Спаси София иска асфалт по Цар Борис III, паветата - на склад

Зелена вълна за скорост от 50 км/ч по булеварда, предлагат от организацията

OFFNews 05 август 2019 в 09:42 8521 8

Да се махнат паветата по столичния бул. "Цар Борис III" и да се заменят с асфалт, настояват от Спаси София. 

Паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на замърсяване и кал, обясняват от организацията. 

Активистите смятат, че състоянието на булеварда е трагично предвид, че той е входно-изходна артерия за столицата и един от най-натоварените в града. Паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са не само неприятна гледка, но и причина за катастрофи. “Основен приоритет за Столичната община трябва да бъде пълен ремонт на бул. Цар Борис III, включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г., заяви Борис Бонев от Спаси София.

“Паветата трябва отговорно да се съхраняват и да се използват за улиците в центъра, по площадите и пешеходните зони, където да допълват историческия дух на столицата, но те създават проблеми по натоварените булеварди” - казват от Спаси София.

Множеството инциденти пък показват и сериозен проблем с пътната безопасност на булеварда. За да се подобри тя, от гражданската организация предлагат поставянето на камери за скорост, измерващи не само актуалната, но и средната скорост по булеварда.

“Трябва да се разработи и зелена вълна, настроена за 50 км/час, с което бързото каране ще бъде допълнително обезсмислено, но същевременно движението ще бъде улеснено. В допълнение, на пешеходните пресичания трябва да се изградят и защитни острови за изчакване, което е доказана мярка за подобряване на безопасността, допълни Гергин Борисов от Спаси София.

Освен нов асфалт, проектът за нова визия на бул. Цар Борис III задължително трябва да включва и ремонт на локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея. Според активистите, булевардът има потенциал да бъде изключително приятен и по който да се пътува удобно и безопасно, независимо дали се използва градския транспорт, автомобил или велосипед.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    11913

    8

    devdimi

    29.08 2019 в 17:18

    Паветата са шумни и много друса, но има имат и предимства

    -По-евтина поддръжка. Паважът поддава, но не прави толкова дупки, не трябва да се кърпи и преасфалтира на 2-3 години.

    -Паважът налага по-ниска скорост, която носи и безопасност. Заради друсането волю-неволю всички карат по-бавно и съответно могат да спрат при нужда, въпреки че може би повече се хлъзга. Интересно е да се извади статистика за катастрофи на сравними булеварди със паваж и асфалтирани.

    -Ако се сложи асфалт, не е задължително да стане по-тихо. Тогава всички карат много по-бързо – питайте хората, които живеят до Цариградско или България дали е по-тихо.

    За пешеходни зони с павета има технология, при която се полират и стават супер гладки, без фуги и са приятни за ходене.

    3943

    7

    OtSofia

    10.08 2019 в 15:28

    Първо, карам кола. Нормална скорост като за оживени градски улици с гъсто обитаване. Няма проблем. Второ десетки години живях на ъгъла на Витоша и Солунска - едно от най - натоварените места на София. Така се живее и във Виена, Париж, Рим, изберете си столица. Не давам за пример Атина, не става за европейци. Обичам градското обитаване, като в София. Който не го обича, - има огромен избор и то тъкмо в България: безкрайна красота, прекрасна тишина, казвам го сериозно. Въпрос на избор.

    4245

    6

    rrr11

    05.08 2019 в 18:17

    Само който не е карал кола или не живее до булеварда може да защитава паважа на това място. Другият вариант е да е партиен трол или най-обикновен профан.

    3943

    5

    OtSofia

    05.08 2019 в 18:14

    „Спаси“София все пак успяха да цъфнат с истинското си име - Забравѝ София.Ако се наместят и те в СО.Като изключим основателното им разсъждение за финансовият и културен капан,който ни заложи Метрополитена(руснаците вече не го подкрепят, та затова),какво четем и чуваме:1.Щели да ни запазят под сянката на окупатора,само без нежеланите вече от Русия думи,но Паметникът на Съветската армия ще продължава да размахва шмайзер над главите ни,сакън да не забравяме какво могат да ни сторят освен кибер удари,чума и пр.!2.Сега пък паветата по Цар Борис III ще ги изровели, да не си личи никъде многовековното развитие на града, а и за радост на мутрите по витошката яка, пък и сигурно им е приятно децата им да дишат още концерогенни изпарения.3.О, и съвсем между другото,„Спаси“ София си имали вече кандидат за „курортчето“ Витоша?4.Какво ли са намислили, пак тихомълком,че толкова бързат за авариен ремонт на„Света Неделя“? И пр. и ....

    23293

    4

    Стефан

    05.08 2019 в 17:03

    Да, паветата са най-удобни за разходки с високи токчета из пешеходните зони.
    Колко още има да искри тоя транспортен гений?

    4000

    3

    georgi_chobanov

    05.08 2019 в 12:58

    "Спаси София"са олигофрени.А кандидатът им за кмет е смешник.

    5300

    2

    квазимодо

    05.08 2019 в 10:59

    Най-сетне някой да се изкаже за този булевард в правилната посока. Тия културните ценности на София на склад. Направете петиция и да видите че от руски паметник до Княжево ще има огромна подкрепа. А относно комуникациите - естествено че всичко трябва да бъде подменено.

    15315

    1

    Hihi1981

    05.08 2019 в 10:18

    Ако бяха наредени паветата както трябва,нямаше да има проблем!Като се положи асфалт ,знаем следва ремонт на ремонта!!!А отделно трябва и нова канализация....
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице