Политическата кампания вече почти изцяло е онлайн, традиционните медии са встрани

За предстоящите местни избори ще бъдат много важни регионалните сайтове

OFFNews 12 септември 2023 в 09:40 1869 0

Христо Климентов

Снимка Стопкдаър Евронюз

Христо Климентов

Политическата кампания вече почти изцяло е преминала в онлайн пространството. Там се налива целият финансов ресурс, а традиционните медии остават малко встрани, заяви пред "Евронюз" медийният експерт Христо Климентов.

Той посочи, че има медии, които наемат хора и са данъчно представени, но има и традиционни сайтове "репликатори", които или са скрити в офшорни IP скриващи машини и те печелят от външното съдържание на по-големи медии.

"Например от нашето интервю могат да създадат 50-100 новини", заяви Климентов.

Оригиналните сайтове произвеждат новините и след това има една вълна от препечатвания. Христо Климентов обясни, че това се върши най-много от хора, които работят от вкъщи и имат друга работа.

"Целият труд на традиционните медии се размива и без никакво авторско право се качва в тези сайтове. Обикновено зад тях стоят хора, които доста добре са автоматизирали процесите си, често ползват и различни инструменти като ChatGPT", коментира медийният експерт.

Има и нова международна практика в политическите кампании, която навлиза и у нас – качват се необработени кратки видеоклипове, които се разпространяват много добре в онлайн пространството. "Може би вече има професия "трол" (б.р. - човек, който целенасочено пише негативни коментари в мрежата), каза Климентов.

Много от партиите търсят все повече т.нар. микроинфлуенсъри, които нямат огромен брой последователи, но пък за тях е много по-лесно да стигнат до по-малката си аудитория, обясни той.

"Особено в предстоящите на 29 октомври местни избори ще бъдат много важни регионалните сайтове", каза още Христо Климентов.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице