Кои медии вземат пари от властта и колко

Последна промяна на 04 юли 2012 в 17:40 9888 6

Банкноти. Снимка: БГНЕС
Банкноти. Снимка: БГНЕС
Кабинетът "Борисов" е сключвал договори за милиони с радиа и телевизии, за да популяризират европейски програми и кампании, като парите са от оперативните програми, съобщи БГНЕС. Агенцията разполага с документ от Народното събрание с данни, подадени от министерствата. Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) е плащало за популяризиране на Оперативна програма "Регионално развитие" с 1-годишни договорина три радиа и една телевизия.  С БНР договорът е за 99 650 лв. без ДДС, с радио "Фокус" за 97 344 лв. без ДДС, но с това радио е сключен и нов договор за 120 000лв. без ДДС, с Дарик – 99 992 лв. без ДДС. Има и договор с TV7 на стойност 120 000 лв. без ДДС. Всеки договор е с продължителност 1 година. За популяризиране на дейността на Оперативна програма "Транспорт" транспортното министерство е похарчило общо 1 719 338 лв. Проектът, по който са сключвани и изпълнявани договорите е с продължителност 35 месеца, започнал е август 2010г. и приключва юни следващата година. БНР  има договор за за 216 174,72 лв. По два договора за 583 200 лв. са дадени за кратки спотове на Дарик. С БНТ има договор за 300 192 лв. С TV7 е сключен договор за 200 064 лв. За 6 документални филма от по 20 мин. транспортното министерство е подписало с "Нова броудкастинг груп" АД за 419 707, 36 лв. Внушителната сума от 10 250 375,04 лв. е изразходвало земеделското министерство на Мирослав Найденов от юли 2009 г. до февруари 2012 г. тази година за медийни и пиар инициативи по мярката Техническа помощ. Няма разбивка на кои медии колко са плащали от ведомството. С пари по Оперативна програма "Околна среда" от екоминистреството са направили две кампании. При първата 2010 г. са платени 300 594 лв. ,за да бъде направен телевизионен клип и той да се излъчи по БНТ, bTV и "Нова телевизия". За втората кампания през 2011 г. са дадени 1 660 966 лв. за 3 клипа и тяхното излъчване. Те се пускани в ефира на 6 радиа – БНР, Дарик, БГ радио, ФМ+, Фреш, bTV и телевизиите БНТ, bTV и "Нова телевизия". Социалното министерство е популяризирало в медиите Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" чрез договори с 8 радиа и телевизии. На БНТ от 2011 г. до 2013 г. ще бъдат изплатени 182 300 лв., на bTV за 2011 – 207 648,20 лв., на "Нова броудкастинг Груп" АД – 217 000 лв., на "Телевизия Европа"  - 80 990 лв., на TV7 – 110 080 лв., на БНР  - 59 928 лв. на Дарик  - 214 450 лв. и на   -99 795 лв. Към 20 февруари тази година са подновени договорите с "Фокус-Нунти" ООД и на Дарик . Здравното министерство е платило за популяризиране на европейски и национални програми общо 6.5 млн. лв. Финансовото министерство е дало малко над 400 000 лв.
Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.07 2012 в 17:35

Всъщност всичките тези оперативни програми ТРЯБВА да се разпространяват, тъй че май е нормално да се гърми за тях. Не е нормално обаче медиите да взимат толкова пари за разпространението на информация, която е важна за бизнеса, че и не само... или съм в грешка?

05.07 2012 в 18:48

Mnogo mi e interesno - dali i vashiat site niama skoro da se poiavi v podoben spisak. S usvoeni pari ot Socialnoto ministerstvo? Pone takava informacia cirkulira na Albiona?

04.07 2012 в 23:54

Ужас!

04.07 2012 в 22:12

Защо са пропуснати печатните медии, където има страшни неща??!!??

04.07 2012 в 18:46

Пропускате и StarFM, част от групировката emmis Bulgaria, където са и FM+ и Фреш. Там върви странна кампания на Екоминистерството. Занимават ни с найлонови пликчета и енергоспестяващи круши, като в същото време се опитват да лобират за шистовия газ и закона за горите. Ето каква била работата на Екоминистерството. Купува медии за властта.

04.07 2012 в 17:55

Изборът на журналиста:
"Да си върви по свирката
или да я прави!"