5 сигурни начина да убиете вашия онлайн магазин

Подготовката е ключова при стартиране на сайт за електронна търговия

TechNews 28 юли 2021 в 16:44 6086 0

Много предриемачи „скочиха” в електронната търговия, но малцина отделиха време да проучат пазара (снимка: CC0 Public Domain)

Навремето да станеш собственик на магазин беше голямо предизвикателство. Трябваше да наемете или купите подходящо място, да създадете витрина, да се занимавате с доставчици, служители, клиенти – повече от достатъчно, за да сте заети плътно всеки ден. Но тогава се появи интернет…

Не отне много време на интернет, за да отвори океан от възможности за предприемачи от цял свят. Създаването на онлайн магазин елиминира повечето неприятности и инвестиции, свързани с традиционните физически магазини. Нещо повече, вече не сте обвързани с физическото си местоположение – всеки по света може да стане ваш клиент.

Затова не е изненадващо, че толкова много хора „скочиха” в електронната търговия. Но малцина отделиха време да разберат наистина пазара, преди да се потопят в него. Ето анализът и препоръките на технологичното издание TechRadar Pro за предприемачите, които искат да се впуснат в бизнеса с електронна търговия.

Пазарът на електронна търговия

Да започнем с популярността. Несъмнено говорим за индустрия, която генерира голям интерес. Чудите се колко точно? Последните статистически данни сочат, че над 27% от населението на света вече пазаруват онлайн. Говорим за над 2,14 милиарда потенциални клиенти за вашия продукт или услуга. Дори когато хората правят покупки в магазина, над 87% от тях вече са проучили офертите онлайн.

Изненадващо, що се отнася до геолокацията, американският пазар е едва 5-ти в света по дял на продажбите на дребно. Китай е водещ с 15,9%, следван от Великобритания (14,5%), Южна Корея (9,8%) и Германия (8,4%).

Дори когато пазаруват в магазин, над 87% от клиентите са проучили офертите онлайн
(снимка: CC0 Public Domain)

През 2020 година ни удари глобална пандемия, която даде огромен тласък на електронната търговия. Затворени в домовете си, ние естествено прибягнахме до онлайн покупки и цялата индустрия отбеляза невероятния ръст от 44% на продажбите.

Ако има идеален момент да яхнете вълната на електронната търговия, той е сега!

Топ 5 начина, по които можете да убиете сайта си за електронна търговия

Познаването на пазара за електронна търговия ще ви даде добър старт в бизнеса, но има и други важни неща, които трябва да имате предвид, преди да започнете.

Добре обмисленият план ще ви помогне да видите общата картина – как си представяте вашия бранд, към кого ще се насочите, от какво ще се нуждае вашият уебсайт, какви ще са вашите конкурентни предимства?

Ако не се съсредоточите достатъчно върху най-важното – задоволяване на нарастващото търсене от клиентите и борбата с конкуренцията, ще бъде почти невъзможно да успеете в електронната търговия.

Ето петте най-сигурни начина, по които можете да убиете в зародиш проекта си за онлайн магазин:

1. Грешен избор на хостинг план

Много стартиращи компании се възползват от споделен уеб хостинг, привлечени от неговата достъпна цена и разбирането, че проектът им така или иначе тепърва започва. В действителност, на споделената хостинг среда са присъщи някои недостатъци, които могат да навредят на проекти като онлайн магазините.

Споделените сървъри често обслужват над сто сайта, като всички те източват един и същ пул от системни ресурси. В резултат на това, дори ако сайтът ви е достатъчно лек, той може да страда от липса на процесорна мощност или RAM. Същото важи и за сигурността – можете да следвате всички указания за безопасност на уебсайта си и да използвате най-добрите плъгини за сигурност, но това няма значение, ако друг клиент на същия сървър не е отстранил някои уязвимости.

Тъй като физическият нает сървър може да струва скъпо за стартиращи компании и малки и средни предприятия, VPS хостингът често е добра отправна точка за проекти, посветени на електронната търговия. Клиентите на виртуални сървъри се възползват от изолирана среда, гарантирани системни ресурси и по-голям контрол над всички аспекти на ползваната услуга.

Освен от собствените усилия, успехът на онлайн магазина зависи и от доставчика на хостинг услуги
(снимка: CC0 Public Domain)

Способността за мащабиране на ресурсите нагоре и надолу може да се окаже изключително полезна, особено в случаите на специални промоции и маркетингови кампании.

2. Грешен избор на уеб платформа за изграждане на онлайн магазина

Друго нещо, което трябва да имате предвид от самото начало, е изборът на уеб платформа за вашия онлайн магазин. Има повече от сто платформи за изграждане на сайтове за електронна търговия, както хоствани, така и самостоятелно хоствани. Привидно те имат една и съща крайна цел – създаване на привлекателен онлайн магазин. Но дяволът е в детайлите и затова трябва да ги проучите предварително.

Вземете например Magento. Тази популярна платформа с отворен код задвижва уебсайтовете на някои от най-големите компании за търговия на дребно и едро. Но когато става въпрос за малки онлайн магазини, които предлагат само шепа продукти, Magento може да е прекалено сложно решение, което освен това изисква много сървърни ресурси.

