Евродепутатите обсъждат санкции при тежки нарушения на пътя, които да се прилагат по сходен начин в целия Европейски съюз.
Европейският парламент ще гласува на първо четене проектоправилата, които целят да се прекрати безнаказаността на опасните водачи, които не пребивават в страната, където е наложено наказанието, и да подобрят пътната безопасност.
Българският евродепутат от Групата на социалистите и демократите Петър Витанов е докладчик по предложението за директива на Европейския парламент и на Съвета. "Тази директива е част от пакета от три закона, свързани с повишаването на пътната безопасност - проблем, който е идентифициран като много сериозен в Европа и особено в страни като България и Румъния, където равнищата на пътнотранспортни произшествия са два пъти по-високи, отколкото средноевропейските", каза Петър Витанов в интервю за БТА.
По думите му единият от тези закони засяга промени в правилата на издаване на свидетелствата за управление на моторни превозни средства (МПС), другият - подобряване на сътрудничеството между държавите в областта на тежките пътнотранспортни произшествия. Третият, моят законодателен файл, е свързан с това, когато книжка на водач бъде отнета за едно от четирите сериозни нарушения в държава, в която тази книжка не е регистрирана, това да има ефект на територията на целия ЕС, обясни той.
Така, ако български шофьор например направи тежко нарушение в Германия и свидетелството му е отнето там, това да бъде валидно за територията на останалите страни членки.
Превишаване на скоростта с над 50 км/ч, шофиране след употреба на алкохол, на наркотици, причиняване на телесна повреда или смърт на пътя. Тези нарушения предвиждат отнемане на книжката в почти всички страни членки. Целта е доколкото може наказанията да се унифицират, защото това не винаги е възможно, каза Петър Витанов.
Проблем е, защото много хора не плащат глоби, правят тежки нарушения в друга страна, прибират се и продължават да шофират, коментира той.
Според Петър Витанов проблемът у нас е комплексен.
Част от него е лошата инфраструктура - тя не съответства на тази в останалите страни членки, понеже сме по-бедни, караме по-стари автомобили с малко защити и това също не е за пренебрегване. Автопаркът ни е два пъти по-стар, отколкото средноевропейският. Той е средно на 19,5 години при средна възраст на колите в Европа 10 години. Тоест по-старият автомобил разполага с по-малко защити, изтъкна евродепутатът.
По думите му налице е и проблемът с корупцията по пътищата, както и с липсата на справедливост - санкциите на пътя много често отпадат по-късно по една или друга причина.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)