Атаката от 17 юли срещу моста на Керченския проток вероятно ще има продължителни последици върху руската логистика в Южна Украйна, анализира в най-новия си обзор за последното денонощие на военните действия Институтът за изследване на войната (ISW).
Руските власти обвиниха украинските специални служби, че са нанесли на 17 юли удар по Кримския мост, свързващ полуострова и Русия с надводен дрон без екипаж
Кадри от разрушенията показват, че един участък от пътя на моста в Керченския пролив е срутен, а друг е претърпял щети. Руското министерство на транспорта твърди, че ударите не са повредили железопътния мост нито основите опорите на шосейния мост, а железопътният трафик през съоръжението над Керченския пролив е възобновен няколко часа след удара.
Окупационните власти на Москва пренасочиха тежкия цивилен трафик от окупирания Крим към Русия през окупираната Южна Украйна, а руски източници съобщиха за големи задръствания в Джанкойския район на Крим и окупираната Херсонска област в посока Мелитопол.
Руски курортисти, бягащи от незаконно анексирания от Москва Крим, вероятно са изострили трафика и са попречили на руската логистика от Крим към тиловите райони в Запорожка и Херсонска области. Окупационните власти помолиха цивилните да обмислят алтернативни маршрути за евакуация, за да смекчат непосредствените проблеми с трафика.
Говорителят на украинското Главно разузнавателно управление на Министерството на отбраната на Киев (ГУР) Андрий Юсов отказа да коментира участието на Украйна в инцидента. Мостът през Керченския пролив и военните зони в окупирания Крим са легитимни военни цели за украинските сили в защитата им срещу пълномащабното руско нахлуване и окупация на Украйна, както е заявявано по-рано от ISW и официални украински лица. И във вчерашни публикации в Киев наричат съоръжението „незаконен строеж“.
Продължаващите неуспехи на руското правителство да пренастрои обществото за военновременни условия ще има значително въздействие върху руската логистика, тъй като трафикът от руския туризъм към окупирания Крим задръства руската логистика към Южна Украйна в разгара на продължаващата украинска контраофанзива на Юг.
Мостът през Керченския пролив е по протежение на една от двете наземни комуникационни линии (GLOCs), поддържащи южната групировка на руските сили, като другият маршрут минава през окупираните Донецка, Запорожка и Херсонска области. Този единствен останал логистичен маршрут сега е единственият за снабдяването на големия брой механизирани руски сили в Южна Украйна, използвани за овладяване на украинското контранастъпление. И въпреки това пропагандата в Русия продължава да популяризира окупирания Крим като туристическа дестинация, като дори призоваха руснаците да шофират и през окупираните украински територии, върху които текат бойни действия, вместо да ги посъветват да ги избягват, както би направило едно отговорно правителство.
Дори преди втората атака срещу Кримския мост руските окупационни власти трябваше да се борят за смекчаване на проблемите с трафика от увеличения поток с туристи, а Путин дори беше разпоредил използването на военни кораби за превоз на курортисти през Керченския проход. Мнозина от военните кореспонденти на Москва продължават да поддържат тезата, че дори атаката срещу Керченския проток не бива да намалява туристическия поток към Крим.
Изводът на ISW е, че в краткосрочен и средносрочен план руската логистика към Южна Украйна вероятно ще пострада и ще изостри оплакванията за неадекватни и неритмични руски доставки в Южна Украйна, тема, засегната и от бившия командир на 58-а общовойскова армия на Южния военен окръг генерал-майор Иван Попов.
Твърденията на Попов, които бяха разпространени в социалните мрежи показват, че 58-ма общовойска армия и вероятно и други руски формирования, разположени в Запорожка област, страдат от недостиг на доставки, а положението ще се влоши още повече, ако туристическият или друг цивилен трафик забави логистичните маршрути, подкрепящи руските сили в Южна Украйна. Това от своя страна може да доведе до допълнително възмущение сред руската ултранационалистическа общност и да подкопаят доверието в руското Министерство на отбраната, предполага ISW.
Руските и окупационните власти изглеждат погълнати от задачи по смекчаване на последствията от атаката, вместо да използват инцидента за налагане на тежки информационни атаки с риторични интонации, посочва базираният във Вашингтон тинк-танк. Руският президент Владимир Путин проведе снощи среща, на която инструктира вицепремиера Марат Хуснулин да разработи решения за смекчаване на проблемите с трафика през моста. Една от мерките е премахването на комендантския час и на паспортните проверки по главните магистрали към Русия в окупираните територии на Украйна. Тази сутрин става ясно, че пораженията по моста са по-големи от първоначално обявениете и ремонтът му ще продължи минимум до средата на септември, независимо от импровизираното пускане на трафик по шосето днес.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
155
5
18.07 2023 в 20:11
-10095
4
18.07 2023 в 15:08
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
155
3
18.07 2023 в 12:45
2114
1
18.07 2023 в 10:17
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара