Задава ли се краят на крещящите реклами

Последна промяна на 06 февруари 2013 в 12:33 893 2

Дистанционно
Дистанционно

Дразнещите шумни реклами в българските телевизии може да останат в миналото, ако сработи подписаното днес тристранно споразумение за разумни нива на звука в блоковете с търговски съобщения.

Телевизии,  рекламодатели и рекламни агенции подписаха днес документа в знак на добра воля да не се злоупотребява със силата на звука в рекламните паузи.

Споразумението е в отговор на недоволството от страна на зрители срещу дразнещо високия звук, използван в рекламните блокова. На обща среща в Съвета за електронни медии трите страни - Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) - приеха Единен стандарт за регулация на нивата на звука в рекламата.

Той предвижда поетапно, до 30 юни 2013 г., агенциите да започнат да използват единни стандарти при изработването на рекламни клипове, а телевизиите да следят за спазването им.

Според новите правила ще се измерват три основни характеристики на звуковия сигнал, което да компенсира съществуващата към момента практика на измерване единствено на максималното ниво на звука.

Досега гилдията у нас отричаше проблема или поне прехвърляше топката на рекламодателите. Телевизиите не искаха да рискуват да разсърдят рекламодател, който ще чуе, че клипът му е по-тих от останалите в блока. В същото време рекламните агенции обясняваха, че спазват изискванията на телевизиите за нивата на звука, като просто записват целите клипове на най-високото допустимо ниво. И докато във филми или новини например звукът се движи в определени граници според драматургията, в рекламата той е все на "макс". 

Закон срещу високия звук в тв рекламите наскоро влезе в сила и в САЩ.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

06.02 2013 в 20:08

Когато тръгнат реклами, с такава скорост сменям канала, че силата на звука от всички реклами на света да се вкара в една, пак няма как да го чуя. А ако случайно ми се наложи да видя някоя, колкото е по-агресивна, толкова по-бързо и сигурно продукта и фирмата попадат в ембарговия ми списък.
Що за безмозъчни същества управляват милионни рекламни бюджети на база гледаемост на телевизиите, като никой от познатите ми не остава на предаването си по време на рекламния блок?

06.02 2013 в 14:16

Никакъв шанс. В САЩ сменят вече трета или четвърта методика за екситометрия, а рекламистите - четвърта или пета схема на компресия на звука. Битката е изначално загубена, докато са позволени реклами по средата на филма.