Вистеон Електроникс е глобален доставчик за автомобилната индустрия, койтo изгражда, проектира и произвежда иновативни компоненти и системи за производители като Daimler, BMW, Peugeot, Renault, Ford, General Motors, VW Group, Honda, Mazda, Mitsubishi и Toyota. В България компанията присъства от 2001 г., като развойният център в София с повече от 550 служители е втори по големина за компанията в направление “Автомобилна електроника”.
След броени дни, на 11 май, Вистеон Електроникс България ще открие новия си инженерен център в столицата.
Електрониката в автомобилите днес
Ако преди десет години електрониката в един автомобил представляваше по-малко от 10% от себестойността му, то днес тя вече надминава 35%. Причината за този ръст е, че това е основният начин за добавяне на нови функционалности и оптимизиране на работата на традиционните такива. Като добавим и тенденцията крайните потребители все по-често да избират автомобил заради предлаганите удобства, а не марката му, може да разберем по-добре защо разработките в областта на автомобилната електроника се радват на стабилен интерес и висока доходност.
Важната роля води след себе си и големи отговорности. Докато създателите на модулите за връзка между автомобили, мобилни устройства и интернет услуги позволяват достъпа до повече информация за трафика, дистанционна диагностика и други удобства, същевременно те усложняват значително архитектурата на автомобила и създават допълнителни входни точки в критични системи, свързани с безопасността на пътя и достъпа до лична информация.
Връзката с интернет, събирането и защитата на данните, бързата им обработка и адекватната им визуализация на различни устройства в купето е ново предизвикателство за автомобилните инженери, но в крайна сметка това е основният фактор за ръст на пазарния дял в тази „авто-мобилна“ революция.
Българският принос
Един от най-големите европейски автомобилни производители се подготвя да представи през 2018 г. на световния пазар няколко модела с първия в индустрията кокпит домейн контролер, който предоставя възможността цялата електроника и дисплеи в автомобила да се управляват от един-единствен модул. Продуктът е възложен за разработка на екип от над 100 инженери в България, а новината бе официално оповестена по време на Изложението на Потрeбителска Електроника (CES), проведено през месец януари в Лас Вегас.
Разработваната в българския развоен център на Visteon платформа SmartCore™ е логично продължение на дългогодишния опит на екипа в проектирането и създаването на софтуера на инструментални табла, дисплей, хед-ъп дисплеи и модули за свързване с мобилни устройства и с външна инфраструктура за най-масовите модели на водещите световни автомобилни компании.
Новото в технологичното решение е интегрирането на различни автомобилни функции, управлявани от различни операционни системи (Android, Integrity, QNX, Linux) на отделни процесорни ядра, в рамките на един микроконтролер. Всяка от тях се грижи самостоятелно за строго определена област от функционалности – навигация и мултимедия, инсталиране на допълнителни приложения, информация от останалите системи в автомобила, свързване с мобилни устройства и интернет услуги. Платформата е мащабируема за различни модели и нива на оборудване, като в най-комплексния си вид ще координира работата на два цветни 12,3“ TFT сензорни дисплея, хед-ъп дисплей и до 4 таблета с помощта на Wi-Fi връзка. Успешната разработка ще позволи по-интуитивно и гъвкаво управление на информацията от страна на водача, повече данни за оптимизация на индивидуалния маршрут, автоматично известяване при пътни инциденти, дистанционна диагностика, достъп до специфични мобилни приложения и тяхната актуализация.
SmartCore™ концепцията се явява пряк конкурент на най-мащабните разработки на няколко други големи американски компании, които отскоро се опитват да навлязат и в автомобилния сектор. За разлика от тях обаче, българските инженери вече имат първия си голям клиент.
Ползите
Поради множество технологични и нормативни причини, вероятността да видим напълно автономни автомобили преди 2020 г. е много малка. Дотогава обаче високотехнологичните системи за подпомагане на водача ще играят ключова роля в подготовката на законодателите, потребителите и компании от различни сектори за очакваното пълно автоматизиране на управлението на автомобилите.
Автомобилните компании започват постепенно да разгръщат дългосрочни стратегии за събиране и анализ на данни за автомобилите с цел осигуряване на превантивна сервизна намеса, улесняване на споделянето на автомобила и планирането на адекватни подобрения в бъдещите модели.
Застрахователните компании в някои държави предлагат по-изгодни условия за клиентите, дали своето съгласие да споделят информация за начина на употреба на автомобилите си и поощряват с допълнителни отстъпки безопасното шофиране.
Решенията за дизайна и начина на управление на пътната инфраструктура се улесняват значително от превозни средства, подаващи информация за своята средна скорост и най-често следван маршрут. Ускореното преминаване и улесненото паркиране в градските зони е приоритетна задача и на автомобилните производители, тъй като се наблюдава нарастваща тенденция шофьорите в големите градове да изпитват повече стрес, отколкото удобство от притежанието и управлението на автомобил.
Автомобилната електроника представлява сравнително малко разработен сектор в сравнение с телекомуникационните технологии и това е привлекателна възможност за млади специалисти да се реализират в сфера с малка конкуренция и големи хоризонти. Подготовката на необходимите учебни програми обаче е предизвикателство за техническите учебни заведения и затова съвместното сътрудничество с фирми от сектора е от ключово значение за позиционирането на големите развойните центрове на картата на света. Големите проекти винаги търсят талантливите инженери.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11300
1
05.05 2016 в 16:24
Иначе работата там е скучна, донякъде платена и въобще като за програмисти, инженери и QA, които обичат точното работно време, точните спецификации и коденето, пред мисленето.
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара