От университетски проект до изобретение, пазещо колелото от кражба: историята на Streebl

Стойката за заключване на велосипеди спечели голямата награда в 'БАКБ Предизвикателство'

Последна промяна на 09 юни 2018 в 09:53 4648 2

Божидар Христов до стойката, която може да предпази два велосипеда от кражба.

"Идеята ми дойде по време на втората година в университета, когато записах "Бизнес" с профил "Предприемачество" и трябваше да подхвана някакъв проект. Тогава си купих колело и търсих начин да го заключвам. Потърсих информация за катинари и се оказа, че какъвто и катинар да си купиш, той е много лесно пробиваем, има ли ключалка. Най-скъпите катинари отнемат 90 секунди, за да бъдат откраднати. Дори има клип в YouTube как се случва това. Отчайващо!"

От отчаянието на Божидар Христов се ражда идеята, а след нея - и изобретението, и компанията - производител, в която Божидар работи с Боян Христов.

"Така ми хрумна идеята да направя стойка за заключване на колела, но мина доста време, преди да започна да се занимавам със самия продукт. Миналата година, когато завърших университета и дойдох в България, влязох в акселератор."

Резултатът от година работа е полуавтоматичната стойка Streebl, захранвана със соларен панел. С помощта на карта и мобилно приложение се заключат едновременно предната и задната капла на колелото и неговата рамка.

Изобретението спечели голямата награда - 20 хил. лв., в конкурсната програма за социални предприемачи с фокус върху "зелени" и устойчиви инициативи" - БАКБ Предизвикателство, финансирана от Българо-американска кредитна банка.

На въпроса наистина ли стойката е "непробиваема", той отговаря категорично "Да".

"Нашата стойка заключва предната, задната капла и рамката на колелото. В общия случай, когато си заключиш колелото с катинар, може да заключиш рамката или каплата. Като заключиш рамката, ти взимат каплите. Като заключиш каплата, ти взимат рамката.

Нашата стойка защитава всички компоненти. Минават едни шишове през каплите, които са достатъчно дебели, така че не могат да бъдат срязани с клещи за рязане на метал. С флекс би отнело доста време, тъй като са от специални сплави – доста твърд материал, който трудно се реже.

Има и сензори за вибрация. Флексът би предизвикал такава вибрация. Включи ли се тази вибрация, стойката започва да пищи", обяснява Божидар.

За да заключи колелото си, човек докосва картата си, въвежда код или използва приложението за заключване, поставя колелото си на стойката, избутва механизма и заключва всички компоненти.

Една стойка пази две колела, а първите ще бъдат монтирани през лятото.

Боян и Божидар, които случайно носят еднаква фамилия, предлагат монтирането на стойките пред бизнес сгради, училища, университети. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1000

2

Boyan Evstatiev

12.06 2018 в 12:45

Карането на велосипед е свобода, да отида там където искам и да оставя колелото си, където пожелая. Малка гаражна клетка за велосипеди не би ли свършила същата работа, ако не и по-добра, но това не решава проблема за свободата на движени и паркиране. Инженерите на компании за мобилна сигурност отдавна мислят как да предпазят отделните части на велосипедите ни ето един пример : https://www.youtube.com/watch?v=zyLQebnDnno

1633

1

trent

12.06 2018 в 10:40

ЕХ, що не съм синче и аз на някой, да ме прати в чужбина, да се изуча, да си дойда в родината, че като завъртя един бизнес с никому ненужни стойки, благодарение на тати и на мама, че като просперирам и гледай как ми се носи славата над реки и океани, ЕХ, пази боже сляпо...