Повече музика, по-малко новини: как се променя вкусът на слушателите към радиото

Последна промяна на 13 февруари 2019 в 10:01 931 1

Снимка pixabay.com

По-малко новини, повече музика. Накратко казано, това е промяната, настъпила в радиостанциите у нас през последните пет години.

Работещите в радиооператорите - у нас те са 85 - днес празнуват професионалния си празник. Световният ден на радиото се празнува на 13 февруари по инициатива на ЮНЕСКО, след като на тази дата през 1946 г. "гласът" на Обединените нации за първи път прозвучава в ефира на радиото на ООН.

В чест на празника, който през 2019 г. е под мотото „Диалог, толерантност и мир“, Националният статистически институт публикува актуална информация за радиоефира в България.

През 2017 г. радиооператорите у нас са с 2 по-малко, отколкото през 2012 г., когато са били през 2012 г. Различен е не само броят, а съотношението между новини, актуални предавания и реклама. Докато преди пет години новините са заемали 30.5% от ефирното време, по последни данни процентът им е 26.3%. Обратната е тенденцията при музикалните предавания - от 43.5% днес те изпълват близо половината (49.9%) време. Намалява времето за актуални, забавни предавания, изкуство, култура, спортни и образователни предавания от 22.8% (2012 г.) на 18.5% (2017 г.). За петте години рекламата се увеличава от 3.2% на 5.4%.