Парламентът забрани шумните реклами

Елица Мартинова 01 март 2013 в 12:47 1885 3

Парламентът Снимка: Сергей Антонов
Парламентът Снимка: Сергей Антонов

Край на силните реклами, които дразнят слуха. Това реши парламентът, след като в петък прие промени в Закона за защита на потребителите.

Измененията бяха предложени от депутата на „Коалиция за България“ Захари Георгиев.

Те целят да регламентират допустими норми за звука на търговските съобщения, които телевизиите и радиото излъчват.

Според „Коалиция за България“ текстовете са необходими, за да ще защитят спокойствието и дори здравето на слушателите и зрителите.

Идеята за край на крещящите реклами бе дадена още в средата на октомври 2012 г. Няколко месеца обаче комисиите в парламента спореха дали да приемат регламент за звука на търговските съобщения или въпросът трябва да остане в сферата на медийната саморегулация.

На 6 февруари телевизии, рекламодатели и рекламни агенции подписаха документа в знак на добра воля да не се злоупотребява със силата на звука в рекламните паузи.

В крайна сметка обаче парламентът реши да задължи бранша с определени параметри.

„Защо да си правим експеримент с потребителите? Защо да ги подлагаме още време на неудобство, за да видим дали медиите ще успеят да се саморегулират“, настоя вносителят на промените Захари Георгиев.

Приетите промени в Закона за защита на потребителите засягат и пакетите, предлагани от кабелните телевизионни оператори.

Според досегашния регламент различните пакети за потребителите се определят на базата на брой канали, като операторът по всяко време може да променя програмната схема и да заменя едни канали с други. Депутатите решиха, че това ощетява гражданите и клиентите трябва да бъдат уведомявани и да се съгласяват изрично с всяка промяна в пакетите им.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
     
    X

    Как се раждат снежинките?