"Рекламираме българското море в Дубай, това е абсурд"
"В Дубай рекламираме българското море, което е абсурдно - те имат море, а и тяхната култура не позволява жените им да бъдат на плажа. Тях ги интересува културата, тях ги интересува нашата история, планината".
Това обяви министърът на туризма Николина Ангелкова на блиц контрол пред парламентарната комисия по икономика и туризъм.
До момента се е рекламирало всичко за всеки, без да се взима предвид културата и интереса на съответната държава, обясни тя.
Министърката обяви, че 7 от щатните бройки в новото министерство са предвидени за туристически аташета и тяхната задача ще е не само да промотират България като целогодишна туристическа дестинация, но и активно да проучват пазара на място - какви са мерките, които касаят всеки един конкретен пазар.
Министерството на туризма организира реклама на компенсиращи пазари във връзка с очаквания спад на туристи от Русия, отчете още Ангелкова. Спад имаше миналата година, очаква се тенденцията да продължи и през 2015 г.
Тази реклама е насочена основно към Германия, Великобритания и Скандинавските страни. Има и целенасочена реклама към Турция, но тя е компенсиращ пазар единствено по отношение на зимния туризъм, уточни министърът на туризма.
Мерките за облекчаване на визовия режим за турските туристи вече дал резултат - имало увеличение на туристите от Турция през зимните месеци с 30-40%.
Министерството на туризма проучва как държавата може да подпомогне туризма първоначално, включително и новите чартърни линии или нискотарифни полети, така че това да не бъде разглеждано като държавна помощ, отчете още Николина Ангелкова.
По думите й някои държави осигуряват държавна подкрепа по отношение и на определени туроперати, които компенсират дадени пазари. Това се случва в Турция и Египет, но ние като държава членка на ЕС трудно можем да го направим, обясни тя.