OffNews.bg

Как да се защитим при завишена сметка за парно: не чакайте края на проверката на Топлофикация, подайте жалба още сега

Как може да се защитите, ако сте получили чувствително по-висока сметка за парно за април и се съмнявате дали сумата не е била нереално завишена?

Практически съвети в тази връзка разпространи платформата "Ние, потребителите", след като клиенти на "Топлофикация София" се оплакаха от високите си сметки за прогнозно потребление през април.

Те могат да подадат възражение към дружеството за начислените суми в 45-дневен срок след изтичане на периода, за който се отнасят възраженията, информират оттам и съветват хората да го направят въпреки поисканата от националния омбудсман проф. Диана Ковачева извънредна проверка, а не да чакат края ѝ. От "Ние, потребителите" дават този съвет на клиентите, провокирани от устни препоръки от касиери на доставчика към клиенти да изчакат приключването на назначената проверка.

С подадена официална жалба засегнатите ще информират надлежно търговеца за индивидуалните си претенции относно коректността на начислените суми за посочения период, без да изпуснат указания за това срок в общите условия на дружеството. След това възраженията могат да се правят само по общия исков ред пред родово компетентния съд, разясняват оттам.

Важно е потребителите да имат предвид, че независимо от подадената до топлофикация жалба, те трябва да заплатят начислените във фактурата суми в срок, а не да изчакват произнасянето на дружеството по тяхното оплакване. В случай че не го направят, продавачът ще им начисли обезщетение за забава в размер на законната лихва от деня на забавата до момента на заплащането на дължимата сума. Надвзетите пари ще бъдат възстановени при евентуална корекция след разглеждането на жалбата.

В Общите условия на „Топлофикация София“ е посочено, че жалбата трябва да е написана на български език, да са посочени името и адресът на клиента, в какво се състои искането, да са изложени обстоятелствата по случая и да са представени доказателства, ако клиентът разполага с такива. Изисква се също тя да е подписана от клиента или
от упълномощен негов представител.

Срокът за отговор е до 30 дни, когато е необходима проверка на място или чрез търговеца, извършващ дяловото разпределение.

Ако не сте удовлетворени от отговора на дружеството, можете да потърсите съдействие от Комисията за енергийно и водно регулиране, напомня платформата "Ние, потребителите".