Когато избирате потенциалната платформа за изграждане на сайт за електронна търговия, вземете предвид неща като набор от функции, системни изисквания, разнообразие от теми и приставки (плъгини), възможности за растеж и лекота на използване.

3. Бавен или неотзивчив уебсайт

След като сте избрали подходящите хостинг и платформа за вашия уебсайт, трябва да положите всички усилия да оптимизирате проекта си до съвършенство. Онлайн конкуренцията е ожесточена и клиентите естествено се стремят да получат най-доброто изживяване.

Според статистиката, бавните и неотзивчиви уебсайтове са причина за най-много откази при навигация онлайн. Ако вашите страници отнемат повече от 3-5 секунди за зареждане, трима от четирима посетители ще напуснат сайта ви и вероятно никога няма да се върнат в него.

Нещо повече, доказано е, че скоростта на сайта е съществена част от алгоритмите за индексиране на Google, така че класирането на вашия онлайн магазин в търсачката силно зависи от това колко добре е оптимизиран. Това е състезание за всяка милисекунда.

Независимо дали става дума за оптимизация на изображения, кеширане в браузъра или добавки за производителност – уебмастърите правят всичко възможно, за да намалят времето за зареждане до минимум.

4. Труден процес на плащане

Трябва да се уверите, че навигацията и процесът на плащане във вашия уебсайт са възможно най-ясни и необременяващи. Препятствията по време на последните стъпки от покупката са една от основните причини потенциалните клиенти да напуснат страницата ви.

Ето някои от „виновниците”, които затормозяват процеса на плащане:

  • твърде много стъпки
  • твърде много полета
  • принудително създаване на акаунт
  • излишни изскачащи прозорци и въпросници
  • липса на вградена проверка за валидност след попълване на всяко поле

В идеалния случай процесът на плащане трябва да бъде максимум 1-3 стъпки, като изисква само основната информация, която е необходима за завършване на поръчката.

5. Не е оптимизиран за мобилни устройства

Всеки собственик на магазин за електронна търговия вероятно ще ви разкаже историята от последните няколко години – трафикът и продажбите от мобилни устройства непрекъснато се увеличават и вече са надхвърлили тези от настолните компютри. В някои ниши разликата вече е 3:1 в полза на посетителите на смартфони и таблети.

Неуспехът да оптимизирате вашия онлайн магазин за мобилно сърфиране е все едно да се простреляте в крака.

Дизайнът на сайта за е-търговия трябва автоматично да се адаптира към размера на екрана
(снимка: CC0 Public Domain)

Има два начина, по които можете да направите това:

Индивидуална тема и дизайн – създаване на изцяло различна версия на вашия уебсайт, достъпна само за мобилни потребители.

Отзивчив дизайн – създаване на оформление и дизайн, които автоматично се адаптират към размера на екрана, на който се разглежда сайтът ви.

Дори няма значение какъв процент от посетителите ви в момента идват от смартфони. Колкото по-скоро оптимизирате магазина си за мобилни устройства, толкова по-добре.

Намиране на подходящия доставчик на хостинг услуги

Както се досещате, освен от собствените ви усилия, успехът на онлайн магазина зависи и от вашия доставчик на хостинг услуги. Хиляди хостове се борят за една и съща група клиенти, като всеки предлага различни предимства.

Но какво по-специално трябва да търсите като собственик на магазин за електронна търговия?

Характеристики – не търсете само най-широкия набор от функции, а помислете кой от тях може да носи реална стойност. Уверете се, че сте добре обезпечени, когато става въпрос за избор на CMS, решения за сигурност, SEO опции и лесна за използване среда.

Добавена стойност – проверете дали вашият потенциален хост предлага уникални характеристики, които наистина могат да стимулират проект за електронна търговия. Например, някои доставчици разчитат на изключително ниски цени, докато други, като ScalaHosting (международния бранд на българския хостинг доставчик NS1), залагат на вътрешно разработени хостинг решения (какъвто например е контролният панел SPanel – една петте най-добри алтернативи на cPanel).

Сървърен ресурс – независимо дали избирате споделен сървър или VPS хостинг план, уверете се, че разполагате с достатъчно CPU, RAM и дисково пространство не само да поберете текущия си уебсайт, но и да му осигурите място за растеж.

Сигурност – онлайн магазините се занимават с чувствителни клиентски данни. Личните данни и данните за плащане се обменят ежедневно и ваша отговорност е да създадете безопасна среда за този процес. Хостинг доставчиците могат да бъдат от голяма помощ в това отношение.

Подготовката е от ключово значение

Има много начини да убиете в зародиш уебсайта си за електронна търговия, но всяко потенциално препятствие може да се преодолее с малко подготовка. Внимателното планиране и правилният избор на хостинг ще ви дадат солидна основа, върху която можете да надграждате. Докъде може да стигне бизнесът ви с електронна търговия зависи само от вашата изобретателност.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови