Баща на седмокласничка към Милошев: Анулирайте задачата!

Последна промяна на 22 май 2013 в 12:59 11164 55

Проф. Николай Милошев при тегленето на изпитния вариант за тест за националното външно оценяване след VII клас. Снимка: БГНЕС
Проф. Николай Милошев при тегленето на изпитния вариант за тест за националното външно оценяване след VII клас. Снимка: БГНЕС

Анулирайте задачата! Това призова баща на седмокласничка образователния министър проф. Николай Милошев в писмо, изпратено до него с копие до Регионалния инспекторат по образованието и до OFFNews. Арх. Симеон Петков е категоричен - условието в задача №3 от теста, даден на изпита по български език и литература на седмокласниците, е некоректно зададено спрямо графиката, към която се отнася.

Публикуваме пълния текст на писмото на арх. Петков.

 

Уважаеми господин министър,

Вчера (21.05.2013 г.) Вие обещахте на нас, родителите, спокойно провеждане на ДЗИ и НВО (бел. ред. - държавните зрелостни изпити и националното външно оценяване). Оказа се, че това отново не е така. Визирам въпрос №3.

Въпрос №3

Кое твърдение е вярно, като имате предвид информацията от графиката?

През 2000 г. производството на велосипеди ................. спада.

А) бегло

Б) рязко

В) плавно

Г) слабо

велосипеди

 

А сега вижте обективно разчетената информация, която графиката дава на децата.

графика-7 клас

 

Ясно се вижда, че година 2000 е край на периода. Резкият спад се отнася за около 1997-1998 г. От графиката на зададения въпрос е видно, че през 2000 г. имаме рязко покачване на 100 млн., а няма спад, което противоречи на зададения въпрос.

Във връзка с даденото от Вас през БНТ интервю на 22.05.2013 г. в сутрешния блок, което аз с голямо внимание гледах и слушах, вие твърдите: "Ако има пропуск, малко оста да се е изместила, би трябвало децата да се досетят и да си представят, че точката на спада се намира в 2000 г.". Дали това е така?

Графиката отразява нещо точно, тя не може да бъде нито разтеглена, нито свита, защото в такъв случай данните ще бъдат променени и ще се отнесат към друга година. Аз съм архитект и боравя с чертежи, графики и техническа документация, затова не мога да допусна, че за един министър прецизността няма значение.

При така зададената графика нито един от посочените отговори не е верен, защото производството на велосипеди през 2000 г. рязко се е покачило спрямо предходния период, а не е спаднало.

Моята дъщеря се е готвила упорито през цялата година и сега трябва да изгуби две точки, защото някой експерт от МОМН, подготвящ изпитните въпроси не си е свършил работата. Две точки при усвоения резултат е 16 стотни от общия бал.

Във връзка с гореизложеното, моля да анулирате въпрос №3 от националното външно оценяване по български език и литература. Става въпрос за изграждането на принципно разбиране на света от подрастващи деца и те не могат да стават жертва на грешно зададени условия при изпита.

 

 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

16.09 2013 в 13:14

НЕ СЕ ПИШЕ ТАКА: "Във връзка с гореизложеното, моля да анулирате въпрос №3..."
Пише се така: "Във връзка с гореизложеното, анулирайте въпрос №3, защото иначе лично ще ти разцепя кратуната! Писна ми от малоумници на власт, които осакатяват и децата ни! Ти лично носиш отговорност за това, ДЕБИЛЕ!"

25.05 2013 в 14:05

Само да ти кажа, че и ти си доста неграмотен.

24.05 2013 в 21:11

Поздравявам арх. Петков за активната му позиция. Синът ми е от отговорилите грешно на сгрешения въпрос.Той е дал отговор Б - "рязко", след това го е задраскал и е отговорил В - "плавно". По преценка на учителката му по БЕЛ, синът ми е от учениците с изявена хуманитарна насоченост, но това не му пречи да чете графики, да наблюдава и преценява ВЯРНО очевидното, а то е, че резкия спад в производството на велосипеди е ПРЕДИ 2000 г. Ако въпросът не бъде анулиран, той ще се чувства ощетен, ако бъде анулиран - недоволни ще са децата посочили отговор "Б". Но нека си припомним приказката "Новите дрехи на царя" - царят наистина е гол и смелостта да го каже е на едно малко дете. Некоректна е и нашата трета задача - кой ли от МОН ще изиграе ролята на малкото дете от приказката?!

24.05 2013 в 06:48

Дори и да се е покачило производството, това пак е станало рязко. Т.е, верният отговор е само един.

23.05 2013 в 22:46

Първо не сме ги наели тук пишещите, ние само им плащаме! Второ 800 лева е средната работна заплата и трето - никой не е вързан насила! Няма кой да държи сметка - е това е основният проблем!

23.05 2013 в 22:39

А, много точно казано.

23.05 2013 в 22:38

Името си пишеш на латиница - достатъчно!!!

23.05 2013 в 22:31

Добре де, мадам с дъшерята - какво прави графика на изпит по БЕЛ?!? Тая графика като я има там дава информация! Ако дъщеря Ви е отговорила правилно, значи не е гледала графиката - отговор основан на част от въпроса. Ако в житейския и път я поставят в подобна ситуация, как мислите ще се справи детето?

23.05 2013 в 22:19

Елементарната и абсолютно недопустима грешка е, че в условието се посочва СПАД, а на графиката има ПОКАЧВАНЕ , първото! Второ - какво ще кажеш за още един отговор - лавинообразно?!? Или в седми клас не знаят какво е? Тоя въпрос със своята същност бъобще не трябва да е на изпит по български, особено без точни правила кое какво е и какво значи, щото българският език си има точни правила! Ако намериш за точно тая графика точни определения за отговорите признавам че съм сгрешил и отивам да мета заедно с циганите, ако не намериш ти ще идеш ли, или както и адтора на задачата ще се смотаеш някъде и ще продължиш с глупави изказвания?

23.05 2013 в 17:55

Най- коректно към всички деца е да се анулират задачите, които са свързани с диаграмата.