Договор за проектиране и строителство на тунел „Железница” от АМ „Струма” за над 185 млн. лв. е подписала Агенция "Пътна инфраструктура" с обединението „Струма Тунел 2018”, съобщиха от ведомството.
185 370 370,37 лв. без ДДС, финансиран основно с еврофондове, ще получат „Глобал Кънстръкшън” ООД, „Виа План” ЕООД и „Джи Пи Груп” АД.
Срещу солидната сума те ще трябва в рамките на 1060 календарни дни да построят две 2-километрови тръби с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, както и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др.
Забавното в случая, че самата строителна компания "Джи Пи Груп" обяви през октомври, че се отказва от този проект. Това се случи след разкритията на Биволъ по скандала „Джи Пи Гейт” и започналото разследване у нас и от ОЛАФ за злоупотреби с европари. Тогава и премиерът Бойко Борисов обяви, че „Джи Пи Груп” ще бъде извадена от всички поръчки с европейски и бюджетни средства, каквато е и магистрала "Струма".
По-късно се оказа, че въпросната строителна фирма не е предприела никакви действия по посока на отказ от процедурата.
Ето и обяснението на АПИ защо се подписали договора с Джи Пи:
"Спазвайки разпоредбите на Закона за обществените поръчки Агенция „Пътна инфраструктура“ пристъпи към подписване на договора след като Върховният административен съд се произнесе в полза на решението на АПИ за избор на изпълнител. В тази връзка на 15 януари т. г. агенцията изпрати искане до класираните участници - ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“ и ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“, за удължаване срока на валидност на офертите. В получените отговори офертното си предложение потвърди ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, а ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“ (в което са „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ“ АД и „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД) не удължава срока на валидността ѝ".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
5914
4
12.02 2019 в 15:52
12392
3
12.02 2019 в 14:25
6774
2
12.02 2019 в 14:06
720 м . път преди тунела за 29 985 345 лв. без ДДС.
1,4 клм след тунела за 18 442 297,40 лв. без ДДС.
Ще ги "усвояват" други фирми..
6774
1
12.02 2019 в 14:02
Тунел "Железница" се оказва изключително скъп на фона на подобни европейски проекти. Официално обявената цена на съоръжението е 250 млн. лв., като дължината му е 2 км., а поръчката включва още 2.46 км. открит път. Простата сметка показва, че километър от тунела ще струва 125 млн. лв.
Nbox сравни цената му с тази на тунела "Lærdal" в Норвегия, пуснат в експлоатация през 2000 г. Цената на 24.51 километровото съоръжение е около 113 млн. долара. или около 210 млн. български лева. Отново проста сметка показва, че цената на километър от тунела "Lærdal" е около 8.5 млн. лв. Или близо 15 пъти по-ниска от тази на "Железница".
Разбира се, разликите в двата проекта може да са значителни, но все пак подобно разминаване в цените изглежда внушително. Една от основните разлики, че тунелът "Железница" се изгражда с европари, а за лаердал плащат данъкоплатците.. Строим ЕФТИНО, крадем - за световно..
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара