Мобилен оператор крил защо клиенти с предплатен пакет губят пари
Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществената информация, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност.
Дружеството няма право повече да прилага описаната практика, а за нарушението може да бъде санкциониран с до 30 000 лева.
От КЗП направили проверка в офис на оператора и установили, че липсва коректна информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването ù.
В търговския обект имало неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния.
На практика дружеството предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца, но които не са актуални.
Така търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика, коментират от КЗП.