"WarCraft" превзе Китай, но среща отпор в Запада
"WarCraft: Началото", филмовата адаптация по популярната компютърна стратегия "WarCraft", се превърна в огромен хит в Китай, като отбеляза печалби от 46 милиона долара само за първия ден от премиерата си, нареждайки се на второ място след "Бързи и яростни 7", който пожъна приходи от 63,1 милиона долара за 24 часа, предаде "Гардиън".
Успехите на фентъзито в САЩ обаче далеч не са толкова големи - той събра едва 25 милиона долара в първия си ден на прожекции.
Популярността на филма в Китай обаче не е случайна, според "Интернешънъл бизнес таймс" половината от играчите на онлайн играта "World of Warcraft" са китайци. Друга причина за силното представяне на продукцията е и значителното участие на множество китайски компании в заснемането ѝ.
"Не мисля, че "WarCraft" ще стигне 400 милиона долара приходи в Китай, защото е насочен към една-единствена демографска група - мъже между 20 и 30 и няколко години. Хората, които са играли играта едно време, може да са страшно много, но лентите с успех над 300 милиона долара са обхващали значително по-големи аудитории", коментира Джонатан Папиш, кино експерт.
Цифрите обаче са красноречиви и най-вероятно продължение на филма ще има, въпреки че оценките на западните критици са ниски.