OffNews.bg

На ползу роду: Джи Пи едвам се съгласи да вземе едни 185 млн. лв. за тунела в Кресненското дефиле

Строителната компания Джи Пи Груп внесе разяснения по повод избора си за изпълнител на проектирането и строителството на тунел Железница в участъка на магистрала Струма в Кресненското дефиле.

От позицията на фирмата излиза, че дружеството, което бе в главната роля в скандала "Джи Пи Гейт", едва ли не "на ползу роду" са се жертвали да вземат многомилионния договор (над 185 млн. лева без ДДС) само и само за да няма толкова много жертви по пътищата у нас.

Ето какво заявяват от Джи Пи:

"Като компания, която винаги е работила в интерес на българското общество и възможността за подобряване на инфраструктурата на България, осъзнаваме, че забавата в изграждането на посочените участъци на АМ „Струма“ е предпоставка за още тежки катастрофи, голям брой загинали и ранени. Дневно по този международен път минават над 20 хиляди моторни превозни средства. С оглед създалата се ситуация - скъсените срокове и възможността изграждането на този мащабен проект да бъде провалено, управителният съвет на "Джи Пи Груп" АД се съобрази със законодателството и изпълни задълженията си, като сключи договор за изграждането на тунел "Железница".

От компанията обясняват още, че миналата есен са обявили решение да се оттеглят "заради обществения интерес и манипулативната обстановка, която се опитваше да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации".

Изборът на "Джи Пи Груп" за изпълнител на мегапроекта за тунела влиза в противоречие и с изявленията на премиера Бойко Борисов.

В разгара на аферата, разкрита от разследващия сайт Биволъ, министър-председателят упорито твърдеше, че „Джи Пи Груп” ще бъде извадена от всички поръчки с европейски и бюджетни средства. 

А думите му, както виждаме, се оказа, че нямат никаква връзка с действителността.

Нещо повече, само преди броени дни "Джи Пи" се оказа основен фаворит за изграждането на сигнализационна система по жп линията Пловдив-Бургас. А това е проект на НКЖИ за още близо 200 милиона лева.