Антон Хекимян: За 4 години метрото може да се удължи с още 10 км

OFFNews 19 октомври 2023 в 10:54 1286 0

Антон Хекимян

Снимка БГНЕС/архив

Антон Хекимян

Продължаваме работата по изграждане на софийското метро. Това е нашият най-голям транспортен и екологичен проект. За четири години метрото може да се удължи с още 10 км. 

Това заявява Антон Хекимян, кандидат за столичен кмет от ГЕРБ-СДС, в чиято управленска програма мащабният проект е изключителен приоритет. 

Предстои завършване на проект за три нови участъка за седем километра, изброява Антон Хекимян. Това са: 3 км от метростанция „Витоша“ през квартал „Витоша“ до район „Студентски“; 2 км през „Люлин“ до Околовръстния път с нов буферен паркинг и амбициозния проект - 2 км от Бизнеспарка до Околовръстния път, свързани със Симеоновския лифт. 

Транспортният план включва и изграждане на нова автогара за автобусите, влизащи в София по магистрала „Тракия“, и станция, осигуряваща връзката на Симеоновския лифт с метрото. 

Изготвяме градоустройствения проект и резервираме териториите за изграждане на 5 км метро от надлез „Надежда“ в посока „Илиянци“, продължава  Хекимян. Той е категоричен, че „до края на 2027 г. гарантирано ще пуснем в експлоатация и още 10 нови метростанции: ще построим нови 3 км с 3 метростанции от комплекс „Хаджи Димитър“ до комплекс „Левски Г“ в района на Подуяне; ще строим и през район „Слатина“ - 6 км с 6 метростанции от Военната академия през квартал „Гео Милев“ до „Цариградско шосе“ при Окръжна болница; ще изградим и една станция в квартал „Обеля“, която да осигурява връзката на метрото с новата железопътна гара на влаковете от западното направление и нова автогара. 

Това означава, че след четири години 560 хиляди пътници на дневна база ще се придвижват със софийското метро и така ще се увеличи с 1,5 пъти броят на ползващите го. В резултат - то ще изпълнява 50 процента от всички пътувания в градския транспорт на столицата, изчисляват експертите от ГЕРБ. 

Сред идеите им за съвременно и удобно транспортно обслужване е и въвеждането на комбинирана карта за пътуване в градския транспорт на София и жп транспорта. 

Хекимян подчертава, че се е включил в предизборната надпревара заради убеждението си, че работата за София не бива да бъде блокирана, а този риск според него реално съществува. „Като гражданин на София не искам това да се случва. Големите проекти трябва да бъдат продължени, трябва да се работи”, подчертава избраникът на ГЕРБ и допълва, че през последните 20 години е спечелил доверието на хората с откритост и бързина в реакциите при решаването на проблеми. „Това ще правя и като кмет", аргументира се той. За него би било „политическо и гражданско лицемерие“ да бъде спряно развитието на града с удължаване на софийското метро. 

Хекимян критикува „така наречената Промяна“, която „спря 200 млн. евросредства за този проект, но въпреки това Столичната община успя да намери средства за довършването на новите етапи“. Големият инфраструктурен проект, който промени лицето на града ни през последните години, е именно метрото, и той не трябва да спира, категоричен е Хекимян. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Защо най-тъмното време на годината не е и най-студеното?