Нови 5 електронни услуги ще заработят към Столичната община през юни. Очакванията са тогава да стартира електронната система на общината с общо 50 услуги, насочени към гражданите и фирмите в столицата.
Това обявиха днес кметът Йорданка Фандъкова и министърът за развитие на електронното правителство Роман Василев. Те представиха нагледно пред журналисти как след заработването на портала само за минути софиянци ще могат да си извадят удостоверение за семейно положение или да променят постоянния си адрес, без да се разхождат до гише и до банка.
Първите пет предвидени услуги по проекта, финансиран от Оперативна програма "Административен капацитет", са свързани с гражданската регистрация и актосъстояния. В този раздел ще бъдат въведени най-много услуги - 29, но засега никой не се ангажира с конкретен срок за това. Предвиждат се и 8 е-услуги, свързани с плащането на местни данъци и такси, както и за социални дейности, зелената система и др. Сред планираните е-услуги за издаване на свидетелство за съдимост и на документи за актуално състояние на фирми.
Новата система ще позволява регистрация чрез електронен подпис или електронна ID карта (засега тези карти са в тестов режим и с тях разполагат едва 1000 души, чиято работа е свързана с администрацията). През системата потребителите ще могат да изискат официален документ (например удостоверение за семейно положение) без да е необходимо да ходят до гише. Няма да се налага документите да се заверяват с печат. Таксите за услугите също могат да бъдат платени онлайн - чрез дебитна или кредитна карта, както и чрез есемес на принципа на електронното банкиране. Системата ще позволява още гражданите да проследяват с нея на какъв етап е обработването на документите им. След като веднъж потребителят попълни данните си в своя профил, няма да е нужно той да вписва имената, ЕГН-то и пр. всеки път, а тази информация ще се генерира автоматично от системата.
Електронните услуги на Столична община ще бъдат достъпни пред официалната й интернет страница sofia.bg. Целта е да се спестят време, а и нерви на гражданите, посочи кметицата. Системата ще работи 24 часа и това значително ще ускори скоростта на обслужване.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23.04 2013 в 16:47
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Октим
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
user4eto
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
Танас
В София има 33 555 платени паркоместа, ЦГМ са продали 36 001 винетни стикера за живущи в тях
jdravun
Калин Стоянов призна, че Пеевски е охраняван от НСО
Итн
И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)