Евродепутатите обсъждат санкции при тежки нарушения на пътя, които да се прилагат по сходен начин в целия Европейски съюз.
Европейският парламент ще гласува на първо четене проектоправилата, които целят да се прекрати безнаказаността на опасните водачи, които не пребивават в страната, където е наложено наказанието, и да подобрят пътната безопасност.
Българският евродепутат от Групата на социалистите и демократите Петър Витанов е докладчик по предложението за директива на Европейския парламент и на Съвета. "Тази директива е част от пакета от три закона, свързани с повишаването на пътната безопасност - проблем, който е идентифициран като много сериозен в Европа и особено в страни като България и Румъния, където равнищата на пътнотранспортни произшествия са два пъти по-високи, отколкото средноевропейските", каза Петър Витанов в интервю за БТА.
По думите му единият от тези закони засяга промени в правилата на издаване на свидетелствата за управление на моторни превозни средства (МПС), другият - подобряване на сътрудничеството между държавите в областта на тежките пътнотранспортни произшествия. Третият, моят законодателен файл, е свързан с това, когато книжка на водач бъде отнета за едно от четирите сериозни нарушения в държава, в която тази книжка не е регистрирана, това да има ефект на територията на целия ЕС, обясни той.
Така, ако български шофьор например направи тежко нарушение в Германия и свидетелството му е отнето там, това да бъде валидно за територията на останалите страни членки.
Превишаване на скоростта с над 50 км/ч, шофиране след употреба на алкохол, на наркотици, причиняване на телесна повреда или смърт на пътя. Тези нарушения предвиждат отнемане на книжката в почти всички страни членки. Целта е доколкото може наказанията да се унифицират, защото това не винаги е възможно, каза Петър Витанов.
Проблем е, защото много хора не плащат глоби, правят тежки нарушения в друга страна, прибират се и продължават да шофират, коментира той.
Според Петър Витанов проблемът у нас е комплексен.
Част от него е лошата инфраструктура - тя не съответства на тази в останалите страни членки, понеже сме по-бедни, караме по-стари автомобили с малко защити и това също не е за пренебрегване. Автопаркът ни е два пъти по-стар, отколкото средноевропейският. Той е средно на 19,5 години при средна възраст на колите в Европа 10 години. Тоест по-старият автомобил разполага с по-малко защити, изтъкна евродепутатът.
По думите му налице е и проблемът с корупцията по пътищата, както и с липсата на справедливост - санкциите на пътя много често отпадат по-късно по една или друга причина.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България