Борисов: България е зависима от Турция за бежанците, нестабилността на региона е факт

OFFNews Последна промяна на 11 октомври 2015 в 11:41 2555 12

Снимка БГНЕС, архив

България е зависима от Турция за бежанците, ако не влагаха толкова усилия да ги задържат на тяхна територия, щяха да дойдат на нашата граница, каза премиерът Бойко Борисов във връзка с атентата в Турция, цитиран от БГНЕС.

"Нестабилността на региона, за която винаги сме говорили, предупреждавали, тревожили, е факт", допълни той.

По думите на министър-председателя изграждането на нови храмове е само за душата на хората. "Това е стабилност на държавата, морала, хората".

Борисов припомни, че е благодарил на всички партии в парламента, независимо дали са управляващи или опозиция, тъй като спомагат за стабилността на България. "Вижда се колко е тежък този регион. Неслучайно Доналд Туск го каза в Турция какво е положението: предстоят избори, атентати бежанци".

Министър-председателят беше категоричен, че нашата позиция за зона за сигурност ще бъде защитавана и в ЕС. "Не че е толкова сложно да го предложим. Просто нормално е хората, които имат безспорен проблем в Сирия да стоят близко до своята територия и да се завърнат".

Относно предстоящата среща с министър-председателя на Турция Ахмет Давутоглу, който на 14 – 15 октомври организира конференция, Борисов каза, че в този случай България е много зависима от Турция. "Това е нещо, за което България е зависима от Турция, ако турският премиер не влага толкова усилия да задържа бежанците на тяхна територия, те ще дойдат на нашата граница. Обещах му да отида за един час".

Във връзка с искането за сваляне на имунитета на лидера на "Атака" Волен Сидеров премиерът коментира: "Да оставим на парламента и Прокуратурата да свършат каквото преценят".

Попитан дали наистина е разрешил на председателя на парламента Цецка Цачева да свали имунитета на Сидеров, Борисов обясни, че не я командва и не е говорил с нея по телефона от поне месец.

Той обаче е категоричен, че такова поведение не може да бъде толерирано. "Тъй като е опозиционна партия, не искам да се изказвам, защото утре някой ще каже, че съм повлиял на някое решение", поясни той.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

11.10 2015 в 22:35

Е затова е зависима - щото я управляват хора с интелекта на третокласничка.
Турция ШАНТАЖИРА Европа с т.нар. "бежанци". Те не са бежанци, не са случайни хора, и не се оказват в Европа от самосебе си. Това е очевидно за всеки трезвоМИСЛЕЩ човек. Особено цветно и стерео става, ако всичко се нарича с името му, без политкоректно словоблудие.
А тоз красавец седи, и БЛАГОДАРИ на рекетьорите.
Бате бе, как така фирмата "Ипон" разбираше тия работи и се оправяше, а фирмата "България" вече не може?
Може би си оглупял и отслабнал? Пенсионирай се тогава.
Или не си? Да вървя ли да гледам в тълковния речник на думата "предателство"? "Държавна измяна"? В сговор с други вождове? Някой дружеше с някоя си другарка Меркел, после сигурно ще се сетя кой.

11.10 2015 в 21:08

spirit, по-важно е не каво си или не си купил, а какво си построил. А не си прав да неглижираш примера за стените защото това е събирателен образ на дребния и среден бизнес, който формира по-голямата част от развитите икономики и осигурява значителна част от заетостта. Разбира се, за левичарите, това са подробности.

qwerty, за разлика от едно време, днес има изобилие от информация. Всеки може да разполага с нея както намери за добре.

11.10 2015 в 20:33

чесън, че има някакво уедряване и за "мейнстрийм" брандовете съм съгласен донякъде, но това не е ликвидирало малките пивовари напълно.Традицията си е останала и никога не са преставали да съществуват.Колкото до "модата" на домашните пивовари в САЩ - знам достатъчно, благодаря.

