Ексклузивно И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)

Софийската е-община пуска 5 услуги през юни

Мая Младенова 23 април 2013 в 15:18 2783 1

Кметър Йорданка Фандъкова и министър Роман Василев разглеждат един от сървърите на общината за е-услуги.
Кметър Йорданка Фандъкова и министър Роман Василев разглеждат един от сървърите на общината за е-услуги.

Нови 5 електронни услуги ще заработят към Столичната община през юни. Очакванията са тогава да стартира електронната система на общината с общо 50 услуги, насочени към гражданите и фирмите в столицата.

Това обявиха днес кметът Йорданка Фандъкова и министърът за развитие на електронното правителство Роман Василев. Те представиха нагледно пред журналисти как след заработването на портала само за минути софиянци ще могат да си извадят удостоверение за семейно положение или да променят постоянния си адрес, без да се разхождат до гише и до банка.

Първите пет предвидени услуги по проекта, финансиран от Оперативна програма "Административен капацитет", са свързани с гражданската регистрация и актосъстояния. В този раздел ще бъдат въведени най-много услуги - 29, но засега никой не се ангажира с конкретен срок за това. Предвиждат се и 8 е-услуги, свързани с плащането на местни данъци и такси, както и за социални дейности, зелената система и др. Сред планираните е-услуги за издаване на свидетелство за съдимост и на документи за актуално състояние на фирми.

Новата система ще позволява регистрация чрез електронен подпис или електронна ID карта (засега тези карти са в тестов режим и с тях разполагат едва 1000 души, чиято работа е свързана с администрацията). През системата потребителите ще могат да изискат официален документ (например удостоверение за семейно положение) без да е необходимо да ходят до гише. Няма да се налага документите да се заверяват с печат. Таксите за услугите също могат да бъдат платени онлайн - чрез дебитна или кредитна карта, както и чрез есемес на принципа на електронното банкиране. Системата ще позволява още гражданите да проследяват с нея на какъв етап е обработването на документите им. След като веднъж потребителят попълни данните си в своя профил, няма да е нужно той да вписва имената, ЕГН-то и пр. всеки път, а тази информация ще се генерира автоматично от системата. 

Електронните услуги на Столична община ще бъдат достъпни пред официалната й интернет страница sofia.bg. Целта е да се спестят време, а и нерви на гражданите, посочи кметицата. Системата ще работи 24 часа и това значително ще ускори скоростта на обслужване.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Делян Пеевски и Кирил Петков си крещят от първия ред на пленарната зала