Политическата кампания вече почти изцяло е преминала в онлайн пространството. Там се налива целият финансов ресурс, а традиционните медии остават малко встрани, заяви пред "Евронюз" медийният експерт Христо Климентов.
Той посочи, че има медии, които наемат хора и са данъчно представени, но има и традиционни сайтове "репликатори", които или са скрити в офшорни IP скриващи машини и те печелят от външното съдържание на по-големи медии.
"Например от нашето интервю могат да създадат 50-100 новини", заяви Климентов.
Оригиналните сайтове произвеждат новините и след това има една вълна от препечатвания. Христо Климентов обясни, че това се върши най-много от хора, които работят от вкъщи и имат друга работа.
"Целият труд на традиционните медии се размива и без никакво авторско право се качва в тези сайтове. Обикновено зад тях стоят хора, които доста добре са автоматизирали процесите си, често ползват и различни инструменти като ChatGPT", коментира медийният експерт.
Има и нова международна практика в политическите кампании, която навлиза и у нас – качват се необработени кратки видеоклипове, които се разпространяват много добре в онлайн пространството. "Може би вече има професия "трол" (б.р. - човек, който целенасочено пише негативни коментари в мрежата), каза Климентов.
Много от партиите търсят все повече т.нар. микроинфлуенсъри, които нямат огромен брой последователи, но пък за тях е много по-лесно да стигнат до по-малката си аудитория, обясни той.
"Особено в предстоящите на 29 октомври местни избори ще бъдат много важни регионалните сайтове", каза още Христо Климентов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Влак прегази двама работници на релсите
Влак прегази двама работници на релсите
Гърция реже банковите такси, кара банки да строят училища и помага за жилищата
Мениджър в схемата BETL: Ние също сме жертви на измамата, страхуваме се за живота си