Руснаци дали $100 000 за политическа реклама преди изборите в САЩ

OFFNews 07 септември 2017 в 15:49 1926 2

Руснаци провели политическа рекламна кампания във Фейсбук за 100 000 долара преди изборите в САЩ. 

Рекламите са купувани от фалшиви профили и страници, вероятно действащи в Русия, между юни 2015 г. и май тази година. 

Близо 3000 реклами и 470 фалшиви профила, свързани помежду си, са разпространявали поляризиращи възгледи по теми като имиграция, расови въпроси и правата на ЛГБТ общността. Отделно 50 000 долара са платени за 2200 реклами с "потенциален политически заряд", съобщи Фейсбук. 

От компанията посочиха, че с тези действия не са нарушени никакви закони, но въпреки това Фейсбук ще закрие 470-те фалшиви профила и страници, свързани с рекламите, тъй като са в разрез с изискванията за автентичност. 

Имената на страниците не се съобщават.

От социалната мрежа допълват, че няма пряка връзка между закупените реклами и конкретна президентска кампания. Няма и таргетиране на колебаещите се щати, от които зависеше изходът от кампанията. Повечето реклами са с били с национален фокус. Все пак около една четвърт са насочени към определени щати - тенденция, която се наблюдава основно през 2015 г.

Според "Вашингтон пост", позоваващ се на свои източници във Фейсбук, обаче реално става въпрос за много по-голям брой фалшиви профили и страници - около 500 000, като в малка част от тях Хилъри Клинтън и Доналд Тръмп са споменати директно. 

Социалната мрежа е уведомила комисиите по разузнаването в Камарата на представителите и в Сената за откритието си. И двете комисии продължават разследването за руска намеса на изборите в САЩ и връзките на членове на предизборния щаб на Тръмп с Русия. 

Според служител на Фейсбук съществуват връзки между рекламите и известна "фабрика за тролове" в Санкт Петербург, за което обаче не са успели да получат потвърждение от независим източник, посочва изданието. 

Съгласно американското законодателство, чужди граждани и организации нямат право с финансови средства пряко да агитират за избирането или поражението на даден кандидат. Реклами, които споменават даден кандидат, но не и изрично дали трябва да бъде избран, попадат в "сивата зона".

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Да помогнем на украинските деца!