Вистеон Електроникс и българският принос в автомобилната електроника

OFFNews 05 май 2016 в 14:45 6202 1

Вистеон Електроникс е глобален доставчик за автомобилната индустрия, койтo изгражда, проектира и произвежда иновативни компоненти и системи за производители като Daimler, BMW, Peugeot, Renault, Ford, General Motors, VW Group, Honda, Mazda, Mitsubishi и Toyota. В България компанията присъства от 2001 г., като развойният център в София с повече от 550 служители е втори по големина за компанията в направление “Автомобилна електроника”.
След броени дни, на 11 май, Вистеон Електроникс България ще открие новия си инженерен център в столицата.

Електрониката в автомобилите днес

Ако преди десет години електрониката в един автомобил представляваше по-малко от 10% от себестойността му, то днес тя вече надминава 35%. Причината за този ръст е, че това е основният начин за добавяне на нови функционалности и оптимизиране на работата на традиционните такива. Като добавим и тенденцията крайните потребители все по-често да избират автомобил заради предлаганите удобства, а не марката му, може да разберем по-добре защо разработките в областта на автомобилната електроника се радват на стабилен интерес и висока доходност.

Важната роля води след себе си и големи отговорности. Докато създателите на модулите за връзка между автомобили, мобилни устройства и интернет услуги позволяват достъпа до повече информация за трафика, дистанционна диагностика и други удобства, същевременно те усложняват значително архитектурата на автомобила и създават допълнителни входни точки в критични системи, свързани с безопасността на пътя и достъпа до лична информация.

Връзката с интернет, събирането и защитата на данните, бързата им обработка и адекватната им визуализация на различни устройства в купето е ново предизвикателство за автомобилните инженери, но в крайна сметка това е основният фактор за ръст на пазарния дял в тази „авто-мобилна“ революция.

Българският принос

Един от най-големите европейски автомобилни производители се подготвя да представи през 2018 г. на световния пазар няколко модела с първия в индустрията кокпит домейн контролер, който предоставя възможността цялата електроника и дисплеи в автомобила да се управляват от един-единствен модул. Продуктът е възложен за разработка на екип от над 100 инженери в България, а новината бе официално оповестена по време на Изложението на Потрeбителска Електроника (CES), проведено през месец януари в Лас Вегас.

Разработваната в българския развоен център на Visteon платформа SmartCore™ е логично продължение на дългогодишния опит на екипа в проектирането и създаването на софтуера на инструментални табла, дисплей, хед-ъп дисплеи и модули за свързване с мобилни устройства и с външна инфраструктура за най-масовите модели на водещите световни автомобилни компании.

Новото в технологичното решение е интегрирането на различни автомобилни функции, управлявани от различни операционни системи (Android, Integrity, QNX, Linux) на отделни процесорни ядра, в рамките на един микроконтролер. Всяка от тях се грижи самостоятелно за строго определена област от функционалности – навигация и мултимедия, инсталиране на допълнителни приложения, информация от останалите системи в автомобила, свързване с мобилни устройства и интернет услуги. Платформата е мащабируема за различни модели и нива на оборудване, като в най-комплексния си вид ще координира работата на два цветни 12,3“ TFT сензорни дисплея, хед-ъп дисплей и до 4 таблета с помощта на Wi-Fi връзка. Успешната разработка ще позволи по-интуитивно и гъвкаво управление на информацията от страна на водача, повече данни за оптимизация на индивидуалния маршрут, автоматично известяване при пътни инциденти, дистанционна диагностика, достъп до специфични мобилни приложения и тяхната актуализация.

SmartCore™ концепцията се явява пряк конкурент на най-мащабните разработки на няколко други големи американски компании, които отскоро се опитват да навлязат и в автомобилния сектор. За разлика от тях обаче, българските инженери вече имат първия си голям клиент.

Ползите

Поради множество технологични и нормативни причини, вероятността да видим напълно автономни автомобили преди 2020 г. е много малка. Дотогава обаче високотехнологичните системи за подпомагане на водача ще играят ключова роля в подготовката на законодателите, потребителите и компании от различни сектори за очакваното пълно автоматизиране на управлението на автомобилите.

Автомобилните компании започват постепенно да разгръщат дългосрочни стратегии за събиране и анализ на данни за автомобилите с цел осигуряване на превантивна сервизна намеса, улесняване на споделянето на автомобила и планирането на адекватни подобрения в бъдещите модели.

Застрахователните компании в някои държави предлагат по-изгодни условия за клиентите, дали своето съгласие да споделят информация за начина на употреба на автомобилите си и поощряват с допълнителни отстъпки безопасното шофиране.

Решенията за дизайна и начина на управление на пътната инфраструктура се улесняват значително от превозни средства, подаващи информация за своята средна скорост и най-често следван маршрут. Ускореното преминаване и улесненото паркиране в градските зони е приоритетна задача и на автомобилните производители, тъй като се наблюдава нарастваща тенденция шофьорите в големите градове да изпитват повече стрес, отколкото удобство от притежанието и управлението на автомобил.

Автомобилната електроника представлява сравнително малко разработен сектор в сравнение с телекомуникационните технологии и това е привлекателна възможност за млади специалисти да се реализират в сфера с малка конкуренция и големи хоризонти. Подготовката на необходимите учебни програми обаче е предизвикателство за техническите учебни заведения и затова съвместното сътрудничество с фирми от сектора е от ключово значение за позиционирането на големите развойните центрове на картата на света. Големите проекти винаги търсят талантливите инженери.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    11300

    1

    Танг

    05.05 2016 в 16:24

    Ех тия БОРГ/ДжонсОн Контролс/Вистеон, кой не е работил там, кой не е забивал флага в отдела с преводачките. Да е жив и здрав "бичмето" Стефчо, който още преди 15 години си беше заслужил да застане на кормилото. Никой не е толкова съвестен, коректен и свестен, като този човек.
    Иначе работата там е скучна, донякъде платена и въобще като за програмисти, инженери и QA, които обичат точното работно време, точните спецификации и коденето, пред мисленето.
     
    X

    Как се раждат снежинките?