29 млрд. евро ще получи страната ни от Европейския съюз за справяне с щетите и последствията от пандемията. „Това са 60 млрд. лева, които ще дойдат в страната ни в следващите години, от които 50 млрд лева. са грантове", съобщи премиерът Борисов по време на оглед на строително-ремонтните работи на АМ „Тракия".
Според Борисов това ще гарантира, че каквото и правителство да има след изборите няма да се спре инвестиционната програма на държавата. Вицепремиерът Томислав Дончев изтъкна, че България е сред държавите, които се движат най-бързо в подготовката на Плана за възстановяване и устойчивост и това ще даде възможност парите да са в максимално кратък срок на разположение на бизнеса.
Публикувана е вече и новата версия на Плана след проведените обществени обсъждания и консултации. „Добрата новина е, че специално за бизнеса има предвидени нови 900 милиона лева в три фонда, освен тези 800 милиона, които са останали от първия вариант на плана. Предвиждаме тези пари да станат максимално бързо достъпни в България – ако може още в средата на тази година", изтъкна Дончев.
Вицепремиерът добави, че през следващите 5 години България ще е в състояние да удвои обема на публични инвестиции в инфраструктурата, железниците, дигиталната свързаност, енергийната ефективност, но преди всичко за директни инвестиции за бизнеса.
Премиерът Борисов инспектира ремонта на 17-километров участък от АМ „Тракия", намиращ се между връзката с автомагистрала "Марица" и пътен възел „Чирпан – Изток". "Нека хората да видят, че съоръженията на магистрала „Тракия" са компрометирани и, за съжаление, правим на практика нова магистрала. Когато откриваха тази част, тогава Станишев беше премиер, Гагаузов-министър, какви приказки бяха. Но да не хвърляме вината като на предишните, защото си е тяхна. Важно е да го направим и да е безопасно за хората," каза премиерът Бойко Борисов.
Строителните дейности са част поетапния ремонт на компрометирано 40-километрово трасе на магистралата между Стара Загора и Чирпан. По трасето на магистрала „Тракия" се възстановява конструкцията на пътя, извършва се стабилизиране на основата, подмяна на асфалтовата настилка, реновират се 9 големи съоръжения, подобрява се отводняването и се прави ландшафтно оформление.
На участъка ще се монтира най-висок клас мантинела между двете платна, която би възпрепятствала навлизане и на тежкотоварни превозни средства в насрещното платно. Строителните дейности в този участък следва да приключат до края на месец март 2021.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста