когато една поредица от дребни събития и изменения най-накрая предизвика голяма и значима промяна, този момент се нарича „повратна точка". Изглежда, че тристранните отношения между социалните медии, техните потребители и рекламодателите минават през такава точка именно сега, споделя гост-лекторът Томас Щокле.
Той посочва още, че случаят с Facebook и изтеклите данни към Cambridge Analytica има и по-голям контекст и в него става дума за потенциално разтърсващи промени във взаимоотношенията между бизнеса и потребителите.
Това е „последната капка на безнаказаността“, както я описа в блога си Лондонско училище по икономика и политически науки – момента, в който осъзнахме, че „общественият договор“ между социалните платформи и потребителите е нарушен. Ние всички мислехме, че свободната употреба на Facebook, Google, YouTube и Twitter означава безплатен обяд. Е, сега научаваме, че безплатен обяд няма. Списание Forbes ни го каза още през 2012 г: „Ако не плащате за продукта, значи вие сте самият продукт“, казва още Щокле.
Томас Щокле е независим медиен изследовател и консултант. Доскоро ръководи стратегическото бизнес развитие в LexisNexis Business Insight Solutions (BIS), където изследва новаторски и интуитивни начини за добавена стойност към клиента чрез по-задълбочени инсайти, получени на базата на агрегиране и анализ на съдържание и информация. Съпредседател е на Комисията за измервания в Института за връзки с обществеността (IPR), Флорида. Член е на редакционния консултативен съвет към „Журнал за връзки с обществеността“, както и член на Консултативния съвет на Дружество за изследвания на нови комуникации (SNCR). Води подкаста Форум на малки данни, където скорошни дискусионни теми със сътрудниците му Сам Ноулс и Невил Хобсън включват нарастващата роля на анализа на данни в политическия маркетинг, както и явлението фалшиви новини и загубата на доверие във фактологичната информация.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)