В Япония бензиновите колонки официално са по-малко от електрическите
Като една от първите държави в света, приела модерните електрически автомобили, Япония дълго време беше разглеждана като блестящ пример за това как инфраструктурата за зареждане на електромобили трябва да бъде интегрирана.
Сега става ясно, че в Страната на изгряващото слънце има повече колонки за зареждане на електромобили, отколкото бензинови колонки. За това съобщава онлайн-изданието The Japan Times, позовавайки се данни са на Нисан Мотър Къмпани.
Според въпросните данни, общият брой на станциите за зареждане на електрически коли (включително тези за домашно ползване) е 40 хил., докато този на бензиноколонките е 34 хил. Така, сравнително кратко след като бяха представени масовите електрически коли, поддържащата ги инфраструктура стана по-голяма от тази, която бензиновата индустрия гради десетилетия. Поне на територията на третата по големина икономика в света.
Превръщането на електрическата инфраструктура във водеща е важно, тъй като електрическият Nissan Leaf може да изминава само 135 км с едно пълно зареждане и опасността от това да "увиснеш" с него по време на път действа като "спирачка" за търсенето. Разширяването на мрежата за презареждане и увеличаването на капацитета на батериите има за цел да неутрализира тези опасения.
Заедно с увеличаването на броя електрически станции за презареждане, самите услуги, свързани с поддръжката на електрическите автомобили, също се увеличават. Глобална услуга на име "Open Charge Map" дори изгражда световна база данни къде има станции за презареждане и я комбинира с GPS-функционалност, за да отвежда шофьорите до най-близкото възможно място за презареждане на електрическия автомобил.
Разбира се, спрямо инфраструктурата за презареждане на електроавтомобили има и критики. Една от тях е, че на бензиностанциите има възможност да бъдат зареждани едновременно няколко автомобила и съответно те могат да обслужват повече клиенти, отколкото една-единствена колонка за електроавтомобили.
Освен това има и критики спрямо броя електрически станции, които Nissan оповестява (40 хил.). Причината е, че много от тях се намират в частни гаражи. Като се има предвид популярността на услугата за споделено живеене Airbnb обаче, няма да е изненада, ако след време собствениците на такива станции решат да ги споделят с останалите.
Не на последно място, продължават да се изграждат места за зареждане на електромобили. Производителите на този тип коли са наясно, че бензиновите компании е малко вероятно да инсталират кабел за зареждане на ток до маркучите за бензин и дизел, затова са се заели да изграждат свои мрежи.
Компанията "Tesla" вече има собствена мрежа от станции за презареждане (Supercharger), а BMW и Volkswagen през януари тази година анонсираха, че се присъединяват към мрежа, управлявана от компания на име "ChargePoint Inc". Тя има за цел да изгради най-малко 100 бързозареждащи станции покрай най-натоварените крайбрежни американски пътища.