Ева Паунова призова да падне необоснованото блокиране в нета на географски принцип
„Основна цел на новото законодателство в рамките на Стратегията за единен цифров пазар в ЕС трябва да бъде сливането на онлайн и офлайн пазарите. Целта на единния цифров пазар е да пазаруваме в интернет като в глобален магазин".
Това заяви евродепутатът от ЕНП Ева Паунова по време на обсъждането в пленарна зала на доклада на ЕП „Към Акт за цифровия единен пазар“ с Андрус Ансип, заместник-председател на ЕК и еврокомисар по единния цифров пазар.
Потребителите трябва да имат същите права и защита, когато пазаруват както онлайн, така и в традиционни магазини, добави Паунова.
Доклада на ЕП „Към Акт за цифровия единен пазар“ бе одобрен с 551 гласа „за“, 88 „против“ и 39 „въздържал се“. Той засяга много от елементите на дигиталния пазар като авторските права, телекомуникациите, правилата за ДДС, аудиовизуалните медии, електронните умения и електронното правителство.
Ева Паунова очерта две теми с приоритетно значение: премахването на геоблокирането и насърчаването на иновативните идеи и бизнес модели.
Ако хората не могат да използват навсякъде съдържанието, което са си купили легално, съвсем естествено е да се насочат към пиратските сайтове, коментира геоблокирането Ева Паунова.
Според българския евродепутат на първо време е ключово да се премахнат необоснованите практики на блокиране на географски принцип и нелоялната ценова дискриминация заради географско местоположение или гражданство.
Според Ева Паунова Европа винаги е била център на науката и иновациите. „Това трябва да бъде фокус и на бизнеса, който извършваме. Нужни са ни иновативни решения за трансграничната доставка на колети, нова политика по онлайн платформите и единен подход по регулирането на интернет и икономиката на споделянето (платфроми като Uber, eBay и Airbnb)“, коментира още евродепутатът от ЕНП.
Комисията по вътрешен пазар на ЕП, на която българският евродепутат е член, започна в рамките на последната си сесия работа по първите три законодателни предложения на ЕК по цифровия пазар: за договорите за предоставяне на цифрово съдържание (напр. стрийминг на музика), за онлайн продажбата на стоки (напр. купуването на дрехи онлайн) и преносимостта на онлайн съдържание.