От доста време насам забелязвам тенденция всичко непознато за нас да се представя като велико американско откритие.А това адски много ми напомня как ни убеждаваха, че всичко прекрасно на този свят произлиза от една голяма източна държава.....

11.10 2015 в 20:31

За чесъна
Не мога да споря с теб и либертианските ти залъгалки.аз казвам че нищо свободно няма в свободния пазар и всичко е картелирано,като говоря за структуроопределящи отрасли,а ти ми говориш за стени за катерене.ти колко стени си купи през живота,щото аз не съм си купил нито една,за бирата ти обясниха вече/куерти/, айде че гледам за свободния пазар по Нова телевизия,хахаха

11.10 2015 в 20:22

Да бе големи усилия полагаше Турция да купува петрол от ИД и за това толкова време не иска да атакува ИД. Турция иска Асад да се махне от Сирия за това подкрепят ИД и започнаха да убиват Кюрдите, които се бият срещу ИД.

11.10 2015 в 19:04

qwerty, прав си, че в Европа малките пивоварни са съществували от векове. През миналия век обаче протичат процеси на уедряване на собствеността, масовизиране на продукта и в резултат, на пазара остават само т.нар. мейнстрийм брандове бира, а домашното пивоварство, преди традиционно за средна и Северна Европа, изчезва. Възражда се отново именно в САЩ през 70-те и като резултат води до появата на много на брой, малки, семейни пивоварни. Нещо като Ренесанс. Защо именно в САЩ? Знам отговора, но едва ли ще ти хареса. Ако темата за крафт бирите ти е интересна, има достатъчно инфо по темата.

11.10 2015 в 18:42

@чесън, примера за бирата никак не е удачен, ще поспорим много по този въпрос.Нищо, свързано с нея не е дошло от краварите в Европа.Малките пивовари са нещо традиционно и съществуват в европейските държави от векове.А че това не е известно на мнозинството българи и сега, като го виждат си мислят, че е нещо, появило се от вчера - си е за тяхна сметка.

11.10 2015 в 18:13

spirit, относно определението за свободен пазар, споделям това, което си цитирал от учебник на НБУ. Примерът ти с тютюна е идеален за несвободен пазар. Ако познаваш бранша, там наистина има едва няколко закупчика, част от които кадри от бившото ДС и свободата е последното, което ги тревожи. Това не им пречи да продават успешно на "големите 5". Мога добавя към тютюна и всички бизнеси с акцизни стока. Всъщност това на книга са най-регулираните от държавата бизнеси, пример за несвобода. Добавям, че ЕС не води политика про-свободен пазар, а тъкмо напротив. Какво друго е тази огромна бюрократична машина изземващата от нашите доходи и преразпределяща обществените средства под формата на субсидии, грантове, проекти и прочее, ако не пример тъкмо за несвободен пазар и направо казано, ляв социализъм? Но виж за Бай Иван и Кока Колата не мога да се съглася, както и за боксьора 150 и 50 кила. Не мога защото имам удоволствието да общувам с бай ивановци от цял свят, които от нищо правят нещо, а след това продават успешно и живеят достойно. Пример: в доскорощния еталон за свободен пазар САЩ, през 70-те пазарът на бира беше картелиран. Но средата предпостави да се появи нова тенденция, малки крафт пивовари започнаха да произвеждат бира в малки количества, но далеч по-качествена и с по-висока цена. Започнаха да се роят, днес са хиляди, а модата се прехвърли и в Европа. Пазарният им дял гони 20% и расте. В България един пример. Наше момче отнищото стана най-големия в света производител на стени за катерене. Сам. Без политически протекции, държ планиране и т.н. IT бранша у нас е толкова успешен само защото е останал встрани от държ регулации, държ рекет, мутри, монополи и т.н. Та ето ти на. Неможе този, който го мързи.

11.10 2015 в 14:16

Не се отваря,извинявам се на админа.

С прискърбие ще споделя един факт, които се основава на мои наблюдения – образованието и познанията на народът ни, за същността на политическите процеси и термини, за функционирането на държавните институции и формите на политическо управление и обществен строй, през последните 25 години са сведени до минимум. Голяма част от българските граждани и по-специално тези родени след 89 година не могат да обяснят ролята, която имат държавните институции в управлението на държавата и ролята им в обществото. Това незнание обаче умишлено се увеличава от образователната система. Подменянето на един термин с друг – за „благозвучие” или защото звучи „по-модерно” или „толерантно” води до притъпяване на истинското значение на думите. Ще дам няколко примери:

Войската вече е „контингент”, капитализма е „икономически либерализъм”, убиването на малките производители се нарича „свободен пазар”, хомосексуалиста е „гей”, отсъствието и липсата на държавата от управлението се нарича „намаляване на регулациите” … подмяната на истинското значение на думите, с по-благозвучни термини, е навсякъде около нас! Същото се случва и с термина „свободен пазар” – в обществото би трябвало да се разбира че клиентът/купувача/ е най-важен, и той определя и цената и качеството на стоката! Обаче реалността е съвсем друга – Свободен пазар означава всъщност – пазар без никакви регулации! Нещо като „Борба свободен стил” – използват се всички средства и хватки, само и само да се стигне до победа! Т.е. предлагащите на пазара са свободни да правят каквото си искат, за да извлекат печалба и да имат икономически растеж! /не трябва да забравяме един немаловажен факт – в капиталистическия либерален икономически модел – растежа е основен и най-важен фактор! А под „растеж” всъщност се разбира увеличаване на печалбата!!!/

В „Краткия политическите речник на термините” – издание на НБУ под словосъчетанието „Свободен Пазар” се разбира: „Ако пазарът е специфична форма на размяна на стоки, блага и услуги между две страни, то концепцията за свободния пазар обхваща всички пазарни размени в обществото, които са предприети доброволно, без да са резултат от външен натиск или принуда.

При свободния пазар размените на стоки и услуги се извършват според доброволно споразумение относно цената между продавача (този, който ги предлага) и купувача (този, който ги получава). Цените се определят според търсенето и предлагането на пазара. Решението на двете страни дали са съгласни относно цената на размяната и дали искат да я предприемат, се взима свободно и доброволно.”

Звучи много хубаво и обаятелно и има само един недостатък – нито е вярно, нито е възможно! Решенията които се вземат за размяната на стоки между купувач и продавач са „свободни и доброволни” – това също – нито е вярно, нито възможно! А сега ще се опитаме да обясним защо! /В същото издание понятието „Свободен пазар” фигурира в раздела – „Капитализъм и икономически либерализъм”/

Каква е към момента ситуацията със „Свободния пазар” в България /а и в световен мащаб/? С няколко примера:

Преди около месец всички знаем, че производителите на тютюн излезнаха на протест, поради ниските изкупни цени на тютюна и поради това, че не им го изкупуват. Тютюнопроизводителите в България са от най-бедните райони на страната и това е единственият им поминък. Греков подозира картел при изкупвачите на тютюн От тази и други подобни статии се вижда напълно, че съществува картел между фирмите изкупуващи тютюна и това се случва в така наречения „Свободен пазар”, става ясно и друго – че самите субсидии не отиват при истинските тютюнопроизводители, и от ЕС май нямат нищо против! Всъщност ситуацията с българските тютюнопроизводители е същата, каквото с индийските тъкачи и индийските фермери произвеждащи памук. В същата ситуация се намират и милиони земеделски производители по целият свят. Хиляди индийски фермери се самоубиват след употребата на генетично модифицирани сортове Сега ще кажете при нас няма ГМО, не това обаче е проблемът. Това което равнопоставя индийските фермери и нашите тютюнопроидводители е факта че са притиснати до стената от псевдо„свободният пазар”! Тези хора са сведени на ръба на мизерията, живеят в крайна бедност и нищета, заради един основен принцип на икономическия либерализъм – ръста /разбирай – печалбата/! Относно ГМО-то обаче световния картел на производителите на сертифицирани семена също е хвърлил око на нашите тютюнопроизводители. Посредством ИПИ /Института за пазарна икономика/ се подхвърлят тънко и йезуитски в интервюта по националните български медии, че „продукцията на нашите тютюнопроизводители има ниска цена, защото е некачествена! А тя е некачествена, защото те не използват „сертифицирани” семена! Т.е. българския тютюн е лош, защото тютюнопроизводителите използват семена от предходната година!” Тези думи са цитат от интервюто на експерта Николай Вълканов от ИПИ за БНР, от следващия линк може да се чуе цялото интервю. Самите думи и тънкото лобиране за ГМО семена на Николай Вълканов от ИПИ може да чуете на 4 минути и 18 секунди!

Н. Вълканов: Предложенията към тютюнопроизводителите изглеждат като предизборен ход

И така отново стигнахме до думичката „лобиране”! Свободния пазар използва и лобисти! И то страшно много – лобистите са основен инструмент, който работи със свери на влияние, обещания, корупция и в крайна сметка успява да сведе държавните регулации върху големите международни корпорации до минимум!

Ще цитирам отново същия източник /„Краткия политическите речник на термините” – издание на НБУ/:

В идеалната концепция за свободния пазар държавата не трябва да се намесва при определяне на предлаганите на пазара стоки и услуги, нито при регулирането на цените им, нито да налага тарифи, да субсидира формирането на монополи и пр.

– Съвсем ясно е казано – свободния пазар е този без държавни регулации!

Ситуацията всъщност изглежда така: Пускаме на равен старт двама боксьори – единият 50 килограма – срещу друг от свръх тежка категория 120 килограма! На ринга всичко е разрешено – няма забранени удари, съдията не гледа какви ръкавици се използват и нека по-добрия да победи! При това положение е ясно при кой ще отиде победата – по-силния размазва и унищожава по-слабия! Точно това е „Свободния пазар”, нерегулиран от държавата!

Само си представете как бай Иван примерно, ще започне да произвежда лимонада и когато излезе на пазара срещу Кока Кола ще има някаква печалба и пазарен дял? При положение че Кока кола може да купи бай Иван със парцалите, фирмата и цялото домочадие! И още нещо – как бай Иван ще убеди потребителите че неговата лимонада е по-хубава от колата, при положение че всеки ден по всички средства за масова информация има реклами на Кока Кола? Ето точно този казус, ще се радвам някой от ИПИ, да го обясни!

Относно изискването „държавата да не субсидира формирането на монополи!Това просто това няма как да се случи реално! Защото в много свери на обществените дейности единственото което има е естествен монопол, а ако не е монопол – тогава е картелно споразумение! /разбира се тайно, осъществено с корупция и на ниво лобизъм/”

И още нещо: Когато бившия социалистически блок се разпадна, защо ЕС, който изповядва принципите на демокрацията и свободния пазар, не остави конкурентното право на българските стоки? Защо, след като сме пълноправен член на ЕС, няма директива регламентираща процент присъствие на български стоки на пазарите на целия ЕС? Беше ни казано че стоките ни са „некачествени”! Е как така са ни некачествени стоките, при положение че България е била на челните места по производство в ЕС и на Балканския полуостров преди 89-та година?

Казва ни се че имаме „право на избор” – но в същото просто избираме единия или другия представител на картелното споразумение! Ще дам пример с марките дъвки, който можем да си купим от всеки един магазин, или будка, или кафе в България.

Истината е, че има десетки видове дъвки от различни марки и с различни опаковки – Орбит, Уинтърфреш, Риглис, Файф, Еъруеис, Вивидент и още какво ли не – но производителят на всички тези марки е един! Т.е. дали вие ще си купите Орбит или Файф – вашите парички отиват при един и същ производител! Е това свободен пазар ли е? И имам ли аз, като потребител, право на избор???

11.10 2015 в 14:14


Истината за свободния пазар,на чесъна много здраве.

https://anonybulgaria.wordpress.com/2014/02/06/%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD-%D0%BB%D0%B8-%D0%B5- %D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80-2/