Да се махнат паветата по столичния бул. "Цар Борис III" и да се заменят с асфалт, настояват от Спаси София.
Паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на замърсяване и кал, обясняват от организацията.
Активистите смятат, че състоянието на булеварда е трагично предвид, че той е входно-изходна артерия за столицата и един от най-натоварените в града. Паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са не само неприятна гледка, но и причина за катастрофи. “Основен приоритет за Столичната община трябва да бъде пълен ремонт на бул. Цар Борис III, включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г., заяви Борис Бонев от Спаси София.
“Паветата трябва отговорно да се съхраняват и да се използват за улиците в центъра, по площадите и пешеходните зони, където да допълват историческия дух на столицата, но те създават проблеми по натоварените булеварди” - казват от Спаси София.
Множеството инциденти пък показват и сериозен проблем с пътната безопасност на булеварда. За да се подобри тя, от гражданската организация предлагат поставянето на камери за скорост, измерващи не само актуалната, но и средната скорост по булеварда.
“Трябва да се разработи и зелена вълна, настроена за 50 км/час, с което бързото каране ще бъде допълнително обезсмислено, но същевременно движението ще бъде улеснено. В допълнение, на пешеходните пресичания трябва да се изградят и защитни острови за изчакване, което е доказана мярка за подобряване на безопасността, допълни Гергин Борисов от Спаси София.
Освен нов асфалт, проектът за нова визия на бул. Цар Борис III задължително трябва да включва и ремонт на локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея. Според активистите, булевардът има потенциал да бъде изключително приятен и по който да се пътува удобно и безопасно, независимо дали се използва градския транспорт, автомобил или велосипед.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11913
8
29.08 2019 в 17:18
-По-евтина поддръжка. Паважът поддава, но не прави толкова дупки, не трябва да се кърпи и преасфалтира на 2-3 години.
-Паважът налага по-ниска скорост, която носи и безопасност. Заради друсането волю-неволю всички карат по-бавно и съответно могат да спрат при нужда, въпреки че може би повече се хлъзга. Интересно е да се извади статистика за катастрофи на сравними булеварди със паваж и асфалтирани.
-Ако се сложи асфалт, не е задължително да стане по-тихо. Тогава всички карат много по-бързо – питайте хората, които живеят до Цариградско или България дали е по-тихо.
За пешеходни зони с павета има технология, при която се полират и стават супер гладки, без фуги и са приятни за ходене.
3943
7
10.08 2019 в 15:28
4245
6
05.08 2019 в 18:17
3943
5
05.08 2019 в 18:14
23293
4
05.08 2019 в 17:03
Колко още има да искри тоя транспортен гений?
4000
3
05.08 2019 в 12:58
5300
2
05.08 2019 в 10:59
15315
1
05.08 2019 в 10:18
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас