СИБАНК върна комисиона, оправдава се със служител

Александра Маркарян 13 януари 2012 в 14:44 8002 12

Фотограф на OFFNews.bg документира връщането на парите. Снимка: Сергей Антонов
Фотограф на OFFNews.bg документира връщането на парите. Снимка: Сергей Антонов
СИБАНК върна неправомерно взетата комисиона за превеждане на осигуровки към НАП след публикации на OFFNews.bg.

Комисионата от 3.50 лева на превод беше въведена с разпореждане на Антон Асенов, зам.-управител на клон „Раковски“ на СИБАНК на 1 декември 2011 година. За нея сигнализира ощетена читателка.

Клонът се намира в НАП "Оборище". Събирането й е в нарушение на договора между НАП и банката. Според него когато физическо лице плаща осигуровките си към НАП в клон на банката, намиращ се на територията на НАП, не дължи комисиона. Събирането й противоречи и на тарифата на банката. В нея ясно, черно на бяло, е написано същото.

Ощетени бяха всички самоосигуряващите се физически лица, упражняващи свободни професии. Така всеки месец при плащането на трите вида осигуровки те трябваше да дават още 10.50 лева (плащат се три комисиони от по 3.50 лева, защото трите вноски се превеждат по отделни сметки на НАП).

След публикации на OFFNews.bg НАП обяви събирането на комисионата за неправомерно и започна проверка.

В отговора от СИБАНК, получен днес до OFFNews.bg се казва:

СИБАНК не начислява и не събира банкови такси от лицата, упражняващи свободна професия, които внасят публичните си задължения за своя сметка. В този смисъл не е извършвана промяна в Тарифата на банката, касаеща таксите при този вид разплащания.

От банката оправдават неправомерно начислените такси в описания от нас случай с обслужващия банков служител. Ето какво пишат от банката:

В конкретния случай такси по превода не са дължими, същите са били начислени и заплатени заради обстоятелството, че в момента на извършване на превода, обслужващият служител по технически причини не е имал възможност да класифицира с точност категорията на платеца, от която зависи дали следва или не начисляването и събиране на банкова такса.

СИБАНК стриктно спазва законодателството и осигурява качествено банково обслужване при плащането на публични задължения. Подаденият от платеца сигнал и активната позиция на вашата медия ни позволиха навреме да коригираме допусната неточност, която е следствие от необходимостта да бъдат едновременно приложени разпоредби от различни нормативни актове, едновременно със съотнасянето им към множеството бюджетните указания за определен тип клиент, чиито статут (в мнозинството от случаите) се явява непознат за банковия служител.

В същото време OFFNews.bg ясно показа чрез снимков материал, че причината за начисляването на комисиона е писменото разпореждане на г-н Асенов, а не грешка на банков служител.

От банката допълват: "Представител на банката се свърза с платеца и платените такси му бяха възстановени". Свързахме се с читателката, подала сигнала и доказала с платежни нареждания, че е платила неправомерно исканата комисиона.

Обади ми се една дама, извини ми се за взетата сума и ме покани днес да отида в който офис пожелая да ми ги върнат, разказа тя.

Парите ú бяха върнати в клон "Раковски" след 16 часа днес, на което наш репортер присъства. Разпореждането на г-н Асенов за събирането на комисионата от самоосигуряващи се лица, залепено на стъклото пред гишето на касата, липсваше. Потърсихме г-н Асенов за коментар. Обясниха ни, че е в отпуска.

OFFNews.bg очаква резултатите от проверката по случая, започната от НАП, както и информация за това колко души са платили неправомерно комисиона и дали тя им е била върната от СИБАНК.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!